Skip to main content

Ik hoop dat iemand met autoriteit bij Odido inhoudelijk en met een oplossing op mijn situatie kan reageren. Een ‘beknopte’ geschiedenis:

18/10: aangemeld voor overstap van Online.nl Glasvezelinternet + TV naar Odido Glasvezelinternet + TV

17/11: Ik ontvang een mail van Odido dat de activatie van de glasvezelaansluiting is geslaagd. Vanaf dat moment heb ik echter geen internet meer. Ik bel met Online.nl en zij verwijzen mij naar Odido. Ik bel met Odido om 14:38 en zij verwijzen mij naar Online.nl. Omdat de Odido monteur binnen 2 dagen komt, neem ik geen internet en TV voor lief.

19/11: de Odido monteur constateert dat er geen glasvezelsignaal binnenkomt. Hij geeft aan dat de KPN monteur hiernaar moet kijken omdat hij geen toegang heeft tot de patchkast van KPN. Dit klinkt als een bekend verhaal: toen ik 2 jaar terug overstapte naar Online.nl, bleek de KPN monteur ook iets verkeerd in de patchkast gedaan te hebben. KPN monteur kwam destijds langs, maar vertelt ons dat hij het niet kan verhelpen. Online.nl monteur kwam opnieuw langs en zei dat de KPN monteur het niet begreep, maar kende gelukkig nog iemand bij KPN en toen heeft hij tegen de regels iets in de patchkast aangepast et voile: het werkte.

Ik bel dezelfde dag met Odido (13:41, 20 minuten wachttijd) om bovenstaande situatie uit te leggen, maar er wordt mij verteld dat ze nu niks kan doen omdat de oplossing bij KPN ligt.

20/11: KPN monteur komt bij ons langs en zegt dat hij het niet kan verhelpen. Hij is nooit in de patchkast geweest en vertelt dat er mogelijk een breuk onder de grond zit. Dat lijkt mij sterk aangezien internet het tot de omzetting nog prima deed, maar ik was niet bij dit gesprek aanwezig, dus hij vertrekt weer.

Ik bel dezelfde dag met Odido (16:07, 15 minuten wachttijd) om opnieuw mijn verhaal te doen. De dame geeft aan dat ik binnen 24 uur een reactie van de technische zal krijgen. Ik hoor nooit iets van de technische afdeling.

21/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:06, 20 minuten wachttijd). De dame in kwestie maakt een notitie van mijn verhaal over de patchkast en zegt mij binnen 24 uur terug te bellen. Ik word niet teruggebeld.

22/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:29, meer dan 20 minuten wachttijd). Ik probeer mevrouw uit te leggen dat de gang van zaken echt onacceptabel is, maar deze mevrouw komt niet verder dan een ‘system says no’-verhaal. Op mijn verzoek een leidinggevende te spreken, zegt ze zonder navraag te doen dat deze niet beschikbaar is. Ze belooft me ook niet dat ik word teruggebeld, maar ze kan verder ook niks voor mij betekenen. Uiteindelijk geeft ze aan dat een technische storing meestal binnen 5 dagen verholpen wordt, wat in mijn geval dus 25/11 zou moeten zijn (sinds de melding van KPN). Ik hoor niks binnen 5 dagen.

28/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal. Deze meneer ziet dat er de dag ervoor een test is gedaan door KPN, maar de oplossing er nog niet is. Hij probeert voor mij een andere afdeling te bereiken, maar die blijkt niet bereikbaar. Hij geeft aan dat hij dit met zijn supervisor (of iets dergelijks) gaat bespreken via een chat en dat hij mij binnen 24 uur terugbelt. Ik geef dat ik al 3x niet ben teruggebeld, maar hij belooft me terug te bellen, want hij krijgt er telkens bericht van als hij een ticket openlaat staan. Je raad het al: ik word nooit teruggebeld.

29/11: Ik schrijf dit bericht, want ik weet niet meer wat ik moet beginnen. Bellen heeft geen zin, want ik spreek elke keer een andere medewerker. Deze doen valse of geen beloftes en zitten vast in een systeem vanwaaruit ze niks voor me kunnen betekenen.

KAN IEMAND VAN ODIDO MIJN FEEDBACK OVER DE KPN MONTEUR SERIEUS NEMEN EN MIJ AAN INTERNET EN TV HELPEN? (En dan bedoel ik niet de zoveelste klantenservice reactie waarmee ik niets opschiet.)

NB: Ja, ik heb al unlimited mobiel internet van Odido ontvangen, maar ik wil VAST internet en tv! (Ik moest hiervoor nota bene een prepaid simkaart kopen.)

Hey @ralluffie, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Zo te lezen is dit niet geheel vlekkeloos verlopen. Mijn excuses hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat het niet heel soepel verloopt. De monteur van KPN NetwerkNL geeft aan dat er geen breakout kabel is terwijl deze er wel moet zijn. Een collega van de Back Office heeft jouw case op zich genomen. Hij gaat persoonlijk navraag doen en hopelijk komt er nu schot in de zaak! 

Beste @Tommie van Odido ,

Bedankt voor je reactie en fijn om te lezen dat er iemand mee aan de slag gaat. Sceptisch maar hoopvol wacht ik opnieuw een reactie af. Bedankt

Hey @ralluffie, het probleem lijkt inderdaad volledig in de wijkcentrale te zitten. Meerdere mensen hebben hier last van. KPN NetwerkNL is bezig om dit te herstellen. We kunnen jammer genoeg niet aangeven hoe lang dit zal duren maar ik ben bang dat het niet heel snel verholpen zal zijn.

Hoi @Tommie van Odido , bedankt voor je inhoudelijke terugkoppeling, daar kan ik iets meer mee. Maar dit is wel een probleem. Dit leidt tot een hoop nieuwe onbeantwoorde vragen:

1. Kan je me uitleggen hoe het kan dat het probleem er niet was toen ik bij online.nl zat en internet pas niet meer werkte vanaf het moment dat ik van jullie bericht kreeg dat de glasvezel aansluiting geactiveerd was?

2. Moet ik bij "niet heel snel" denken aan een 1 week, 1 maand, 1 jaar?

3. Hoe krijg ik bericht dat internet via odido wel weer werkt? 

4. Ik ben naar jullie overgestapt omdat het voordeliger was dan online.nl, maar daar profiteer ik nu niet van. Kan ik nog terug naar online.nl? Volgens mij is dat abonnement nog actief en stopt dat pas tot jullie zeggen dat de overstap gerealiseerd is. Maar intussen betaal ik bij online.nl dus veel meer. Tenzij ik daar opnieuw een jaarabonnement afsluit, maar dat doe ik niet zolang ik nog aan jullie verbonden ben. 

5. Zo ja, werkt de glasvezel verbinding via online.nl dan nog wel? Online.nl zit op het kpn- netwerk, maar blijkbaar is er voor jullie netwerk ook kpn nodig?

Ik kijk uit naar je reactie. Bedankt. 

Hoi @ralluffie, op dit moment zijn we afhankelijk van de netwerkbeheerder om dit te onderzoeken en op te lossen. Ik heb nog geen precieze indicatie, maar zodra ik die heb, zal ik het meteen doorgeven! Daarnaast zou Online.nl het theoretisch nog moeten doen, want wij hebben nog niet doorgegeven dat ze kunnen opzeggen. Maar als ze op hetzelfde netwerk zitten, zal dit niet het geval zijn. Je kunt wel veertien dagen nadat je werkend Internet hebt en altijd daarvoor nog opzeggen. Maar ik wil wel benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

@Tommie van Odido@Ishana van Odido , er is nog steeds geen internet. Hebben jullie al een statusupdate ontvangen van KPN?

Kunnen jullie mij anders meerdere codes voor unlimited mobiel internet toesturen? Ik moet nu wekelijks om een code vragen. Bedankt.

@Tommie van Odido@Ishana van Odido , er is iets merkwaardigs aan de hand. Ik heb zojuist met KPN Netwerk contact opgenomen en zij laten mij het volgende weten:

Goedemorgen Ralf, je chat met Sibel. Wij hebben op jouw adres geen storingsticket. Het laatste storingsticket is in november geweest en deze is teruggezet naar jouw provider. De oplossing ligt dus bij jouw provider.

Wat is hier aan de hand??????

Hoi @ralluffie, geen zorgen! Ik heb het meteen nagekeken in ons systeem en er staat een ticket voor je open in behandeling bij de technische afdeling. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido deze reactie is niet oké!! 7 dagen geleden (2 dec) zeg je nog dat het probleem bij kpn ligt en dat meerdere mensen er last van hebben. 5 dagen geleden (4 dec) zeg je dat jullie nog steeds afhankelijk zijn van de netwerkbeheerder. Maar intussen zegt kpn dat ze SINDS NOVEMBER het ticket al hebben teruggegeven aan jullie. Kpn is dus sinds november NIETS AAN HET DOEN! En nu doe je alsof er niks aan de hand is en zeg je dat ik me "geen zorgen" hoef te maken, want "er staat een ticket open bij jullie technische afdeling". Echt heel ongepast en ik hoop dat je begrijpt dat een "fijn weekend" ook niet op zijn plek is als jullie mij al weken lang aan het lijntje houden.

Dus ik hoop dat ik een serieuzere reactie krijg als ik het puntsgewijs onder mekaar zet:

1. Misschien is het netjes een verklaring te geven waarom jullie zeggen dat jullie op kpn wachten terwijl kpn zegt dat de storing allang aan jullie terug gegeven is?

2. Maar belangrijker nog: wat moet er gebeuren dat iemand met invloed bij odido daadwerkelijk aan de slag gaat met dit probleem en ik niet alleen een reactie krijg van een medewerker die zegt "wat er in het systeem staat"?

3. Kan je zeggen of de opmerking in mijn allereerste bericht dat naar mijn idee de kpn monteur iets verkeerd heeft omgezet in de patchkast al serieus is onderzocht door kpn? Of zegt kpn dat dit niet het probleem is zonder dit werkelijk te onderzoeken? En als je dit niet weet, kan je dan iemand erbij halen die dit wel weet?

4. Ik vroeg in mijn voorlaatste bericht om meerdere unlimited mobiel internet codes zodat ik jullie niet elke week hoef te benaderen voor een nieuwe code. Kan je hier op reageren?

5. Lukt het je om alle punten in dit bericht een inhoudelijke reactie te geven en niet alleen degene die jou uitkomen?

Het onvermogen dat ik voel door jullie wijze van klachtenafhandeling is tergend. 😞

Hey @ralluffie, het is een moeilijk probleem om op te lossen en duurt daarom langer dan gehoopt. Excuses voor het ongemak.

Onze Back Office is samen met KPN NetwerkNL aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen, daarnaast is er ook nog een onderaannemer van KPN NetwerkNL die hier aan meewerkt. Daarom wordt het steeds heen en weer gestuurd. Op dit moment kan ik, of iemand anders, niks doen om dit te versnellen. Ook heb ik niet meer informatie dan; er wordt aan gewerkt. De monteurs zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Ik heb je een aantal vouchercodes toegestuurd in een privébericht!

Beste @Tommie van Odido@Ishana van Odido , zojuist is er een internetmonteur (van een onderaanemer?) van KPN langs geweest. Deze zou vanochtend tussen 8 en 12 uur komen, maar kwam niet opdagen. Toen ik om 12 uur hen belde, gaven ze aan dat ik binnen 10 minuten teruggebeld zou worden. Dat gebeurde niet.

Ik was aan het werk dus ik kon pas rond 15 uur weer bellen. Rond 15:30 werd ik uiteindelijk teruggebeld dat er een monteur onderweg was. Die arriveerde rond 15:45 uur. De monteur constateerde gelijk: ‘het is niet goed gepacht'. Zijn collega was onderweg naar de patch-kast en het zou binnen 5 minuten verholpen zijn. Inderdaad binnen 5 minuten was internet actief. Ik vroeg hem of dit het enige dat 5 weken geleden had hoeven gebeuren en dit toen al opgelost had kunnen worden; hij beaamde dat.

MAG IK ER OP WIJZEN DAT IK JULLIE IN MIJN ALLEREERSTE CONTACT MET DE KLANTENSERVICE EROP GEWEZEN HEB DAT ER IETS NIET GOED STOND IN DE PATCHKAST??? Ik heb dit daarna telkens opnieuw telefonisch en in de berichten hierboven herhaald. Maar met deze informatie is niets gebeurd, waardoor ik 5 weken onnodig zonder vast internet heb gezeten, met heel veel frustraties rijker.

Nou ja, ik kan alleen maar hopen dat jullie mijn casus intern gebruiken wat er allemaal niet goed liep. Bij de klantenservice (de valse beloftes zijn gedaan en de onjuiste informatie die er is verstrekt) en bij de technische afdelingen (die niet in staat zijn om het probleem effectief te herkennen, zelfs niet nadat de klant het probleem gelijk heeft benoemd). Maar zoals je wellicht begrijpt: ik heb er een hard hoofd in dat dit geëvalueerd wordt. Zoveel gemiste kansen vanuit jullie. Vanzelfsprekend zal ik niemand anders adviseren over te stappen naar Odido.

Tenslotte nog een vraag: ik probeer zojuist mijn abonnement toe te voegen aan mijn account. Dat werkt niet, de melding verschijnt: Te veel records gevonden voor de verstrekte details. Ik heb mijn gegevens tweemaal correct ingevoerd. Graag jullie oplossing.

Bedankt.

Hey @ralluffie, ik ben blij om te horen dat je weer online bent!

Deze melding komt namelijk voor doordat je rekeningnummer vaker dan één keer in ons systeem staat. Dit kan ik voor je oplossen door een tijdelijk actief rekeningnummer aan de achterkant in te vullen. Daarna kan je je abonnementen koppelen en het rekeningnummer weer terugveranderen in Mijn Odido. Kan je mij een privébericht sturen met daarin een tijdelijk ander rekeningnummer? Dan zal ik het voor je oplossen!

Reageer