Skip to main content
Beantwoord

Slechte service!!! Overstap gepland naar andere provider...

  • 14 June 2024
  • 10 reacties
  • 112 Bekeken

Best Odido,

 

Het is spijtig. Jullie zijn een klant kwijt.

  • Het ondertussen bekende probleem 100mb ipv 1000mb.

Slechte hulp. Tot  hulp zonder oplossingen.

  • Alleen maar vragen, zoek dat nog is uit (reset router bijvoorbeeld, of heb je er wel een kabel in nJA, er zit een kabel in, dat staat in de mails].
  • Bij elke Ookla test geeft de meter max 100mb aan (dit zou 1000 moeten zijn of meer), ook de router geeft 100mb aan. (Het binnen komend signaal via de glasvezel is dus 100mb en geen 1000mb).

Speedchecks gedaan, op verschillende manieren aangeleverd. (ook de officiele manier)

Afspraken worden niet nagekomen. (er zou al een paar keer iemand langskomen)

En zo kan ik doorgaan.

Vandaag een overstap gepland naar andere provider.

 

Ik spreek namens een huisgenoot waarvan het abonement is en ik afhankelijk ben.

*(vandaar geen account nr).*

 

Met vriendelijk groet...

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @musdus 

Is de internetkabel tussen mediaconverter en router ook vervangen? Indien 1 draadje in de kabel geen goed contact maakt dan kan dat al zorgen voor een 100 Mbps snelheid naar de router.

Reputatie 7
Badge +14

De verbinding tussen de ONT en de router moet inderdaas niet goed zijn. De internet snelheid maakt namelijk niet uit, de router/ONT is altijd 1000 gbit. Ik heb 100 mbit Odido internet maar de WAN poort is gewoon 1000 mbit.

Reputatie 7
Badge +14

@musdus Zijn de 14 dagen proef nog niet om dan? Je bent daarna gewoon contract gebonden en verplicht de provider een kans te geven het op te lossen.

Misschien toch even het klantnummer vragen voor hulp en het oplossen! 

Reputatie 1

 

De verbinding tussen de ONT en de router moet inderdaas niet goed zijn. De internet snelheid maakt namelijk niet uit, de router/ONT is altijd 1000 gbit. Ik heb 100 mbit Odido internet maar de WAN poort is gewoon 1000 mbit.

 

Dank voor de reacties….

 

Odido heeft op aanvraag van ons bij aansluiting een nieuwe cat6 kabel gegeven.(top)

Deze zit tussen ONT en router (WAN).

 

Zoals je ziet geeft wan `100MB/Full` aan dit zou idd `1000Mb/Full` moeten zijn.

`LAN1 = 2500mb/Full` , gaat naar mijn desktop.

  • Mijn gedachte is dan. Als er 1000mb wordt uitgezonden door Odido dan zou het modem Wan 1000mb moeten aangeven.
  • Blijkbaar ook (wan)1000mb bij 100mb internet abonnement, zoals je aangeeft bij jou abo.
  • Daarom denk ik dat Odido 100mb uitzend ipv 1000mb.


 

 

Reset modem en on/off Ontvanger.

 

 

Officiele Speedtest Ookla : (manjaro)

Resultaat : https://www.speedtest.net/result/c/f17b6938-32fd-445e-8780-6d7446ba48e8

Deze uitslag hebben we nu een week na aansluiting.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Test dan even een andere kabel tussen ONT en WAN poort. Dan weet je of het toch die CAT6 kabel is die niet helemaal lekker is.

Reputatie 1

Och hemeltje.

 

Een oude goedkope kabel ertussen aangesloten en de snelheid is nu FULL. Zelfs met VPN aan.

 

Het is idd de kabel. Een nieuwe kabel van Odidio, dat had ik niet verwacht.

 

Sorry voor mijn gefrusteerde woorden.

 

Wat ik nog wil testen :

  • de nieuwe kabel van Odidio ligt samen met een electriciteits kabel naar het modem. Misschien heeft de electriciteits kabel invloed op de UTP kabel.

 

Ik zal de Kop text veranderen van de post. (als dat kan)

 

 

Reputatie 1

Best Odido,

 

Het is spijtig. Jullie zijn een klant kwijt.

  • Het ondertussen bekende probleem 100mb ipv 1000mb.

Slechte hulp. Tot  hulp zonder oplossingen.

  • Alleen maar vragen, zoek dat nog is uit (reset router bijvoorbeeld, of heb je er wel een kabel in [JA, er zit een kabel in, dat staat in de mails].
  • Bij elke Ookla test geeft de meter max 100mb aan (dit zou 1000 moeten zijn of meer), ook de router geeft 100mb aan. (Het binnen komend signaal via de glasvezel is dus 100mb en geen 1000mb).

Speedchecks gedaan, op verschillende manieren aangeleverd. (ook de officiele manier)

Afspraken worden niet nagekomen. (er zou al een paar keer iemand langskomen)

En zo kan ik doorgaan.

Vandaag een overstap gepland naar andere provider.

 

Ik spreek namens een huisgenoot waarvan het abonement is en ik afhankelijk ben.

*(vandaar geen account nr).*

 

Met vriendelijk groet...

 

 

# EXCUSSES

 

Na de kabel te hebben vervangen heb ik uiteindelijke de kink in de nieuwe kabel gevonden.

Voor het ophangen van de kabel naar modem is tape en nietjes gebruikt om het tape beter vast te houden.

Laat nu 1 nietje precies door de kabel geschoten te zijn.  Kabel is nu beschadigd.

 

De snelheid is nu boven verwachting. Met VPN ruim 998mb.

 

 

Hierbij wil ik graag mijn excusses aanbieden. Dit was niet op te lossen geweest van afstand.

Reputatie 7
Badge +14

Wow.. een nietje door de ethernet kabel! Dat je nog 100 mbit haalde was al netjes :)

Excuus aanvaard, je ziet dat logisch denken en jouw screenshots hebben geholpen meer dan dreigen met opzeggen.. Nou, 1gbit internet,  enjoy!

Reputatie 7
Badge +15

@musdus 

Ik herinner me dat ooit iemand hetzelfde had, de monteur had de kabel tussen ONT en Zyxel met nietjes vastgemaakt waardoor de Zyxel maar 100 Mbps aangaf. Snap niet waarom ze nietjes gebruiken 😅

Reputatie 1

@musdus

Ik herinner me dat ooit iemand hetzelfde had, de monteur had de kabel tussen ONT en Zyxel met nietjes vastgemaakt waardoor de Zyxel maar 100 Mbps aangaf. Snap niet waarom ze nietjes gebruiken 😅

 

In dit geval ligt het aan ons, zelf de kabel gelegd. Scheelde 80,00 euro.

Wij hebben geniet.

Dat hadden we idd niet moeten doen ;)

Met nieuwe kabel is het nu genieten.

 

Reageer