Skip to main content

Hallo,

Ik heb momenteel (nog) geen internetverbinding na de oplevering van mijn glasvezelverbinding.

De situatie in het kort:
Ik ben begin december overgestapt van Delta naar Odido Glasvezel, mede vanwege de goede ervaringen met mijn mobiele abonnement en de stapelkorting die werd aangeboden. De activatie stond gepland op donderdag 16 december. Echter, sinds vrijdag 13 december heb ik geen internet meer, waarschijnlijk omdat Delta mijn abonnement vroegtijdig heeft stopgezet. Dit is echter niet bevestigd.

Het probleem:
De monteur van Gideon heeft op de afgesproken dag de ONT geĂŻnstalleerd. Bij het testen bleef het PON-lampje knipperen. De monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Delta Fiber, die aangaf dat het serienummer van het ONT niet correct stond geregistreerd in het systeem van Odido. De backoffice gaf aan dat de order niet correct was doorgezet en dat zij dit zouden oppakken.

Als ICT’er begrijp ik dat een correct geregistreerd serienummer essentieel is voor XGS-PON, zodat het ONT zich kan aanmelden en Odido de diensten kan leveren. Helaas heb ik sindsdien niets meer gehoord van Odido of Delta Fiber. De medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk, maar kunnen mij niet verder helpen. Ze geven enkel aan dat het ONT moet worden gestart, wat niet zal werken zolang de registratie niet is opgelost.

De impact:
Ik zit inmiddels meer dan een week zonder internet, wat erg lastig is omdat ik (en mijn partner) veel vanuit huis werk en vaak gebruik maak van Teams. Het gebruik van mijn onbeperkte mobiele abonnement helpt enigszins, maar in onze woning is het mobiele 4G-signaal zwak waardoor Teams niet mogelijk is. Andere opties, zoals WiFi van buren, zijn geen oplossing vanwege de dikke muren van ons huis.

Mijn vraag:
Ik zou graag willen weten of mijn probleem inmiddels wordt opgepakt. Het vooruitzicht om weken zonder internet te zitten, eén week zonder internet is al lastig, laat staan langer. Is er iemand die mijn situatie kan bekijken en zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hoi ​@upzidedown, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik heb het direct voor je nagekeken. Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen weer de externe netwerkbeheerder inschakelen. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag!  Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Bedankt voor je reactie! Duidelijk, wacht ik dat af!

Jij ook een fijne dag gewenst!

Helaas heb ik vandaag nog niets gehoord, en ik ben bang dat het vandaag ook niet meer gaat gebeuren. 

Ik denk graag mee over deze situatie, en na wat rondlezen over vergelijkbare gevallen vermoed ik dat het probleem mogelijk hieraan ligt: 

De monteur gaf aan dat ik het R-model van de ONT gebruik. Zou iemand van Odido kunnen controleren of de gegevens van mijn Nokia XS-010X-R overeenkomen met wat er bij jullie geregistreerd staat? Volgens Delta Fiber, die in mijn geval het netwerk beheert, lijkt alles correct te zijn ingesteld in hun backend. Tijdens het gesprek met de monteur werd aangegeven dat het nummer ook aan de Odido-kant goed moet staan, dus misschien zit daar de oorzaak.

Zouden jullie de gegevens van mijn modem willen controleren of die hetzelfde zijn aan jullie kant?

Hierbij een foto van de gegevens: ***(Bewerkt door moderator i.v.m. delen privégegevens)

Kan helaas de foto niet meer weghalen, heb de gegevens en mijn profiel gezet onder “Info voor moderator” Zou iemand van de moderators de foto willen verwijderen?

Hoi ​@upzidedown, ik heb het direct nagekeken! Dit staat ook helemaal correct bij ons in het systeem. Het is voor nu echt de technische dienst afwachten, door de feestdagen kan het iets langer duren. 

Om je daarom uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Bedankt voor je snelle reactie, fijn om te horen! Ik heb al een onbeperkt abonnement, maar helaas is het door het zwakke 4G-signaal in ons huis niet echt bruikbaar. Jammer, maar het is even niet anders.

Fijne feestdagen! 🎄

Het probleem is opgelost ik heb een internetverbinding!

Oplossing/probleem was “De ONT was in “voor nog onverklaarbare reden” in een admin-locked staat.”

Dit heeft een medewerker van Delta zojuist opgelost en hierna was er een verbinding.

Ik vind het jammer dat ik zelf allemaal paden moet gaan bewandelen om er maar voor te zorgen dat ik internet krijg en dat het blijkt dat het issue bij de oplevering gelijk opgelost had kunnen worden en daardoor 2 weken zonder internet heb gezeten
..

​@upzidedown Ik ben heel blij om te lezen dat de verbinding weer is hersteld! 

Ik wil graag nogmaals mijn excuses maken voor deze oplevering, dit is niet wat je van ons mag verwachten. Gelukkig kun je nu eindelijk genieten van onze diensten. Ik heb ook meteen een vergoeding in het systeem gezet, deze zal worden verrekend met de volgende factuur. Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging over. 

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar! 

Dit was niet nodig geweest, maar wordt enorm gewaardeerd! Ik heb de e-mail met de bevestiging ontvangen, hartelijk dank!

​@upzidedown heel erg graag gedaan natuurlijk, wat een mooie bos! 😀

Mocht ik je in de toekomst nog eens kunnen helpen, geef het dan gelijk aan. Ik sta altijd voor je klaar!

Reageer