Na een aantal keer overgestapt te zijn (i.v.m. verhuizing e.d.) heb ik nu een enorme slechte ervaring met Odido.
Vanaf afgelopen vrijdag 14-06-2024 geen internet meer huis na de “verplichte” overstap van Tweak naar Odido.
De mogelijke oorzaak? Verkeerd of niet gepatched in de centrale volgens de Guidion monteur.
Het gevolg?
-
Geen internet in huis (dat is vrij logisch)
-
Een deurbel die niet werkt
-
Camera’s die niet werken.
-
Kan geen TV kijken (online)
-
Werken vanuit huis gaat rampzalig via Hotspot en tussendoor bellen e.d.
===================================
14-06-2024
Overstap datum ingangsdatum Odido
===================================
14-06-2024
08:15
Geen internet van Tweak meer.
===================================
14-06-2024
08:35
Contact gehad met Odido in de ochtend dat ik geen pakket heb gehad. Dit is mijzelf ook ontgaan. Heb een eigen router die klaar staat om gebruikt te worden (met VLAN300 op m’n WAN). Ze gaan Guidion contacten om aan te geven dat ze wat extra's moeten plaatsen.
===================================
14-06-2024
09:07
Contact gehad met Guidion in de ochtend dat ik geen pakket heb gehad. Ze hadden van Odido nog niets gehoord. Ze gaan doorgeven aan de monteur om een extra setje mee te nemen mijn kant op.
===================================
14-06-2024
13:15
Monteur is geweest. Wist van niets.
Heeft evengoed een glasvezel converter opgehangen, maar het was letterlijk de laatste die hij bij zich had. Dit probleem scheen wel vaker te komen in de afgelopen weken door een storing met het magazijn…
Maar dat mocht de pret niet drukken want ik had nu internet, toch?
Helaas geen signaal. Er zou hoogstwaarschijnlijk verkeerd gepatched zijn.
===================================
14-06-2024
13:44
Contact met Odido gehad. Aangegeven dat er geen signaal is. Ze gaan het uitzoeken en melding maken bij OpenDutchFiber maar wordt waarschijnlijk na het weekend opgepakt
===================================
14-06-2024
13:55
Contact gehad met OpenDutchFiber. Er is nog geen incident door Odido aangemaakt. Advies was om Odido nogmaals te bellen en aan de lijn te wachten tot het incident aangemaakt is.
Ben door heen doorgeschakeld naar Odido en heb toen een incident laten aanmaken en aangegeven dat ik er wel even op wacht aan de lijn. Dit was gedaan door de medewerker.
===================================
14-06-2024
14:25
Weer contact met OpenDutchFiber.
Incident is aangemaakt. Mocht aan de lijn wachten tot er contact was gelegd door hen met de aannemer. Helaas deze dagen geen tijd en ze hebben ongeveer 5 tot 7 dagen de tijd om het op te pakken.
===================================
14-06-2024
14:38
Contact met Odido. Aangegeven dat ik niet heel blij ben hiermee. Ze gingen kijken of een tijdelijke 4G modem te regelen viel. Ze zette me in de wacht en toen ze weer “terug” kwam, was ze aan het klooien met haar headset (ze hoorde mij plots niet meer) en verbrak de verbinding na ongeveer 7 minuten in gesprek te zijn met de mededeling dat ze me terug zou bellen.
===================================
14-06-2024
15:03
Weer contact gezocht met Odido. Ik was namelijk niet teruggebeld. Weer het verhaal uitleggen en helaas was een 4G modem geen mogelijkheid omdat deze niet meer verkocht worden aan particulieren. Dit gesprek duurde +- 28 minuten. Ik moet wachten nu en er was geen oplossing, geen excuus.
===================================
16-06-2024
Mail van Odido:
“Je bestelling is onderweg, volg 'm online”
Kijk bij DHL:
“We hebben geen zending gevonden”
En het toverwoord was steeds:
“Heeft u Odido mobiel? Ik kan u unlimited data aanbieden hiervoor.”
Ik heb een aantal keer al uitgelegd dat ik Odido mobiel heb en hierbij unlimited data afneem. Hiermee los ik internet in huis niet op.
Ja meneer maar weetje, we kunnen er niets aan doen nu bla bla bla.
Lief bedoeld door de dame aan de telefoon, maar ze kon helaas niets voor me betekenen.
Heb overigens diverse topics gevonden die vergelijkbaar zijn. Dit lijkt dus vaker voor te komen.
Ik baal ervan dat ik geen zakelijk abonnement heb genomen.
Een aantal vragen:
- Is het mogelijk om m'n particuliere verbinding om te zette (indien ik dat wil?).
- Zijn er dan andere regels voor oplostijden omtrent storingen e.d.?
- Ik heb gelezen dat er bij een zakelijk abonnement een 4G modem als backup lijn wordt geleverd. Wat voor usb-modem wordt er geleverd (merk+model)?
- Wat zijn de regels rondom klantvoordeel i.c.m. consumenten abonnementen?
- Kunnen jullie kijken of aan jullie kant bekend is dat m'n “overstap” niet vlekkeloos loopt
Heb nou niet echt het vertrouwen gekregen dat er notities zijn gemaakt van al mijn contact momenten op vrijdag.
Hoor het graag even.