Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 40 reacties
  • 519 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 25 September 2023, 09:47

Bekijk origineel

40 reacties

Hoi 

we zijn 6dgn verder en heb nog niets gehoord en de status van mijn order is nog steeds ‘ontvangen’ 

 

is er al iets bekend waarom hij niet actief wordt?

@Tommie van Odido zie hier boven mijn vraag

Reputatie 5
Badge +2

@danielakasnippy Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al een update is, maar mijn collega’s zijn nog bezig met het onderzoek. 

Ik heb dit topic opgeslagen en ga maandag gelijk voor je navragen hoe het er voor staat! 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

goedemorgen

ik heb een melding ontvangen van de technische afdeling dat het nu probleem is opgelost 

maar krijg het nog steeds werkend op telefoon of tablet

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @danielakasnippy, onze technische dienst heeft het voor je opgelost. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren? Als het goed is moet je het dan kunnen activeren!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie van Odido 

2x geprobeerd

maar de melding blijft dat de router niet gevonden kan worden

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @danielakasnippy, ik heb meteen ook jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie inderdaad dat Thuis veilig online nog niet geconfigureerd is. Ik zie dat je gebruikmaakt van eigen wifi extenders/routers (Deco). Deze krijgen tevens een IP-lease error. Dit apparaat resetten, lost dit op. Verder moet dan de 'Wireless Distribution System' (WDS) functie op deze apparaten aan staan voor een goede werking van Thuis Veilig Online. Kan het zo zijn dat deze bij jou uitstaan? Wellicht zorgt dit er dan voor dat je deze melding krijgt. Ik ben benieuwd!

Hoi @Demi van Odido 

het niet vinden van de router ligt inderdaad aan de aangesloten mesh / wifi router (in gesteld als accespoint)

met alle extra kabels eruit vindt hij de router wel en begint hij met de configuratie 

maar loopt hij nog tegen een timeout aan de hele tijd (-1.001 error)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het modem een reprovisie gegeven, dit zorgt voor een extra push van het product @danielakasnippy. Kan je het modem resetten en kijken of het nu lukt?

@Tommie van Odido 

Gereset via het pinnetje en nog eens via de webbrowser

alle ethernet kabels eruit , mesh systeem uit

en nog zegt de app dat hij de router niet kan vinden

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen! 

Hallo, zelfde probleem, ik kan de app ook niet koppelen,  maar Samsung  S24 koppelt wel en de  Samsung S21 niet. Dan ligt het aan de instellingen op de telefoon?  Wat zou dat kunnen zijn? App al verwijderd, telefoon opgestart etc. en kom tot zelfde schermen als.eerder in de app geplaatst.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, welkom op onze Community!

De Thuis Veilig Online app is maar op één apparaat te installeren. Hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls enzovoort. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn. 

Hallo Tommie, Ik lees in Mijn Odido dat ik de link kan delen met anderen binnen het netwerk en naar andere apparaten kan sturen om deze app te bekijken. Verder installleert het eerst niet op de S21 en daarna wel op de S24. Zou je hier noig eens naar kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, Thuis Veilig Online staat op het modem. Dus alle apparaten die verbonden zijn met het modem worden beveiligd. Waar zie je dit precies staan? Heb je het niet over Overal Veilig Online? 

Reageer