Skip to main content

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


>Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.
Beste Meuk,

Ik kan mijn volgende afspraak ook pas 27 juni maken. Dit is NIET MEER TE GELOVEN!

Ik had gehoopt op vanavond of morgenochtend!



Ik krijg ook pakket vanavond binnen en wil dus ook zelf aansluiten. Moet ik zeker anders 20 dagen mijn telefoon als hotspot gaan gebruiken, want ook hier is internet gewoon afgesloten (ik hoor ze nog zeggen, twee weken geleden, toen ik de ellende al voelde aankomen: "nee meneer, dat zal nooit gebeuren").



Ik heb hier een kastje van Genexis met een golfvorm erin. Ik denk OCG-1012

Weet iemand of zelf aansluiten een mogelijkheid is?



Ik ben nu aan het zoeken naar deze mogelijkheid. Ben hier nu al weer vanaf 10 uur vanochtend mee bezig. Bedankt TMT.



Meuk vroeg: "Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?"

Antw: Volgens Guidion is mijn lijn actief na het afsluiten.
@KlantMetVraag wellicht is dit een handig topic voor jou en voor anderen die toch overwegen zelf glas aan te sluiten. Zo zijn er meerdere topics op dit forum. 🤐
Er is geen enkele duidelijkheid van jullie kant over de levertijd en activatie. Aangezien dit nog wel even kan duren heb ik ik een aanvraag gedaan om de bestelling kosteloos te annuleren. Ik hoop hier zsm een bevestiging van te krijgen. Ik werk nl vanuit thuis en heb hierdoor al schade opgelopen.



MVG Coco
Staat dat in de planningapp of heb je gebeld? Bellen wil nog wel eens helpen. Zeker met alle verschuivingen door de uitleveringsproblemen.
Ook hier 13 juni zou ik aangesloten worden, 4-7 dagen. Op maandag is er geen post zoals bekend. Nu werk ik vanuit huis... @Brian hoe weet ik nu zeker dat het pakket op tijd geleverd gaat worden, het had er immers al moeten zijn...



Dan moeten ze hem dinsdag 11 juni bij Postnl aanbieden. Kan dus nog goed komen.

Ik heb mijn pakket gister ontvangen. Klaar voor de monteur op dinsdag 11 juni
Ha Sander, ik heb het hier niet over 'gebruikssporen' maar over beschadigde apparatuur. De zaak is inmiddels al opgelost. Ik was eerder bij KPN en kreeg, zoals dat hoort, altijd nieuwe apparatuur.. Er staan op twitter al verhalen over problemen met de levering van T-Mobile Thuis installatie pakketten en het lijkt mij dat dit niet de juiste manier is om die op te lossen en met mij totaalTV en T-Mobile Super users
Ja idem hier. Zojuist gebeld (die wachttijd wordt ook alleen maar meer bij ze, goh). Moet ook nog pakket ontvangen of een track and trace en dan met het vriendelijke verzoek om zelf contact op te nemen met Guidion voor het herplaatsen van je afpraak. Schijnbaar hebben ze bij de klantenservice geen inzicht wanneer iets verstuurd gaat worden ondanks 'dat het is opgelost'.



Voor de duidelijkheid: ik heb overstapservice afgenomen maar bij de klantservice geven ze doodleuk aan van dat je mag gaan 'hotspotten'. Kom aan, wat een slecht begin van nog een te starten jaarabo. Ze hebben misschien nu veel klanten erbij met de overstapweken maar met zo'n kutservice blijven ze nog geen jaar.
Niks is zeker, maar volgens de berichten zou die op tijd zijn.

Ik kreeg hem zonder bericht in huis, dus kan zomaar zijn dat die ineens voor de deur staat.
Ok, ik begrijp dus dat meerdere mensen last hebben dat hun pakket niet op tijd geleverd wordt. Wat ik wel raar vind dat het niet mijn fout is dat een pakket niet geleverd wordt, maar ik moet maar gewoon een nieuwe afspraak maken met de monteur, eerst volgende mogelijkheid....een maand later!!!



Wat is hier de service? Ik heb een pakket besteld op 18 mei. eerst zou dit de 29e mei geïnstalleerd worden. toen werd het ineens 11 juni. Status: nog steeds geen pakket ontvangen. Nu zou de monteur vandaag komen (nog steeds geen pakket) dus moet ik ineens een nieuwe afspraak inplannen. Waarom moet ik weer compleet achter in de rij aansluiten en een maand wachten totdat shit gefixed wordt?



Als het pakket de 28e niet geïnstalleerd wordt/kan worden, dan ben ik weg. Annuleren moet wettelijk dan gewoon mogelijk zijn.
Afgelopen zaterdag heb ik een TV Box met opname ontvangen. Ik was ook even bang dat het later ging worden. Vandaag alles geïnstalleerd en door monteur netjes opgeleverd. Ik zit nu op T-Mobile internet 750Mbits. Een testen hoe die performed.
Hier hetzelfde helaas. Morgen staat de monteur gepland, echter nog steeds geen installatiepakket en geen track en trace code 😞 Al vorige week contact gehad met klantenservice, toen werd me verteld dat het pakket dinsdag zou arriveren. Helaas niks ontvangen en geen enkele update vanuit T-mobile, voor een update (gisteren) moest ik zelf 40 minuten in de wachtrij staan bij de klantenservice!



Vandaag weer contact gehad met T-mobile , 13 minuten in de wachtrij bij T-mobile, daarna word ik doorverwezen naar Guidion om de afspraak te annuleren, zodat ik daar weer 15 minuten in de wachtrij mag staan (om de problemen van T-mobile op te lossen).



Waarom geven jullie aan dat het opgelost is? Aan de reacties hier en mijn eigen ervaring te zien is dat niet het geval! En niemand kan mij vertellen wanneer het pakket wel bezorgd gaat worden, hoe moet ik dan een nieuwe afspraak plannen met Guidion? Ik ben er wel aardig klaar mee zo......
Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.



Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.
Opgelost? Hoe dan?



Eerste afspraak, geen pakketje. Het was nog niet eens verzonden. Gelukkig kwam ik daar op tijd achter en de monteur verzet. Nee meneer, sorry meneer, we beloven en garanderen meneer dat het goed komt de volgende keer.



Morgen afspraak, maar geen pakketje. "Levering uitgesteld", T-Mobile moet wellicht niet er voor kiezen met Post.nl in zee te gaan. Die zijn schijnbaar niet betrouwbaar. De helpdesk heeft zijn best gedaan, maar de monteur kan niet later op de dag of een dag later komen. En T-Mobile legt de problemen die zij hebben met hun onderaannemers, logistiek en monteur, gewoon doodleuk bij mij als klant neer. Ik heb geen invloed op wie jullie kiezen voor verzending of installatie, dus ik wil ook niet lastig gevallen worden met problemen daarom heen. Goed, een keer een fout kan gebeuren. Maar exact dezelfde fout nog een keer maken, dat is storend.



Alle oplossingen die ik heb aangedragen konden tot nu toe niet;




  • Monteur later op dag? Nee, heeft het te druk
  • Monteur een dag later? Nee, past niet in de planning
  • Pakketje opnieuw sturen met een sneldienst? Nee, dat koen we niet.
  • Contact opnemen met Post.nl om te regelen dat ik het op een Post.nl punt kan halen? Nee, dat kunnen we niet.
  • Pakketje bij een winkel of iets dergelijks ophalen? Nee, dat doen we niet.

Maar, klant het maar laten uitzoeken en bekijk het maar. Ja, dat doen ze wel.



T-Mobile, belofte maakt schuld. Hoe gaan jullie je afspraken nakomen?
Hier hetzelfde probleem, ook monteur afgezegd omdat ik ook geen installatie pakket ontvangen had ( inmiddels wel hoor) maar ik moet wachten tot 24 juni totdat de monteur pas tijd heeft ook gebeld of het mogelijk was om de afspraak eerder in te plannen maar nee hoor geen tijd eerder. Maar ik heb mijn oude provider dus zelf beëindigd dus heb nu met 4 kinderen geen tv of internet tot die tijd, wel een code ontvangen van 7 dagen om op mijn mobiel ook T-MOBILE om daar tv te kijken maar die loopt helaas vrijdag af dus alsnog zo'n 10 dagen niets hoop eigenlijk via deze weg nog zo'n code te ontvangen zou wel fijn zijn


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.





Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

Veelgestelde vragen

"Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen". Is niet waar! Ik ben een nieuwe klant en zou op 7 juni aangesloten worden door een Guidion monteur. Is dus niet gelukt omdat het installatiepakket nog niet binnen was.

Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen, maar moet wachten tot 26 juni om aangesloten te worden. Hoezo oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen?





Raarmaarwaar11
Vandaag mijn installatiepakket gekregen! echter 15 minuten nadat de monteur vertrokken was... ik had gisteren gebeld dat ik de monteur wou afzeggen, maar dat is dus niet doorgekomen want hij stond toch op de stoep!

Achteraf blij mee, de vriendelijke monteur heeft het zo achtergelaten dat ik het installeren zelf heb kunnen doen. (Hij had een geel kabeltje voorbereid zodat ik deze heel makkelijk in de converter kon steken).
Heb inmiddels het pakket ontvangen en nu is het wachten op telefoon van Guidion. Heb de hele dag zo'n beetje aan de telefoon gezeten met T-Mobile en Guidion en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk afgesproken dat ik teruggebeld zou worden om een afspraak te maken om aangesloten te worden.

Als ik kijk op de site waar je een nieuwe afspraak kunt maken wordt ik niet vrolijk, eerstvolgende mogelijkheid is 24 juni!

Ook is het erg lastig om iets van compensatie te krijgen (Al is het maar een voucher), je moet er zelf naar vragen want het wordt niet aangeboden.

Ik vrees dat ik morgen weer de halve dag kwijt zal zijn met telefoneren met Guidion en T-Mobile.



Erg vervelend aangezien ik er niets aan kan doen dat het pakket later werd bezorgd en dat Guidion het te druk heeft met alle aanvragen....

Ondertussen heb ik geen internet en geen tv en houdt T-Mobile zich stil.
Inmiddels heb ik mijn pakket ontvangen, de monteur komt morgen. Ik vraag me af of wat ik zei op deze post dat voor elkaar gekregen heeft, want ik poste gisteren dat ik nog geen pakket had, uren later had ik een track en trace.
Het leek hier ookmis te gaan met de bezorging van het installatiepakket, maar hij is toch nog aangekomen (ondanks de door PostNL gemelden verplaatsing naar morgen). Uiteindelijk lijkt het (voor mij dus) toch nog goed te komen. Hopelijk geldt dit voor iedereen!
bjzonder, ik krijg net een mail dat het installatiepakket verzonden is. op de dag dat ik mn ontevredenheid kenbaar maak. zou het zo werken? afijn, hopelijk ist nu geregeld. en jammer dat jullie niet op de gestelde vragen teageren!
Karin....geloof me...niemand reageert. Ligt allemaal aan de expediteur BNS. Lekker makkelijk ook. Volgens mij werkt het altijd zo. Wat overigens WEL snel binnenkomt is de brief hoe je de facturen wil gaan betalen..dat dan wel
Ik heb net gehoord dat het niet om een paar klanten gaat maar om ca. 5000 klanten. Ik heb het gevoel dat er gewoon niet genoeg modems/kastjes voorradig zijn, want als je iets met post.nl opstuurt is het er gewoon binnen 2 dagen.

Wees eerlijk en transparant naar je klanten. Dit bericht hadden jullie al veel eerder moeten plaatsen en hadden ook de betreffende klanten persoonlijk op de hoogte moeten brengen van de vertraging. Als ik dit eerder had geweten, had ik namelijk mijn overstap geannuleerd.

Maar hoe gaan jullie klanten compenseren voor gemaakte kosten die ontstaan, doordat jullie de afspraak niet nakomen?




Hoi @Anoeska1969 ,



Wij zijn hard bezig om iedereen die een bestelling heeft geplaatst zo snel mogelijk hun installatiepakket

ontvangt. Het aantal klanten dat je noemt is echter niet helemaal correct. Het

gaat om minder dan 1000 klanten die problemen ervaren met een vertraagd pakket. We zetten alle zeilen bij om al deze klanten binnen korte termijn alsnog hun hardware te leveren.



@iedereen



Ik geef graag uitleg hierover. De pakketten die gisteren en vandaag moesten arriveren, zullen vandaag en morgen verstuurd worden. In de meeste gevallen is er dus twee dagen vertraging. Weet dat we keihard werken om iedere klant het welkom te geven die het verdient. Wij zijn trots op deze groei en willen dit in goede banen leiden!



Houd je inbox in de gaten en controleer op My T-Mobile Thuis of er al een track & trace code beschikbaar is.




Beste Sander, Dank voor jouw reactie. Het aantal 5000 is mij vanochtend genoemd door een medewerkster van jullie klantenservice. Helaas heeft zij mij dan een verkeerd beeld gegeven.

Ik heb inderdaad net een track & trace code ontvangen, alleen als ik deze open krijg ik de melding dat er op deze code en postcode geen zending gevonden wordt. Ik ga er dan voor nu maar even vanuit dat het nog niet verwerkt is bij Post.nl en zie graag het pakket tegemoet.
Hi @Anoeska1969,



Dan zit er inderdaad al schot in de zaak. Zodra PostNL meer informatie heeft, zal de status aangepast worden. Fingers crossed voor een snelle levering!
Helaas helaas hier ook gedupeerd.

Ik heb hier 2 bedrijven aan huis met o.a. pinapparaten op een vaste verbinding die niet meer weken vanaf komende vrijdag.

Tevens werken onze camera's etc, alarm systeem, poortopener etc allemaal via internet.



T-mobile gesproken en er is simpelweg geen oplossing.



Mijn overstap is 7 weken geleden aangevraagd, juist ruim op tijd om dit soort problemen nou net te voorkomen.

Enorm irritant dat T-mobile zelf niet met een bericht komt over de problemen en dat je het zelf moet uitvinden. Nog irritanter dat het simpelweg niet opgelost wordt.

Hadden ze het eerder laten weten, had ik nog kunnen kijken of het oude abonnement een paar dagen door het kunnen lopen. Nu gaat dat niet meer.



Van het weekend kan er 4 man hier niet werken zonder internet en hebben we dus ook geen telefoon, televisie etc. Ergste is dus dat het alarm, camera's, laadpalen etc allemaal niet werken zonder internet.



Waarom wilde ik overstappen? :(

Zou T-mobile ook sieren om aan te geven hoe lang het werkelijk gaat duren.

Niemand zegt iets concreets dus er is meer aan de hand dan ze toegeven.

Enkel de verwerking of de verzending van de pakketten is onzin. Daar kan je niet zoveel vertraging mee oplopen. Lijkt meer op een leveringsprobleem vanuit de fabrikant... Wat er niet is, kan niet geleverd worden... Als het er wel zou zijn, moet leveren geen probleem zijn...