Skip to main content

Hallo. Hoe koppel ik mijn bestaande viaplay account aan Odido?

Hoi @WimB1971, leuk dat je ook een sportfanaat bent, ik help je graag om van de mooiste wedstrijden te genieten! Als je hetzelfde e-mailadres gebruikt bij ons als ook bij Viaplay kan je eenvoudig via de activatie e-mail die je van ons ontvangt je bestaande account koppelen. Je kan je Odido e-mail adres eenvoudig wijzigen via je Mijn Odido account: Contactgegevens. Natuurlijk zal het ook mogelijk zijn om bij Viaplay je e-mail adres te wijzigen.

Mocht je al een abonnement hebben lopen via Viaplay zelf, dan moet je dit wel zelf stopzetten kom dubbele rekeningen te voorkomen. Je krijgt hier ook een pop-up over zodra je ons koppelt aan een betaald Viaplay account.

Geef het gerust aan als je nog met vragen zit, ik zie je graag snel zorgeloos genieten! 🙂


Wanneer krijg ik de activatie-email dan?

ik heb mijn contract afgesloten met ESPN en Viaplay als combi. 


@WimB1971 Sorry voor de miscommunicatie. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort kan genieten van Viaplay! 

Zoals @Cal van Odido aangeeft, kan je jouw bestaande Viaplay abonnement opzeggen. Via jouw Mijn Odido omgeving kan je dan Viaplay via ons aanvragen. Zodra je dit hebt gedaan, zal je de bevestigingsmail ontvangen. 

Laat je ons weten of het is gelukt? Mocht je er niet uitkomen sta ik klaar om je verder te helpen! 


Oké duidelijk. Mijn account staat nog in oplevering dus kan er op dit moment niets mee. 


Hi @WimB1971, in dit geval zullen we inderdaad moeten wachten tot het abonnement bij ons actief is voordat het Viaplay abonnement gekoppeld kan worden. Ik heb er het volste vertrouwen in dat tegen die tijd het helemaal goed gaat komen met het koppelen! 😄 


Ik ben sinds dinsdag aangesloten en alles werkt prima. Wanneer komt het account dan actief?


Hi @WimB1971, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de status van de bestelling administratief gezien niet compleet gemeld is, terwijl je al wel aangesloten bent. Om die reden heb je de juiste communicatie nog niet ontvangen. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, zodat zij de bestelling compleet kunnen melden. Zodra dit gedaan is, krijg je gelijk de e-mail met de bevestiging van het Viaplay abonnement en kan je het account koppelen. 


Ik heb zojuist een mail gekregen dat alle opgelost zou zijn. Helaas staat mijn account nog steeds op in oplevering. 


Hoi @WimB1971, logisch dat je om opheldering vraagt! De technische dienst heeft een aantal aanpassingen aan je account gedaan en de verwachting is dat je bestelling volledig doorloopt binnen 24 uur, hoogstwaarschijnlijk rond middernacht. Zodra dit is gelukt zal je ook een e-mail ontvangen dat je abonnement actief is en kan je direct Viaplay activeren. 

Dit zal dus alsnog spoedig opgelost worden, je hoort snel meer van ons!


Hé hallo, alles werkt prima hoor, maar de status is nog steeds in oplevering. Hoop dat dat snel doorloopt. 


Hoi @WimB1971, ik heb het direct nagevraagd bij mijn collega van de technische dienst! Hij verwacht dat het uiterlijk dit weekend is doorgelopen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 😊 Groetjes, Ishana


 


En dus nog niet. Hoe zit het nu met de vorige provider? Heb geen zin in dubbele abonnementskosten.


Hoi @WimB1971, geen zorgen! Je kosten bij ons zullen pas lopen op het moment dat je abonnement is doorgelopen. Ik heb hiervoor direct een bericht gestuurd naar mijn collega van de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het meteen van me horen! Groetjes, Ishana


En nog geen verandering in de status. 


Hoi @WimB1971, ik heb direct nogmaals contact gehad met mijn collega en het is gelukt! 😊 Ik heb je ook direct aangemeld voor Klantvoordeel. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Hallo,  en inderdaad alles opgeleverd. Bedankt voor de hulp. 
groeten, Wim 


Hoi @WimB1971, super fijn om te horen en geen dank! 😄 Groetjes, Ishana


Goede avond,

Ik probeer ook mijn  bestaande Viaplay abonnement dat al via odido loopt te koppelen aan mijn Unlimited Premium abonnement. Helaas gaat dat niet, gaat dat automatisch over omdat het al via odido loopt?  

Alvast bedankt.


Hey @Frenky-Boy, wat bedoel je precies met koppelen aan je Unlimited Premium abonnement? Viaplay is gekoppelt aan je Internet + Tv abonnement.


Hoi Tommie,

Klopt wat je zegt Viaplay is nu gekoppelt aan internet en TV abonnement en daar betaal ik voor.

Maar omdat ik nu een mobiel unlimited premium abonnement heb kan je de 3 punten die je krijgt in wisselen voor een abonnement. In mijn geval is dat dus Viaplay.en daar hoef ik dan niets voor te betalen.

Wordt dat administratief verrekend? 


Ik vraag dit voor de zekerheid aan mijn collega van mobiel, @Marciano van Odido zou jij een duidelijke uitleg willen geven hierover? Thanks! 


Duidelijker dan hierboven kan ik het niet geven Tommie.

1.Er loopt nu een BETAALD Viaplay abonnement via jullie. (Gekoppeld aan internet en tv)

2 Ik heb een mobiel unlimited premium abonnement afgesloten bij jullie met startdatum 28-10-2024 met 3 xtra's naar keuze. (3 punten).

3. Keuze GRATIS Viaplay.

​​​​​​​4.Wordt dit administratief de volgende maand met elkaar verrekend  of moet ik mijn abonnement eerst opzeggen en daarna weer aanmelden.

 

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is. Dus in een zin, waar ik nu 17,99 voor betaal moet dus gratis worden.

 


Hallo @Frenky-Boy, daar geef ik je graag meer duidelijkheid over! Als je al een bestaand abonnement hebt, dan geeft het koppelen inderdaad wat issue's. Kun je het volgende proberen: 

1. Ga naar je Viaplay account en zet je betaalwijze stop.
2. Wacht tot het einde van je betaalperiode. Je account blijft gewoon bestaan.
3. Daarna koppel je ‘m in Mijn Odido.

Let op: doe dit wel via een desktopversie, in de app wil het soms niet lukken. En gebruik ook geen VPN-verbinding, dat wil soms nog wel eens wat problemen geven. 

Als het daarna nog steeds niet lukt, raad ik je aan om de Viaplay bundel uit te schakelen via je Mijn Odido account bij je Internet + TV aobnnement. Je kunt 'm daarna bij je mobiele abonnement activeren/inwisselen voor de punten. Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Beste Parwin, bedankt voor je reactie,

  1. Ik kan mijn betaalwijze niet stoppen in mijn Viaplay account omdat het via Internet + Tv abonnement loopt. Dus heb ik het abonnement in mijn account van Odido stopgezet (30-11-2024)
  2. Ik wacht tot het einde van de betaal periode.
  3. Daarna koppel ik het weer via het mobiel Unlimited premium abonnement. Keuze Viaplay die ik (Gratis) erbij krijg. Hoe omslachtig is dat. Odido kom op hoe moeilijk kan je het maken!!!!
  4. Is dit niet via de administratie om te zetten?

Reageer