Na inmiddels twee maanden zonder vast internet is door T-Mobile de verhuizing zonder mededeling eenzijdig geannuleerd. De hierna geboden oplossing is opnieuw een aanvragen doen.
Op 27-4-2023 is de verhuizing doorgegeven waarbij aangegeven stond dat er op het nieuwe adres glasvezel beschikbaar zou zijn. In de toegestuurde bevestiging met overeenkomst/contract staat (zoals later bleek) geen vermelding dat glasvezel nog aangelegd diende te worden.
Vervolgens op 10-5-2023 telefonisch en via de mail de volgende mededeling ontvangen:
“In het gesprek is er aangegeven dat de wijkcentrale gepland staat voor 30/6/2023. Het kan zijn dat de aannemer voor of na deze datum telefonisch contact met je opneemt i.v.m. de huisaansluiting. Na deze afspraak zal de lijn in service worden gemeld en ontvang je het pakket met de hardware. Ook kan er op dat moment een afspraak ingepland worden met Guidion (link via sms of e-mail) die de hardware zal komt installeren.”
Tussentijds is er telefonisch contact geweest m.b.t. de oplevering en alternatieven voor toegang tot internet. Er werd initieel medegedeeld dat de adsl lijn reeds opgeheven zou zijn en dat er geen 4/5g modem voorradig waren, waardoor de optie voor wekelijks T-Mobile Unlimited bundel overbleef.
Deze ‘oplossing is echter verreweg van optimaal, ook bleek achteraf pas uit een volgend telefonisch contact dat de adsl lijn wel geacteerd kon worden.
Inmiddels is het installatiepakket op 31-5-2023 bezorg. Maar na later op My T-Mobile te kijken bleekt dat de verhuizing is geannuleerd. Hierover is wederom contact opgenomen maar er kon niet achterhaald worden waarom deze geannuleerd was en niet meer geactiveerd kon worden.
Mijns inziens een zeer slechte zaak, zit nu met een installatiepakket, geen internet en ook niks in het vooruitzicht, tevens is het vertrouwen in T-Mobile geschonden en zijn er twijfels of dit geen contractbreuk is.
Hopelijk kan via deze weg een oplossing worden geboden want telefonisch schiet het niet op.