Als ik de verhalen op dit forum en elders online mag geloven is het haast standaard dat T-Mobile glasvezelverbindingen niet werken op de ingangsdatum van het abonnement. Helaas is dit bij ons ook het geval. Afgelopen woensdag zou ons internetabonnement ingaan. Helaas: geen internet op de lijn. Volgens de monteur wordt de lijn niet belicht en moet KPN dit nog regelen. Ik vraag mij oprecht af hoe een provider de oplevering van nieuwe abonnement zo slecht onder controle kan hebben. Je zorgt er toch voor dat vóór de startdatum alles werkt?! Als daar een minimale periode voor nodig is, laat abonnementen dan ook niet eerder ingaan…
Inmiddels zitten wij nu alweer drie dagen zonder internet en we hebben geen idee wanneer het wel gaat werken, van T-Mobile hebben we namelijk niets meer gehoord. Deze situatie is bijzonder vervelend omdat wij veel vanuit huis werken en een werkende internetverbinding noodzaak is. Wij zijn juist overgestapt naar T-Mobile / glasvezel om een snellere en stabielere verbinding te krijgen.
De klantenservice kan als tijdelijke ‘oplossing’ vouchers voor mobiel internet geven, maar die werken alleen op T-Mobile of BEN simkaarten. Ik heb een KPN abonnement en heb hier dus niets aan. Godzijdank heeft mijn partner wel een abonnement bij BEN en kan zij de voucher gebruiken en de verbinding delen middels een hotspot. Dit werkt als noodoplossing maar ook echt niet meer dan dat. Daarnaast, zodra zij weg is moet ik mijn eigen bundel gebruiken die er gierend hard doorheen gaat op deze manier.
Gezien de vele horrorverhalen hier op het forum vrees ik dat deze situatie ook nog wel even gaat duren. T-Mobile heeft de oplevering van abonnementen duidelijk totaal niet onder controle. We hebben helaas nu ook al enorme spijt van onze keuze om over te stappen en als ik vooraf hier had gelezen waren we nooit overgestapt. Lekker begin zo…
Graag verneem ik van T-Mobile op welke datum onze verbinding wél actief wordt. Daarnaast ga ik ervan uit dat T-Mobile de kosten die ik door deze situatie moet maken voor het internet via mijn eigen mobiele bundel volledig compenseert. Hiervan ontvang ik graag een bevestiging.