Skip to main content

Afgelopen vrijdag (12-01-2024) zouden we overstappen van Tweak naar Odido. De monteur belde twee uur eerder, wat geen probleem was. Het echte probleem ontstond toen het internet een paar uur voorafgaand aan de afspraak werd afgesloten, zonder enige voorafgaande informatie. Aangezien ik vanuit huis werk, was dit zeer ongemakkelijk.

Bij de installatie stuitte de monteur op een probleem: er was geen signaal vanuit de Odido-provider. De monteur beweerde een ticket te hebben aangemaakt maar kon verder niets doen, omdat hij als ZZP'er slechts het ‘afvoerputje’ was in deze constructie. Na die middag hebben we niets meer vernomen en hebben we uiteindelijk zelf contact opgenomen met Odido. Ze konden geen aangemaakt ticket van de monteur vinden en leken ons probleem voor het weekend niet serieus te nemen; we moesten maar geduldig afwachten.

Op zaterdag hebben we opnieuw gebeld, zonder succes. Zelfs een gesprek met een leidinggevende was niet mogelijk. Met onmacht moesten we wachten tot maandag, wanneer de backoffice het probleem zou kunnen oppakken. Maandagochtend hebben we direct contact opgenomen met een behulpzame medewerker die beweerde een spoedmelding te hebben gemaakt bij Fiber en hoewel hij niets kon beloven, verwachtte hij een monteur naar de wijkcentrale die zelfde dag.

Tot onze grote verbazing belden we vanochtend opnieuw omdat er gisteren niets was gebeurd. De zogenaamde spoedmelding bij Delta Fiber was nog niet aangemaakt en moest nog door de backoffice worden behandeld.

Het is absoluut belachelijk hoe we als klanten aan het lijntje worden gehouden. Met thuiswerken en een zoon die in de toetsweek zit, kunnen we niet langer wachten op deze onpersoonlijke klantenservice die doet alsof ze actie ondernemen.

Hi @Fam_Ballast, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de monteur op 12-01 het ticket voor je doorgezet heeft. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen, we zitten nu op dag 3. Ik ga er vanuit dat jouw ticket spoedig wordt opgepakt en hopelijk kunnen we dit voor je oplossen. Mijn excuses voor het ongemak.

Goedemiddag Tommie, eerst dank voor je reactie. Je geeft aan een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Je collega’s hebben aan de telefoon een verwerkingstijd van 1 tot 3 werkdagen aangegeven. Melding is van afgelopen vrijdag dus naar onze mening had het opgelost moeten zijn. Kan ik een concrete datum krijgen wanneer wij weer de beschikking krijgen over internet?

Op dit moment heb ik nog geen concrete datum jammer genoeg @Fam_Ballast. Ik ga er vanuit dat het spoedig opgepakt wordt! 

Bijzonder! Wat versta je onder spoedig? We wachten nu al bijna een week! Hebben jullie al wel opdracht gegeven aan Delta Fiber? Dat is nl het enige wat moet gebeuren. Willen jullie dit per omgaande doen?

Hey @Fam_Ballast, we hebben het ticket vanmiddag doorgezet naar Delta Fiber. We wachten nu op hun reactie. Dit kan meestal ook een werkdag of drie duren.  

Reageer