Hallo,
Ik heb momenteel (nog) geen internetverbinding na de oplevering van mijn glasvezelverbinding.
De situatie in het kort:
Ik ben begin december overgestapt van Delta naar Odido Glasvezel, mede vanwege de goede ervaringen met mijn mobiele abonnement en de stapelkorting die werd aangeboden. De activatie stond gepland op donderdag 16 december. Echter, sinds vrijdag 13 december heb ik geen internet meer, waarschijnlijk omdat Delta mijn abonnement vroegtijdig heeft stopgezet. Dit is echter niet bevestigd.
Het probleem:
De monteur van Gideon heeft op de afgesproken dag de ONT geĂŻnstalleerd. Bij het testen bleef het PON-lampje knipperen. De monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Delta Fiber, die aangaf dat het serienummer van het ONT niet correct stond geregistreerd in het systeem van Odido. De backoffice gaf aan dat de order niet correct was doorgezet en dat zij dit zouden oppakken.
Als ICTâer begrijp ik dat een correct geregistreerd serienummer essentieel is voor XGS-PON, zodat het ONT zich kan aanmelden en Odido de diensten kan leveren. Helaas heb ik sindsdien niets meer gehoord van Odido of Delta Fiber. De medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk, maar kunnen mij niet verder helpen. Ze geven enkel aan dat het ONT moet worden gestart, wat niet zal werken zolang de registratie niet is opgelost.
De impact:
Ik zit inmiddels meer dan een week zonder internet, wat erg lastig is omdat ik (en mijn partner) veel vanuit huis werk en vaak gebruik maak van Teams. Het gebruik van mijn onbeperkte mobiele abonnement helpt enigszins, maar in onze woning is het mobiele 4G-signaal zwak waardoor Teams niet mogelijk is. Andere opties, zoals WiFi van buren, zijn geen oplossing vanwege de dikke muren van ons huis.
Mijn vraag:
Ik zou graag willen weten of mijn probleem inmiddels wordt opgepakt. Het vooruitzicht om weken zonder internet te zitten, eén week zonder internet is al lastig, laat staan langer. Is er iemand die mijn situatie kan bekijken en zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost?
Alvast bedankt voor de hulp!