Skip to main content

Goedemorgen,

Op 23 juni heb ik een glasvezelinternet- en tv-abonnement besteld bij Odido. Ik koos toen als overstapdatum voor vrijdag 12 juli. Om gebruik te maken van de klantvoordeelcombinatie heb ik op 21 juni een mobiel abonnement afgesloten bij Odido dat in zou gaan op 25 juli. Alles rondom het mobiele abonnement ging vlekkeloos en daar maak ik sinds vandaag gebruik van Odido.

Voor het internet- en tv-abonnement loop het helaas anders. Ik heb in de afgelopen maand niets meer van Odido gehoord over mijn overstap. Op de statuspagina van mijn bestelling zie ik ook geen extra informatie behalve dat ik in fase 1 van mijn “Route naar Glasvezel” zit. Ik heb zelf dus maar contact gezocht met de klantenservice. Vorige week maandag (15 juli) werd ik nog aardig geholpen door een medewerker die contact zocht met de afdeling Fiber en daarna aangaf dat Fiber contact zou leggen met de netwerkbeheerder (VolkerWessels Telecom) en dat Fiber binnen een aantal dagen aan mij zou terugkoppelen wat de status hiervan was. Helaas heb ik nog steeds niets van de afdeling Fiber gehoord. Daarom heb ik vandaag nog een keer gebeld met de klantenservice. Ik kreeg nu te horen dat ik mijn aanvraag kort voor de bouwvak heb gedaan (de bouwvak begint hier in augustus??) en daardoor geen capaciteit is, maar dat ik anders zelf maar met VolkerWessels moet bellen om hoger in de prioriteitsorde te komen. Ik vind dat rare opmerkingen en voel me daardoor totaal niet geholpen. Ik heb de overstap (met overstapservice) ruim een maand geleden aangevraagd en tot op heden ben ik vooral zelf aan het bellen en contact aan het zoeken om de status helder te krijgen. Ik vind het vreemd dat ik een partij waar ik zelf geen directe opdrachtgever aan ben moet gaan bellen om duidelijk te krijgen wanneer de glasvezelmontage moet gebeuren. Overigens zit er al een huidige glasvezelaansluiting van KPN in mijn woning.

Ik snap ook dat een datum die ik kies in de aanvraagprocedure een richtdatum is en dat er door overmacht of lastige agenda’s best wel wat geschoven kan worden, maar dat er twee weken later nog überhaupt niets is gebeurd en er geen enkel zicht is op wanneer mijn abonnement dan wel in kan gaan vind ik op z’n zachtst gezegd niet normaal. Ook door het gebrek aan communicatie vanuit Odido, waardoor ik geen idee heb wat ik kan verwachten.

Ik zou graag willen dat er duidelijkheid komt rondom de aansluiting. Als daarvoor contact moet worden gezocht met VolkerWessels verwacht ik eerlijk gezegd dat dit door Odido gebeurt en niet door mij. Kunnen jullie mij helpen deze duidelijkheid te krijgen?

Overigens verwacht ik door de overstapservice niet dat ik zonder internet en tv kom te zitten, maar bijkomend nadeel van deze vertraging is dat ik mijn klantvoordeel bij KPN nu kwijt ben omdat mijn mobiele nummer is omgezet en het abonnement daardoor 5 euro p/m duurder wordt en ik een tv-pakket verlies. Ook heb ik bij Odido minder data omdat het klantvoordeel hier nog niet geldt. Alles bij elkaar een erg vervelende situatie die de overstapervaring niet ten goede komt.

Ik zie dat ze navraag gedaan hebben @Koennethy, ik vind het wel gek dat er nog geen contact geweest is. Daarom heb ik opnieuw gevraagd om navraag te doen bij de onderaannemer. 


Dank, @Tommie van Odido. Zijn er ook escalatiemogelijkheden naar deze onderaannemer? Ik snap dat het wellicht ingewikkeld is omdat het een onderaannemer is van jullie netwerkbeheerder, maar de laatste concrete actie van deze onderaannemer is eind augustus geweest om een afspraak op 3 september in te plannen (waar de monteur dus niet is langsgekomen). Dat is inmiddels bijna twee maanden geleden zonder dat er actie is geweest. Maakt mij overigens niet uit welke (onder-)aannemer er komt, maar dit duurt wel erg lang.


Ja ik heb het in het ticket aangegeven @Koennethy, ook heb ik de prioriteit verhoogd dus ik hoop dat ze het nu ook gaan escaleren. 


Hoi @Tommie van Odido, is er al meer duidelijk? Ik heb nog steeds niets gehoord.


Hi @Koennethy, ik kan mij voorstellen dat je staat te popelen om gebruik te kunnen maken van Glasvezel. Op de laatste navraag, hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen van de onderaannemer. Ik heb nu ook nogmaals gevraagd of ze hier met spoed achteraan kunnen gaan. Ik ben het er namelijk ook zeker met je eens dat het te lang duurt. 


Reageer