Skip to main content

Goedenavond,

 

Vanaf Juli/Augustus heb ik de aanvraag overstap naar glasvezel gedaan en is er eind November de kabel naar binnen gelegd en (helaas) in de schuur afgemonteerd. Nu neem ik er genoegen mee om vanuit de schuur een 10 meter lange kabel naar de woonkamer te trekken met gaten boren etc, maar tot op heden nog geen update mogen ontvangen wanneer Guidion langs komt/afspraak maakt om het pakket te installeren wat hier al sinds begin November ligt. 

 

Nu hoorde ik (ik ben maar eens gaan rondbellen...) eind Januari dat volgens de glasboer de wijkcentrale nog niet "af" was. Dit zou in Maart gebeuren. Nou heb ik vernomen dat het simpelweg een switch/aantal switches plaatsen is. Blijkbaar geen voorraad of iets anders? 

 

Onlangs is mijn overstap geannuleert omdat het al veel te lang duurt volgens jullie (helemaal eens met dat laatste).

 

Heeft het nog nut om te wachten, of kan ik beter elders een poging wagen tot glasvezel? 

 

Mvg,

C

Hi @sircaveman, ik wil ook niks liever dan dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd en dat je van de Glasvezel kunt genieten! Ik zie in ons systeem terug dat tot op heden de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Ik heb navraag gedaan bij mijn Fiber collega of zij meer kunnen inzien over de situatie en of ze mij meer duidelijkheid kunnen geven. Zodra ik een update heb, laat ik het je via deze weg hier weten!

Ik durf voor nu dan ook niet te zeggen hoe lang het exact het nog gaat duren. Mocht je in ieder geval elders Glasvezel willen aanvragen, houdt er dan rekening mee of het geleverd wordt over het netwerk van Open Durch Fiber. Mocht namelijk een andere provider ook over dit netwerk Glasvezel aanbieden, ook dan zul je dan moeten afwachten tot de wijkcentrale gereed en actief is. 

Ik houd je in ieder geval op de hoogte zodra ik meer weet hierover! 


Hi @sircaveman, hier ben ik weer zoals beloofd! Ik heb zojuist reactie van mijn Fiber collega gehad en hij geeft aan dat de planning voor de wijkcentrale voor 31-5 staat. Weet je zo voldoende?


Hey Demi,

Bedankt voor het nagaan wanneer ze aan de wijkcentrale gaan beginnen. 

Het helpt een bepaalde verwachting te hebben, maar het blijft uiteraard erg lang op zich wachten.

Evengoed wacht ik eind Mei dan nog af, wellicht tussentijds mijn huidige abbonnement aanpassen zodat ik minder hoge kosten heb.

 

Bedankt nogmaals, ik hoor het graag wanneer je meer weet 👍


Hi Demi,

de oplevering van de wijk centrale in "mijn” wijk zou rond 31/5 zijn, is dat ook gebeurt? (Koog aan de Zaan)

dan kan ik ook Odido glasvezel gaan aanvragen!


Hoi @Erwin van Bilsen, leuk dat je ook uitkijkt naar glasvezel, ik geef je graag meer informatie! Mijn overzicht van de wijkcentrales wordt eens per week ge-update en daarom is er nog geen afmelding voor de geplande datum van 31 mei. Geen zorgen, je kan al gerust glasvezel bestellen en de aannemer zal proactief contact met je opnemen zodra het glasvezelnetwerk zover is. Mocht je graag definitief weten hoe het er met de wijkcentrale voor staat, dan kunnen wij je hier later deze week meer over vertellen.

Geef het gerust aan als je nog met andere vragen zit, ik helder het graag zo goed als mogelijk voor je op!


@Erwin van Bilsen @Cal van Odido , 

Goedemorgen, ik heb de 31ste een mail gekregen van Guidion voor het inplannen van de installatie. De wijkcentrale lijkt dus in ieder geval voor mijn huis klaar te zijn.

@Demi van Odido 

Ik heb mijn Ziggo abbonnement opgezegd maar zodra de installatie gedaan is (deze zaterdag 08-06) gaat mijn Odido contract al lopen, klopt dit? Dan zou ik dus dubbele kosten hebben voor Juni en wellicht Juli… kunnen jullie hier nog iets in betekenen?

 

Mvg,

C


Ons contract gaat in op het moment dat het modem online komt en het administratief goedgekeurd is @sircaveman. Als het Ziggo abonnement opgezegd is betaal je hier ook niet meer voor of zit je nu vast aan een opzegtermijn? Wij vergoeden namelijk geen dubbele kosten van andere providers.


@Tommie van Odido 

Ok helder, dan zou ik dus bij jullie aan kunnen geven dat het administratief goedgekeurd mag worden vanaf 1 juli bijvoorbeeld? (mijn Ziggo loopt tot 7 juli vanwege 1 maand opzegtermijn).

 


Beste @sircaveman,

 

Wij zijn de aannemer die verantwoordelijk is voor de glasvezelaansluitingen in Koog aan de Zaan en willen je graag verder helpen met jouw situatie. Het spijt ons te horen dat je al zo lang wacht op de installatie van je glasvezelverbinding.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, zouden we je willen vragen om ons in een privébericht jouw postcode en huisnummer te sturen. Met deze informatie kunnen we specifiek voor jouw adres nagaan wat de huidige status is van de wijkcentrale en de aansluiting bij jou thuis. We zullen vervolgens uitzoeken of alles al gereed is en, indien nodig, hoe lang het nog zal duren voordat je volledig aangesloten bent. Wellicht kunnen wij nog iets doen om het process te versnellen of vereenvoudigen.

We begrijpen dat het lang wachten erg vervelend is en willen er alles aan doen om je zo snel mogelijk duidelijkheid en een werkende verbinding te bieden.

 

Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.


^NM


.


Geachte @sircaveman,

Wij willen u graag informeren dat wij uw situatie inmiddels hebben opgepakt en met succes hebben afgerond. Na uw melding en ons verzoek om aanvullende gegevens hebben wij direct actie ondernomen. Hierbij brengen wij u graag op de hoogte van de stappen die wij hebben ondernomen en de huidige status van uw glasvezelaansluiting.

Na ontvangst van uw postcode en huisnummer hebben wij onmiddellijk de benodigde controles uitgevoerd en vastgesteld dat de glasvezelaansluiting inderdaad door ons is geplaatst. Vervolgens hebben wij telefonisch contact met u opgenomen om de situatie verder te bespreken. Wij hebben een monteur aangestuurd om te controleren of het mogelijk is de kabel te verplaatsen van de schuur naar de meterkast. Zoals u wellicht van onze monteur heeft vernomen, was dit mogelijk. Hierna heb ik opnieuw telefonisch contact met u opgenomen en een afspraak gemaakt voor vanochtend om de aansluiting te verplaatsen. Hiervoor hebben wij graafwerk verricht en een lasmof geplaatst. Dit is inmiddels allemaal uitgevoerd.

Wij zijn verheugd te kunnen melden dat de kabel nu volledig is verplaatst naar de meterkast, zoals gewenst. Dit betekent dat u nu klaar bent om de glasvezelverbinding in gebruik te nemen zonder verdere belemmeringen. De installatie van het pakket, dat al sinds november bij u thuis ligt, hebben wij op eigen kosten voor u geïnstalleerd, zowel de ONT als de modem. Morgen heeft u nog wel een afspraak staan met de Guidion monteur, die alles zal nalopen, maar in principe werkt uw internet nu al.

Ik heb daarnaast ook net gesproken met de Fiber afdeling van de Odido backoffice. Ik heb hen verzocht om de maand dat uw Ziggo-abonnement nog loopt voor u te crediteren. Dit gaan zij voor u in orde maken, hierover zullen zij telefonisch contact met u opnemen. Dan hoeft u dus niet dubbel te betalen voor zowel Ziggo als Odido.

@Jason van Odido  @Tommie van Odido Kunnen jullie meneer up-to-date houden met betrekking tot het proces? Wij hebben zijn adres als afgerond gemeld. Ook de patch is geplaatst.

Wij hopen dat u snel kunt genieten van de voordelen van een snelle en betrouwbare glasvezelverbinding. Wij begrijpen dat het proces langer heeft geduurd dan u had gehoopt en waarderen uw geduld en begrip gedurende deze periode.

Mocht u nog vragen hebben of tegen problemen aanlopen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan altijd klaar om u verder te helpen. Wij zijn blij dat wij u uiteindelijk van dienst konden zijn en wensen u veel plezier met uw nieuwe glasvezelverbinding.

 

Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.

Numaad Majeed


Hi @MDF Infra B.V., Guidion komt op 15-06 bij @sircaveman voor de huisinstallatie! Fijn om te zien dat het zo goed en snel is opgepakt.  


Goedemiddag,

Alles wat Numaad Majeed aangeeft klopt helemaal en ben erg blij met hoe alles is opgepakt en afgehandeld, klasse!

Aanvankelijk had ik de afspraak met Guidion vandaag van 12:00 tot 16:00, daarna veranderd maar telefonisch terug veranderd in vandaag gezien alles was afgehandeld gister. 
 

Ik verwacht dat na vandaag alles is afgerond.

 

Nogmaals dank aan hr Majeed en collega’s, ben zeer goed geholpen!

 

mvg,

Caveman

 


Blijkbaar is de omzetting naar vandaag toch niet gelukt, Guidion is niet langsgeweest :)

 

Op naar volgende week zaterdag !


Hoi @sircaveman, goed dat je dit aangeeft! Je kunt via de e-mail van Guidion ook in de gaten houden of er een afspraak met Guidion uitvalt, dit gebeurt dagelijks. Dan kun jij als het je uitkomt de datum en het tijdstip uitkiezen van de uitgevallen afspraak! Groetjes, Ishana


Goedemiddag, 

 

Wilde nog even melden dat Guidion gister is geweest. Het was een beetje teleurstellend eigenlijk. 

Hij gaf aan dat ze tegenwoordig niks meer voor de klant mogen doen, alleen snel installeren binnen 15 minuten en weer weg. Geen extra werkzaamheden, niks. Enige wat bij mij had gehoeven was een nieuwe netwerkkabel leggen vanuit de meterkast naar de tv (waar mijn eigen router staat). Dit netjes langs te plint wegwerken, zoals dit in het proces staat vermeld bij Odido. Heb zelf een gat geboord naar de meterkast, dat was allemaal al gereed voor hij kwam.

Hij heeft mijn eigen cat6 kabel gebruikt die ik professorisch had gelegd door de woonkamer naar de hal/meter kast toe. Hij had geen eigen knijptang bij zich om een nieuwe connector erop te knijpen nadat de kabel door het gat naar de meterkast getrokken was. Ik heb hem mijn eigen tang gegeven en daar is het gelukkig mee gedaan. 

De modem heb ik dus zelf niet in gebruik, gewoon rechtstreeks vanaf de ONT naar mijn eigen Router en dat werkt. 

Het TV kastje wat bij het pakket zat, heb ik ook niet in gebruik, want ik stream het wel via de Odidio App op mijn tv. 

 

Maargoed, alles werkt, zelf moet ik nog de kabel netjes via de plint wegwerken, maar dan is ook alles gedaan.

 

Bedankt voor alle hulp @MDF Infra B.V. en Odido medewerkers, jullie hebben erg je best gedaan en mij goed gehoord. 

 

Met vriendelijke groeten,

Caveman


Reageer