Beste lezer, beste T-Mobile medewerker,
Begin september heb ik een glasvezel abonnement afgesloten. Nadat medewerkers van het kabelbedrijf mijn tuin dusdanig overhoop hebben gehaald, dat deze opnieuw moet worden bestraat en er wel vijf keer (onaangekondigd) mensen zijn langsgeweest om dingen op te hangen, in te meten, e.d. zou op 22 november 2022 dan eindelijk mijn glasvezel aansluiting worden geplaatst.
Op 22 november 2022 is er nog een kastje op de muur geplaatst en is mijn router geinstalleerd. TV en internet werkte (al was het met een snelheid van 240 mbit en dus geen 1000 mbit...). In de avond kleurde het LED licht van ‘internet’ (de wereldbol) op de router rood. Direct gebeld, melding gemaakt, geen oplossing… De melding moest naar de “technische dienst”.
Op 27 november 2022 is de melding naar de netwerkbeheerder gestuurd, deze heb ik zelf even gebeld en het probleem was aan hun zijde nog dezelfde middag verholpen en daarna begon het gezeik bij T-Mobile weer. 28 november 2022 gebeld met T-mobile, 1 december 2022 gebeld met T-mobile en 5 december 2022 gebeld met T-mobile, terwijl er HELEMAAL niets gebeurt.
Op 28 november 2022 werd gezegd dat de melding naar de technische dienst moest… Op 1 december 2022 werd er op afstand iets aan mijn router gedaan en moest ik later terugbellen zodat hij kon worden gereset naar fabrieksinstellingen. Op 5 december 2022 werd gezegd dat er van het gesprek op 1 december 2022 geen log was en dat de technische dienst ermee bezig was. Kortom, ik word van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik wel gewoon rekeningen krijg en mag betalen, terwijl ik geen diensten krijg en ook niet de service die ik mag verwachten…
Je wordt bij T-mobile op geen enkele manier proactief op de hoogte gehouden van vorderingen rondom de melding, medewerkers aan de telefoon hebben steeds andere verhalen en oplossingen die allemaal niet werken, de technische dienst kunnen ze allemaal niet bereiken (terwijl dit gewoon T-mobile collega's zijn, met een e-mailadres en een telefoonnummer, dus het is gewoon onzin). Het lijkt wel of niemand bereid is een stapje extra te zetten voor de (nieuwe) klant, maar iedereen zich verschuild achter onwetendheid en onwelwillendheid. Het is voor mij een volstrekt raadsel hoe T-mobile aan een klanttevredenheids cijfer van een 8.6 komt, wat mij betreft is dit namelijk een dikke onvoldoende. Ik overweeg zelfs sterk om de hele boel maar weer op te zeggen, want blijkbaar wil T-mobile mij niet is klant.
Ik verwacht dat T-mobile deze melding nou eens echt oppakt en mij nog vandaag met duidelijke en goede informatie voorziet en laat zien dat het echt iets doet en niet verwijst naar de technische dienst, wat daar wordt niemand wijzer van.