Mijn moeder moest overstappen van Tele2 naar een andere provider ivm glasvezel. T-Mobile deed een mooi aanbod. Er zou een monteur komen die alles in orde zou maken, en pas als alles zou werken zou deze vertrekken. De monteur kwam. Zette het modem in de meterkast, ( buiten haar woning) zei dat hij verder niets kon doen. Hij mocht geen kabel boren en hij zei dat ik wifi punten moest bestellen en dat dan alles zou werken. Ik heb 3 wifi punten besteld, neer gezet zoals de monteur verteld had en bij de overgang van tele 2 naar T-Mobile werkte niets meer. Ze had hierdoor geen persoonsalarmering meer, geen telefoon en geen tv. Mijn moeder is 90 jaar en dementerend. oftewel afhankelijk van haar persoonsalarmering.
T-Mobile wilde geen monteur sturen. De melding kon uitgezet worden bij de technische dienst en dit kon 5 tot 7 dagen duren. Ondanks de medische noodzaak. Mijn moeder kon ook overstappen naar een andere partij, zij moest dan een afkoopsom betalen en had daarnaast een maand opzeg termijn. Ondanks dat niets werkte en zij pas vanaf 1 dec klant was. De medewerker zei dat ze sinds augustus al klant was. Ik vertelde van de welkomst mail van 1 dec, en daar begreep hij niets van maar hij vertrouwde op zijn systeem. Twee Teamleiders heeft hij geraadpleegd en er was helaas verder niets aan te doen. Hij kon de melding doorzetten naar de technische dienst en zij hadden dan 5 dagen de tijd om het op te lossen. 5 dagen geen persoonsalarmering vond ik veel. Ze heeft dit niet voor niets. Het is medisch noodzakelijk. maar ja, wat moest ik anders. Overstappen werd mij ook onmogelijk gemaakt.
Ik heb bijna elke dag gebeld en ik hoorde elke dag iets anders. De technische dienst heeft het spoed opgepakt. Een andere dag, nee ze zijn er nog niet mee bezig, het wordt opgepakt op datum van binnenkomst. Elke medewerker was wel eenduidig in het sturen van een monteur. Dit kon NIET! Oh en een klacht indienen kon ook niet bij hun. Dat moest ik zelf doen via klantenservice@t-mobile.nl, maar dat e-mail adres werkt niet, je krijgt een fout melding dat je e-mail niet bezorgt is.
Na 2 weken had ik met behulp van een klantenservice medewerker van KPN de tv eindelijk aan de praat gekregen. Hij vroeg wel wat er aan de hand was en na 2 uur bellen lukte het om de tv werkend te krijgen. Ik had KPN gebeld of ik kon overstappen en desnoods twee providers zou kunnen betalen. Helaas is dat niet mogelijk. Dus dankzij een conurend kreeg ik een stuk service die T-Mobil niet kan bieden. Hoe zot. Geen enkele medewerker heeft door gevraagd wat er mis was met de tv. Het werd ook gezegd: De focus ligt bij de persoonsalarmering. Dat heeft voorrang.
En eindelijk kreeg ik de mail dat alles was opgelost. Ik naar mijn moeder. werkte de telefoon en daardoor haar persoonsalarmering nog steeds niet. Ik weer bellen natuurlijk. Kreeg ik het verghaal te horen dat er een storing was geweest en dat er per ongeluk automatisch die e-mails was verstuurd. Ik denk dat ze hun KPI van 5 werkdagen niet haalden en dat dit de oplossing is van T-Mobile. Een mailtje er uit dat het is opgelost, melding uit het systeem en de klant belt wel weer. Er kon geen nieuwe melding aangemaakt worden… hahahahahhaa de medewerker had geen e-mail bevoegdheid. Moest ik maar even de klantenservice mailen om dat te vragen… ja precies die klantenservice die je niet kunt mailen. Topservice! Ze belde nog wel de technische dienst om de status na te vragen. En 4 dagen later kon er een reboost of wat dan ook uitgevoerd worden. nee het kon niet eerder, ja ze begreep dat het spoed had ivm medische noodzaak.
Na 20 dagen deed haar telefoonlijn het eindelijk weer en daardoor ook haar persoonsalarmering. Ik heb in de 20 dagen echt heel vaak gebeld gebeld. Elke keer heb ik gevraagd om een monteur, deze werd niet gestuurd. Ik heb bij bijna elke medewerker gezegd dat ik een klacht wil indienen. Deze konden zij niet voor mij aannemen. De chatbot van T mobile geeft een ander e-mail adres wat ook niet werkt. Er is geen klachtenformulier. Dus dan maar via de community. T-Mobile zou zich kapot moeten schamen hoe ze dit hebben opgepakt en afgehandeld.
Weet je wat het aller ergste is. Door deze onveilige situatie is mijn moeder enorm achteruit gegaan. Door de onrust/ onveiligheid en verandering ( ik elke nacht logeren) en de verveling door overdag geen tv en telefoon te hebben. Gaat het nu slecht met haar. Ze is met spoed op de wachtlijst gezet voor 24 uurs zorg terwijl mijn moeder zich voor deze hele toestand nog prima redde. Dus T-Mobile bedankt voor jullie snelle en goede service, jullie begrijpen wat spoed is! Ik hoop dat geen enkel bedrijf een voorbeeld aan jullie neemt.
Vraag: waar kan ik mijn klacht indienen? Of beter hoe kan ik een klacht indienen bij T-Mobile?
( Via de post… hahahahaha…. als internet provider geef je natuurlijk het goede voorbeeld)