Het begint al met eerlijkheid. Ik probeer op zondagmiddag om 17.00 de klantenservice te bereiken. Eerst voor de zoveelste keer door die vervelende chatbot heen. Dan te lezen krijgen dat de klantenservice dicht is. Hoezo? op de site staat toch echt open tot 17.30 op zondag. Dan maar bellen. Eerst in de wacht staan, dan mijn postcode, huisnummer, naam en geboortedatum inspreken, eindelijk daar doorheen en daarna doodleuk een bandje te horen krijgen dat ze dicht zijn. Terwijl op de site (nog een keer gecontroleerd) toch echt staat dat ze tot 17.30 open zijn. OK, dan maar de Odido app op mijn telefoon zetten want er staat op de site heel specifiek dat je via de app tot 20.00 contact met een medewerker kunt hebben. En dan dezelfde chatbot voor je neus krijgen, met hetzelfde antwoord… we zijn gesloten… Werkelijk, wat een aanfluiting. Van een dergelijke grote organisatie verwacht ik toch echt dat ze hun website even up to date houden of tenminste een mededeling plaatsen dat ze vandaag eerder sluiten en waarom. Communicatie! Ben ik als betalende klant gewoon een sulletje die in zijn handjes mag klappen als hij een keer iemand te spreken kan krijgen?
En dan waar het om gaat. Omdat, zoals Odido beweert, ‘de koperverbinding gaat verdwijnen in december’, zijn we eind oktober dan toch maar gezwicht voor de dwingende mailtjes en laten we ons abonnement omzetten. Monteur van Guidion komt op 2 november om de spullen te installeren maar krijgt het al niet voor elkaar om de modem fatsoenlijk op te hangen, deze drukt tegen de verwarmingsbuis aan en de monteur heeft nota bene het ophangbeugeltje moeten kromtrekken om dit voor elkaar te krijgen terwijl er 3 cm naar rechts voldoende ruimte is… Vervolgens blijkt ons glasvezel geen verbinding te hebben, wisten wij al want KPN had vorig jaar na installatie een spot check bij ons thuis gedaan en dit geconstateerd, maar vond het niet nodig om het vervolgens te repareren “want dat moet de monteur van de provider melden als hij uw glasvezel komt installeren”. De monteur van Guidion maakt dus een rapport met een melding maar Odido vergeet vervolgens de melding door te zetten naar KPN. Na drie weken wordt dit alsnog gedaan. Een week later, op 1 december, komt de monteur van KPN en blijkt het probleem niet te verhelpen te zijn want er is ‘iets’ met het ONT kastje niet goed geïnstalleerd. Moet de netwerkbeheerder aan te pas komen. Dus nu moeten we maar weer wachten. Ondertussen wordt onze koperverbinding steeds onstabieler, of lijkt dat maar zo? Volgens de werknemer van Odido gaan wij in ieder geval pas betalen voor de glasvezelverbinding als deze wordt opgeleverd.
OK, maar…. in de tussentijd krijg ik wel van Odido een e-mail met de mededeling dat er 75 euro in rekening wordt gebracht omdat ik mijn modem van de koperverbinding niet op tijd heb teruggestuurd. Alsof ik mijn abonnement heb opgezegd? Dat gaan we dus niet doen. Maar ja, ik krijg geen contact met Odido om dit recht te zetten…
Voor het geval het je gelukt is mijn hele verhaal te lezen: ik begrijp dat dit bericht geen positieve bijdrage aan het forum levert, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop dat er iemand van Odido meeleest en ervoor zorgt dat dit voortaan beter geregeld wordt. Vooral die ellendige chatbot. Maak hem sneller en slimmer of laat me alsjeblieft gewoon een mailtje sturen die de volgende werkdag door een medewerker wordt beantwoord...