Skip to main content

Hallo Odido,

Sinds begin juli zit ik met een VDSL aansluiting van Odido, om de tijd te overbruggen tot mijn glasvezel aansluiting actief wordt. Al een aantal maanden geleden zijn er mensen geweest om de binnenaansluiting te regelen. Er hangt dus keurig netjes een FTU bij mij in de meterkast. Hierna zou zogenaamd een pakket van Odido opgestuurd moeten worden en zou ik een afspraak moeten kunnen maken via guidion om de apparatuur van Odido aan te laten sluiten. Al dit laatsten is nooit gebeurt. Er is ook geen pakket of apparatuur hier aanwezig, buiten dat van de VDSL aansluiting uiteraard. Ik heb hiervoor een poosje geleden al met Odido over gebeld en kreeg te horen dat het waarschijnlijk in de wijkkast nog geregeld moest worden en dat dit zeer waarschijnlijk na de bouwvak zou gebeuren. Nu zitten we in oktober en is er nog steeds niks veranderd. Is er iemand die met mij mee kan kijken hoe het nu zit? Iedere hulp wordt gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
W.

Hi @Woutty, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale inderdaad nog niet gereed is. Echter krijg ik ook een fout bij het opvragen van de lijn bij Delta zelf. Het systeem geeft foutmeldingen aan waardoor we de lijn niet kunnen “claimen”. Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk voor je oplossen!

 


Top @Tommie van Odido ! Dank voor het balletje weer aan het rollen brengen. Ga ik hier nog verder bericht over krijgen? Ben erg benieuwd hoe nu verder.


Hi @Woutty, Tommie zal dit sowieso in de gaten houden maar je krijgt inderdaad bericht wanneer er meer bekend is. Heb je echt vragen en wil je meer weten, mag je ons altijd om een update vragen. Hou er wel rekening mee dat het een aantal werkdagen kan duren. Bedankt voor je geduld!


Hoihoi @Tommie van Odido en @Cheyenne van Odido !

Als eerst honderd maal dank voor jullie moeite. Ondertussen zijn we bijna 14 dagen verder en heb ik helaas nog geen update mogen ontvangen. Graag zou ik willen weten wat ik kan verwachten en of er nog verder actie vanuit mij nodig is om het balletje weer aan het rollen te krijgen. Nogmaals dank!

Met vriendelijke groet,
W.


Hey @Woutty, heb je toevallig een glasvezel aanvraag openstaan bij een andere provider?


Hoi @Tommie van Odido ,

Een aanvrag had ik wel bij Delta. Zij konden mij alleen geen alternatief internet leveren totdat de glasvezel gereed was. Daarom overgestapt naar Odido. Na veel moeite zou de aanvraag bij Delta geannuleerd moeten zijn.

Hopelijk kunnen jullie er wat mee!
Alvast hartelijk dank.


Die aanvraag lijkt nog open te staan @Woutty, zou je hiervoor eens Delta willen bellen om te kijken of het wel goed gegaan is? Hierdoor kunnen wij namelijk de lijn niet overnemen. 


@Tommie van Odido 

Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn. 


@Tommie van Odido

Ik ben dan wel een beetje een leek, ik heb geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Gewoon Delta? Je hebt ook nog Delta Fiber, wat weer wat anders is. Was destijds ook allemaal heel moeilijk. Was eigenlijk blij van hen af te zijn. 

Je moet delta de provider hebben 


Ondertussen is er nieuws want ik heb bevestiging gekregen dat de aansluiting is afgerond, afspraak met een monteur via guidion kunnen maken en het pakket ook binnen! Is het hiermee opgelost? Zou @Tommie van Odido of @Cheyenne van Odido voor mij kunnen controleren of het conflict van de lijn is verholpen? Alvast hartelijk dank!


Hi @Woutty, thanks voor de update! Ik zie hier dat alles ook doorloopt. De planning staat voor de beheerder en Guidion nu op 14-11. Yes! 😁


Reageer