We hebben meer dan een jaar geleden T-Mobile Thuis glasvezel abonnement aangevraagd. De glasvezelkabel stak al maanden uit de grond maar de aansluiting naar binnen liet op zich wachten. Meerdere keren gebeld met de klantenservice, meerdere afspraken voor de aansluiting en meerdere malen “tja, dit gaat helaas niet lukken. Hier moeten andere mensen eerst nog iets doen.” of “de vorige klus liep uit dus vandaag lukt niet meer. U zult een nieuwe afspraak moeten maken.” Omdat het zo lang duurde konden we geen gebruik maken van de overstapservice en moesten we zelf ons internet abonnement opzeggen volgens T-mobile, afgesloten met een email “Je wilt geen gebruik maken van de Overstapservice”. Jawel, dat wil ik wel. Maar volgens jullie mag dat niet. En elke maand kregen we van T-Mobile een email: “we hebben vertraging". Ja, dat vermoeden had ik al.
Maar het is gelukt! Met wat aandringen is de aansluiting er gekomen, vervolgens een installateur via T-mobile en vervolgens weer iemand van KPN hebben we een werkende aansluiting. En of we ook per direct willen gaan betalen…
Het komt mij erg vreemd over dat we eerst een jaar moeten wachten, zelf achter de aansluiting aan moesten bellenen zelf het oude abonnement op moeten zeggen. Wanneer de aansluiting er vervolgens is kan het oude abonnement worden opgezegd maar moeten we wel voor beiden betalen.