Sinds een update van de software voor de mediabox is het mis. Al maanden!!! Contact met de klantenservice leverde op: “Het is een bekend probleem, er wordt aan gewerkt. Er komt binnen een of twee weken een update die het probleem verhelpt. Ik ben erg geduldig, En heb zo’n 3 maanden gewacht. Wat is het probleem?
1. Bij opstarten van de tv en mediabox, wel beeld geen geluid. Wel geluid na een complete herstart van de mediabox.
2. Na de complete herstart wel geluid maar dan nog drie problemen:
a. Er valt af en toe een woord weg. Niet altijd en vooral bij terugkijken.
b. Soms is het enkele seconden helemaal zwart en geen geluid.
c. In het menu boven in beeld staan apps. We kijken regelmatig Netflix. Dat werkt niet meer via de mediabox. Dat lossen we nu op door de mediabox te ontkoppelen en via den Apple TV naar Netflix te kijken. Ook weer omslachtig, maar dat is de enige manier.
De mediabox is via kabel verbonden met internet en niet via wifi.
inmiddels zijn er verschillende monteurs geweest, hebben we een nieuwe mediabox ontvangen (in maart geloof ik), maar als het echt een software-probleem is helpt dat natuurljk niet. Ik zie op dit forum dat meerdere dat probleem hadden → zijn topics die zijn afgesloten, anders had ik het daar bij geplaatst. Het mag zo zijn, maar wij hebben het probleem nog steeds. Dadelijk hebben we onze periode van 10 maanden voordeel voorbij, maar dat is dan vooral een periode van ergernis geworden. We zijn ten einde raad. Eigenlijk is het nooit goed geïnstalleerd. Ik heb het maar niet over dat er eerst lange tijd geen verbinding met het glasvezelnetwerk was, dat een probleem bleek te zijn buiten onze woning.