Skip to main content

We zijn overgestapt van kpn naar t-mobile.
Afgelopen vrijdag heeft de monteur ons nieuwe modem geïnstalleerd en nu hebben we nog geen internet en tv.
We hebben ongelimiteerd 4g gekregen voor een weekje, maar ik kan hier niet fatsoenlijk mijn werk mee doen.

Ik heb al eens eerder een week zonder internet gezeten, en ben van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk te horen dat er in de kast langs de weg geen omschakeling gedaan was.

 

De monteur heeft vrijdag zijn werk netjes en snel gedaan en is ook in die wijkkast bezig geweest.
Telefonisch contact met hem gehad om te testen of alles het deed. 
 

Momenteel knippert het Pon lampje op het kleine kastje en het Los lampje is uit.
De overige lampjes van dat kastje branden groen.
Op de modem/router brand het wereldbolletje rood, de rest is groen.

 

Ik heb nu diverse keren contact gehad met de klantenservice, ze leggen het allemaal bij de technische dienst neer. Maar hoe lang moet dit gaan duren?

Hoe moeilijk kan het zijn? Ruim van te voren krijg je een bestelling binnen dat een klant op 3 december gaat overstappen en op die datum komt de monteur. 
Dan heb je toch alle tijd om die verbinding voor elkaar te maken?

Ik zie op dit forum mensen sneller geholpen worden dus vandaar dit bericht. Hopelijk wordt  ik hier ook snel geholpen.

Hallo @Mulder87 

Bij een knipperende PON is er wel een signaal maar kan er geen verbinding worden opgezet met de OLT in de wijkcentrale.

2 mogelijke oorzaken kunnen zijn dat de Huawei ONT niet correct is geregistreerd of de technische dienst moet nog wat doen.

Kun je ook eens een foto plaatsen van het FTU en Huawei ONT (beide in één foto)?


Dit is het


In de huidige tijd en zeker als men voor het werk afhankelijk is van een goed werkende internet zou ik er zelf niet voor kiezen nu over te stappen naar een andere provider.

Er zal zeker enig verschil zijn in het aantal gevallen waarbij het fout gaat maar afgaande op de vele topics scoort T-Mobile procentueel gezien momenteel zeer slecht,  zelf al jaren klant van T-Mobile thuis en tevreden maar in de huidige tijd zou ik het niet aanraden.


Op 04-01 is de monteur hier geweest voor het installeren van t-mobile glasvezel. 
Helaas bleef het PON lampje knipperen en kwam het modem niet online. 
De monteur heeft gebeld met de BO van t-mobile en er zou een ticket zijn ingeschoten bij KPN netwerk om het probleem in de wijkcentrale op te lossen. 
Hoe lang gaat zoiets duren? En is dat wel het probleem? Ik lees namelijk veel wisselende berichten met tientallen afkortingen over GPon, PON, ODF, etcetera.
 

De overstap van Ziggo zou al op 17-12 plaatsvinden. Dit moest al noodgedwongen worden uitgesteld doordat het meer dan 1,5 maand heeft geduurd dat er monteur kon komen (17-11 afspraak geprobeerd te maken → pas 04-01 plek).

Goed begin zou ik zeggen. 


Hoi @Dennyhim321, bedankt voor het melden van jouw case op de Community!

Ik heb alles bekeken en constateer een aantal punten: 

  1. Je geeft aan dat je vanaf 17-11 geprobeerd hebt om een afspraak te maken. Op 17-11 heb jij een aanvraag ingediend voor een T-Mobile voor thuis abonnement. Bij Glasvezel duurt de oplevering doorgaans twee tot vier weken, afhankelijk van de gereedheid van het glasvezelnetwerk en de apparatuur op het adres (is er bijvoorbeeld al een FTU aanwezig thuis). 
  2. De Overstapservice is er voor bedoeld om jouw contracten in elkaar te laten overvloeien, zonder dat je er verder zelf achteraan hoeft te gaan. De nieuwe provider neemt dan na een maand (tot een maximum van 120 dagen) jouw aansluiting over en zegt automatisch je contract bij je huidige/vorige aanbieder op. Omdat er bij contracten, ook buiten je contractperiode, altijd sprake is van één maand opzegtermijn kan dit pas na 30 dagen - vandaar de datum van 17-12. 
  3. De verwerkingstijd van tickets bedraagt doorgaans twee tot vijf dagen, met drukte kan dit ietwat uitlopen. Echter is jouw case gisteren opgepakt door een collega van de technische dienst. Dit is nu in behandeling bij het team dat GPON-aansluitingen onder hun hoede heeft.

Sorry voor de mindere start, dat is natuurlijk geen fijn begin zo in het nieuwe jaar. Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Mocht je je graag wat meer willen inlezen in alle termen die bij Glasvezel je om de oren vliegen, check dan onze Wiki: 

Wat betreft de Overstapservice, voor alle info kun je ook onze Wiki bekijken:

Laat me weten of ik die voucher kan toesturen, dan doe ik dat meteen! 😊


Hoi @Dennyhim321, bedankt voor het melden van jouw case op de Community!

Ik heb alles bekeken en constateer een aantal punten: 

  1. Je geeft aan dat je vanaf 17-11 geprobeerd hebt om een afspraak te maken. Op 17-11 heb jij een aanvraag ingediend voor een T-Mobile voor thuis abonnement. Bij Glasvezel duurt de oplevering doorgaans twee tot vier weken, afhankelijk van de gereedheid van het glasvezelnetwerk en de apparatuur op het adres (is er bijvoorbeeld al een FTU aanwezig thuis). 
  2. De Overstapservice is er voor bedoeld om jouw contracten in elkaar te laten overvloeien, zonder dat je er verder zelf achteraan hoeft te gaan. De nieuwe provider neemt dan na een maand (tot een maximum van 120 dagen) jouw aansluiting over en zegt automatisch je contract bij je huidige/vorige aanbieder op. Omdat er bij contracten, ook buiten je contractperiode, altijd sprake is van één maand opzegtermijn kan dit pas na 30 dagen - vandaar de datum van 17-12. 
  3. De verwerkingstijd van tickets bedraagt doorgaans twee tot vijf dagen, met drukte kan dit ietwat uitlopen. Echter is jouw case gisteren opgepakt door een collega van de technische dienst. Dit is nu in behandeling bij het team dat GPON-aansluitingen onder hun hoede heeft.

Sorry voor de mindere start, dat is natuurlijk geen fijn begin zo in het nieuwe jaar. Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Mocht je je graag wat meer willen inlezen in alle termen die bij Glasvezel je om de oren vliegen, check dan onze Wiki: 

Wat betreft de Overstapservice, voor alle info kun je ook onze Wiki bekijken:

Laat me weten of ik die voucher kan toesturen, dan doe ik dat meteen! 😊

Dank voor de reactie @Jason.

Helaas heb ik nog niets vernomen en blijft het PON lampje knipperen. Nog steeds geen verbinding dus.

 

Om terug te komen op de benoemde punten:

1: Op 22-11 heb ik een SMS ontvangen voor het maken van een afspraak. Omdat er geen tijdslot mogelijk was heb ik aangegeven dat ik meerdere dagen per week beschikbaar was. Er zou contact met mij worden opgenomen.

Op 09-12 ontving ik opnieuw dezelfde SMS. Opnieuw was er geen tijdslot beschikbaar en heb ik meerdere dagdelen aangegeven. 

Op 10-12 ontving ik een mail dat er een monteur was ingepland op 04-01. 

Tussen de eerste SMS en de daadwerkelijke afspraak zat dus 6 weken. 
Een aansluiting voor glasvezel (FTU) heb ik al sinds 2019.

2: Het is goed dat ik door de overstapservice (voorlopig) niet zonder diensten kom te zitten.

De overstap naar T-Mobile was alleen wel gedreven door de hoge kosten. Ik betaal op dit moment 2x zoveel bij Ziggo. Dit verschil betaal ik nu in elk geval een maand langer dan verwacht. Dat zie ik als weggegooid geld.

3: Zie mijn eerste opmerking.

De contracten van mijzelf en mijn vrouw voor T-Mobile mobiel gaan pas maart van dit jaar in. Een voucher gaat ons nu helaas niet helpen. Een mooi aanbod maar helaas. 
 

Nu maar wachten tot we wat horen over het PON verhaal. 
 


Hi @Dennyhim321, dankjewel voor de heldere terugkoppeling! Ik heb hier vanmiddag meteen een collega van de technische dienst voor aan zijn mouw getrokken, want ik vind dat dit verzoek al te lang is blijven liggen. Excuses hiervoor! Zou je in een privébericht (door op mijn naam te klikken) het serienummer kunnen doorgeven van de Huawei ONT die bij jullie hangt? Dan kan ik dit doorspelen naar mijn collega en kan hij hier zo snel mogelijk verder mee aan de slag. Mijn collega gaat zijn uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor je te verhelpen en ik geef je graag meer duidelijkheid, zodra ik een update van hem heb gekregen. Balen om te lezen dat een code jullie niet gaat helpen, dus ik hoop dan ook dat ik je snel van goed nieuws kan voorzien. Laat je het serienummer aan mij weten? Dankjewel alvast voor de moeite!


Hi @Dennyhim321, heel fijn dat je zo snel het serienummer met mij hebt gedeeld! Ik heb je ook al een privébericht teruggestuurd, maar wil je ook via deze weg laten weten dat ik je hier op de hoogte houd. Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk een update te vergaren! 🤞


@Lisa 

Is er al een update?


Hi @Dennyhim321, je bent mij net voor met jouw berichtje! Er is vanmiddag een nieuwe update verschenen die ik graag met je deel. Momenteel wacht mijn collega op Guidion die bij een andere klant is, zodat we kunnen uitsluiten of dit de 'boodoener’ is. Mijn collega zit hier echt bovenop en hij laat het aan mij weten, zodra er nieuws is. Ik houd je op de hoogte, beloofd! 


@Lisa 

We zijn inmiddels 17 dagen nadat de monteur hier in huis is geweest. Het PON lampje knippert nog net ze fel als 17 dagen geleden. 
 

Gaat deze ooit nog branden zodat ik eindelijk een werkende verbinding heb? 


Hi @Dennyhim321, hele terechte vraag van je! Ik heb er echt voor gezorgd dat dit prioriteit heeft en zo snel mogelijk wordt opgepakt, maar ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik een nieuwe update binnenkrijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik wil dit echt hebben opgelost! 


Hi @Dennyhim321, ik ben echt ontzettend blij dat jouw verbinding sinds gisteren weer up and running is! Ik wil je heel erg bedanken voor jouw engelengeduld. Ik had echt gehoopt dat ik je eerder van dit goede nieuw kon voorzien. Gelukkig kan je nu van een goedwerkende vrbinding genieten. Om ervoor te zorgen dat je toch met een fijn gevoel terugdenkt aan de start van jouw abonnement, heb ik een kleinigheidje geregeld. Hint: houd de deurbel morgen goed in de gaten. Laat je het aan mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? ❤️


Hoi,

Het werkt inmiddels allemaal zoals het moet.

Dank voor je hulp 👍


Super fijn om te lezen @Dennyhim321! Heel veel plezier met jouw verbinding en maak er een mooi weekend van!