@Teresa van Odido@Arlensen
Contact opnemen met ODF heeft momenteel geen zin, deze zullen je verwijzen naar VWT, welke tot 15 januari niet bereikbaar zijn ivm soort bouwvakantie. (zie mijn eigen topic mbt oplevering glasvezel)
Alles helemaal duidelijk, installatie pakket is binnen, maar kan het dus niet zelf installeren, omdat er ook nog geen installatie datum bekend is, maar we komen aardig in de buurt hoop ik.
Heeft al met al wel even geduurd, maar hoop er snel gebruik van te kunnen maken, en dan mogelijk ook voor mobiel overstappen, voor extra voordeel
Vandaag het 033 nummer gebeld, was Artemis. Daarvan kreeg ik ander nummer voor planning van de schouw. Die gebeld, en nu komen ze 26 maart tussen 8-12 glasvezel in de meterkast aansluiten. En paar dagen ervoor al de tuin boring begreep ik.
Ik neem aan dat ik als dat allemaal gelukt is automatisch ik het odido pakket krijg?
Hey @Arlensen,
Bedankt voor je bericht! Wat je hebt aangegeven klopt helemaal. Ik heb gecontroleerd en inderdaad, je hebt met ons gebeld en een afspraak gepland voor aanstaande 26 maart tussen 08:00 en 12:00 uur. De tuinboring die je noemde is eerder al uitgevoerd, namelijk op 21 maart in de middag rond 15:30. Zoals afgesproken, wordt deze op 26 maart tussen 08:00 en 12:00 uur aangesloten door een van onze monteurs. Zodra we een installatieafspraak plannen, zetten we een proces in gang bij Odido, die ervoor zorgt dat jouw pakket wordt verzonden. Je kunt het pakket dus binnen enkele dagen verwachten. Na het plaatsen van de glasvezelaansluiting, gaan we deze doormeten. Als alles in orde is, melden we het als gereed. Daarna komt Guidion, de installatiepartner van Odido, het modem bij je installeren. Is alles zo duidelijk voor je?
Als je vragen hebt, hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.
NM^
Hi @Arlensen, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik niet heel veel terug in mijn systeem. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen je gaan opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in!
Hi Arlensen,
Het gaat niet zo goed in Heemskerk met de aanleg van glasvezel. Ik ben zelf al meer dan een jaar bezig om glasvezel te krijgen. (Zie het linkje onderin)
Ik woon in Heemskerk en ga regelmatig 's avonds een rondje hardlopen.
Ik zie soms dezelfde punten opengegraven worden en mensen zijn in het donker aan het werk, hoe doen ze dat???
Ik ben een keertje stil gaan staan en zag 1 meneer graven en de ander scheen met het licht van zijn telefoon bij, voor 30 euro heb je een fatsoenlijke bouwlamp.
Ik kan me levendig voorstellen dat er dan fouten gemaakt kunnen worden, maar wellicht hebben ze geen of weinig licht nodig.
Mijn glasvezel is ergens in een distributiepunt, samen met de lijn van 5 buren, gekruist.
Het is niet duidelijk of het in de wijkcentrale opgelost kan worden, of dat het distributiepunt weer open moet.
Bij dat laatste moet Heemskerk weer een graafvergunning afgeven, waar ze moeilijk over doen nadat Delta schade (aan ik dacht een gasleiding) toegebracht had.
De end-to-end test vindt plaats nadat het distributiepunt dichtgemaakt is, ik zou zelf eerst de lijnen testen voordat ik het distributiepunt dicht maak.
Odido zegt dat ze "echt hun best doen", in mijn geval maken ze dat niet echt waar, ook jij krijgt het advies om er zelf achteraan te gaan.
Ook ik bel zelf met OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis, maar dat gaat ook allemaal erg moeizaam.
Ik heb het inmiddel een beetje opgegeven, mijn Ziggo internet is prima, alleen wat duur.
Ook ben ik wat huiverig geworden om over te stappen, als ze tenminste de glasvezel ooit werkend opleveren, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de kwaliteit van de lijn.
Ik zou denk eerst het testrapport willen zien, en zelf de lijn een maand testen.
Helaas kan ODF jou niet meer dan een "verwachting" afgeven, ik hoop dat hun uitvoerder (ik denk ook Artemis), die verwachting waar kan maken.
Vriendelijke groeten,
Paul
https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/lange-adem-360267?tid=360267&postid=1758285#post1758285
@Arlensen Heel graag gedaan! Ik begrijp je sentiment hier in volledig. Echter hangt de planning van zoveel verschillende zaken af dat dit soms misloopt in het doorgeven van wijzigingen. Weet in ieder geval dat we echt ons best doen! Heb je je al ingeschreven voor de nieuwsbrief? Dit doe je op deze pagina: Glasvezel in je regio? Blijf op de hoogte | Odido.
Allereerst van harte welkom op onze Community! @Arlensen
Fijn om te lezen dat het Glasvezel is aangelegd in de straat, maar ik begrijp goed dat je graag de volledige installatie afgrond ziet, zodat je van onze diensten kunt genieten. Ik heb direct voor je in het systeem gekeken, maar er is nog geen datum aan ons doorgegeven. Je kunt het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder voor de actuele planning. Je kunt contact opnemen met Open Dutch Fiber op 088-1633633. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.
De installatie in meterkast is voltooid. Glasvezel doorgemeten ziet er ook goed uit. Nu dus max 2 weken wachten op guidion afspraak. En dan misschien eindelijk op glasvezel. Maar weer een stapje verder.....
Hey @Arlensen, ik ben voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de patch installatie op 05-09 geplanned staat. Tussen 10.00 en 20.00 zal de monteur de installatie voltooien!
Sinds vandaag. 11 september zit ik op glasvezel. Bijna 2 jaar heeft het dus geduurd. Maar sinds vandaag over. De afspraak met monteur stond op 20uur. Maar belde op en kon al eerder komen. Medio 16:30 was hij er. Er zat een kabelbreuk in pop/ centrale. Dit heeft hij opgelost. En nu online.
Net mdf gebeld. 5 september in de ochtend mogelijk de aansluiting maken in de meterkast. Blijf het raar vinden hoeveel ik zelf moet doen. Ik kreeg te horen staat een afspraak maar zonder datum? Dat is volgens mij dan geen afspraak? Ben benieuwd.......
Hi @Arlensen, dank voor deze update. Ik heb geen inzicht in deze bezoeken, wij staan alleen voor de deur als het gaat om verkoop. Qua status is er aan mijn kant nog niet veel anders. Heeft @MDF Infra B.V. nog kunnen helpen of meer inzicht kunnen geven? Aan deze kant wachten wij nog tot de lijn te gebruiken is. Waanzinnig bedankt voor al het geduld tot zover!
Van mdf helaas niets meer vernomen. Hoop dat het in 2024 nog gaat gebeuren. Vind het wel slecht afstralen op jullie. Maakt mij niet uit waar het ligt, wil graag klant worden
Hi @Arlensen, dank voor deze update. Ik heb geen inzicht in deze bezoeken, wij staan alleen voor de deur als het gaat om verkoop. Qua status is er aan mijn kant nog niet veel anders. Heeft @MDF Infra B.V. nog kunnen helpen of meer inzicht kunnen geven? Aan deze kant wachten wij nog tot de lijn te gebruiken is. Waanzinnig bedankt voor al het geduld tot zover!
Helaas zou ik met paar dagen email ontvangen. Nu 20 juli. Nog niets. Volgens mij mag ik geen klant worden oid.…
Vandaag (8 juli) onaangekondigd iemand van off/ odidio aan de deur. Die wou weten waar het aansluitpunt moet komen in de meterkast. Zou het dan toch gaan gebeuren......
Hi @Arlensen wat super fijn om te lezen dat je nu ook eindelijk echt kan genieten van Glasvezel! Top dat hij ook gelijk de kabelbreuk in de wijkcentrale kon oplossen. Geniet ervan en mocht je nog vragen hebben, dan staan we hier voor je klaar!
Afgelopen maandag was er een dame van odido bij Radar. Deze dame benadert, en odido de afgelopen week al 4x gesproken. Nog geen aansluiting maar ze zitten er nu bovenop.
Ze hadden contact met odf, en ik zou vrijdag door aannemer gebeld worden dat is helaas niet gebeurt maar ik heb weer hoop
Hey @Arlensen,
Zou je mij een privé bericht willen sturen met je postcode & huisnummer? Ik kijk graag met je mee in het systeem, wellicht kunnen we je inmiddels al wel helpen. Dan zal ik telefonisch contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.
NM^
Prive bericht verstuurd. Laatste update van gisteren, 23 mei is dat er gezocht wordt naar monteurs om de distributie las in mijn straat te maken. Maar dat lijkt lastig.....
Afgelopen maandag was er een dame van odido bij Radar. Deze dame benadert, en odido de afgelopen week al 4x gesproken. Nog geen aansluiting maar ze zitten er nu bovenop.
Ze hadden contact met odf, en ik zou vrijdag door aannemer gebeld worden dat is helaas niet gebeurt maar ik heb weer hoop
Hey @Arlensen,
Zou je mij een privé bericht willen sturen met je postcode & huisnummer? Ik kijk graag met je mee in het systeem, wellicht kunnen we je inmiddels al wel helpen. Dan zal ik telefonisch contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.
NM^
Dank voor deze update @Arlensen. Ik duim absoluut met je mee dat je snel iets zult vernemen van de aannemer!
Afgelopen maandag was er een dame van odido bij Radar. Deze dame benadert, en odido de afgelopen week al 4x gesproken. Nog geen aansluiting maar ze zitten er nu bovenop.
Ze hadden contact met odf, en ik zou vrijdag door aannemer gebeld worden dat is helaas niet gebeurt maar ik heb weer hoop
Mdf gebeld. En pd moet dp las zijn. Distributie punt
25 maart was ik dus door mdf gebeld dat het niet door kon gaan. Vandaag, 8 mei met gebeld, en ik kreeg nu te horen dat er nog een pd las bij mij in de straat gemaakt moest worden. Planning hiervoor nog niet bekend. Ook heb ik vorige week van odf brief gehad dat ze nu aan gingen sluiten.
Het is lastig voor me, maar meer geduld nodig dus.
Alles helemaal duidelijk, installatie pakket is binnen, maar kan het dus niet zelf installeren, omdat er ook nog geen installatie datum bekend is, maar we komen aardig in de buurt hoop ik.
Heeft al met al wel even geduurd, maar hoop er snel gebruik van te kunnen maken, en dan mogelijk ook voor mobiel overstappen, voor extra voordeel
Helaas werd ik 1 dag voor de geplande afspraak gebeld, dat het niet door kon gaan.
De reden was me niet duidelijk, maar ik krijg een belletje als ik wel aangesloten kan worden binnen.
Ik heb nu een sprietje naast mijn voordeur, maar helaas dus nog geen glasvezel in huis, odido pakket is ook binnen, maar kan ik helaas dus nog niets mee
the story continuos……..
Hey @Arlensen, ik zie dat het installatie pakket gister voor je is aangemaakt. Het zal niet lang meer duren voordat hij verzonden wordt!
Vandaag het 033 nummer gebeld, was Artemis. Daarvan kreeg ik ander nummer voor planning van de schouw. Die gebeld, en nu komen ze 26 maart tussen 8-12 glasvezel in de meterkast aansluiten. En paar dagen ervoor al de tuin boring begreep ik.
Ik neem aan dat ik als dat allemaal gelukt is automatisch ik het odido pakket krijg?