Skip to main content

Hallo, vandaag heb ik telefonisch een afspraak gemaakt met Guidion voor het inplannen van een monteur tbv onze glasvezel aansluiting. Ik ben er niet helemaal gerust op of alles gaat werken want momenteel hangt er alleen maar enkele meters glasvezel opgerold in onze kelder. Ik heb dit aangegeven aan de persoon bij Guidion maar leek er niet verder op in te gaan. 

Concreet is mijn vraag dan nu ook, kan desbetreffende monteur deze glasvezel aansluiten op een NTU/FTU (??) of moet ik nog andere acties ondernemen. Te meer omdat er altijd word gesproken over een kastje waarop het modem word aangesloten (en dus bij mij ontbreekt).

Guidion kan hier inderdaad niks mee, maar hun moeten dit wel op locatie constateren en bij KPN Netwerk een ticket aanmaken om er een FTU te laten plaatsen. Hier zelf achteraan gaan kan niet, gewoon het proces volgen en afwachten.

Dankjewel, daar was ik al bang voor. De activatie van het abonnement staat gepland op 4 december, ik hoop dat Odido hierin ook nog iets kan betekenen (verschuiving activatie of coulance in abonnementskosten). 

Hallo ​@RiveL 

Je abonnement gaat pas in wanneer de router online is dus die datum wordt naar voren geschoven.

Vandaag is de Guidion monteur langsgekomen en heeft geconcludeerd dat er inderdaad geen FTU is, hierop heeft hij een melding gemaakt richting technische dienst dus dat word (zoals verwacht) even afwachten. Echter heb ik nog steeds geen installatie pakket ontvangen,... Odido gaf vorige week aan dat er geen voorraad meer is. 

Aangezien ik de KPN monteur op korte termijn wel hier verwacht is het wel zo fijn als het installatie pakket word geleverd, kan iemand van de Odido hier nakijken hoe het dan ook met de voorraadtatus is?

@RiveL Fijn om te lezen dat de Guidion monteur is langs geweest en dat er al het één en ander in gang is gezet. Natuurlijk zoek ik ondertussen graag voor je uit waar het installatiepakket blijft! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie gelukkig dat de order om het pakket te versturen al wel is aangemaakt. Echter wacht het distributiecentrum nog steeds op de nieuwe voorraad. Wanneer deze geleverd wordt, durf ik op dit moment niet precies te zeggen. Weet in ieder geval dat het installatiepakket gelijk wordt verstuurd, zodra dit kan. 

Mocht het issue eerder zijn opgelost dan dat je het installatiepakket hebt ontvangen, stuur ik je sowieso een Unlimited vouchercode, zodat je niet geheel offline bent. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Bedankt voor de vouchercode maar ik heb geen sim of apparatuur waar ik de sim in kan plaatsen. Is ook niet erg want ik heb momenteel nog Ziggo (ik heb het abonnement nog niet opgezegd want ik verwachtte al geen soepele overgang). Echter wacht ik nog op antwoord vanuit de technische dienst (referentie nummer 74827818). Hebben jullie hier inzage op?

Hi ​@RiveL, duidelijk! Fijn dat je niet offline bent. Het onderzoek en verzoek rond de FTU staat nog open. Daar komen mijn collega's van de technische dienst zo snel mogelijk op terug. De verwerktijd hiervan is een aantal werkdagen, afhankelijk van de drukte. We houden je op de hoogte, bedankt voor je geduld. Weet dat de facturatie pas start wanneer je online bent!

Gisteren uiteindelijk het installatiepakket ontvangen dus weer een stapje verder, echter vraag ik me af hoelang het duurt voordat Odido een KPN monteur aanstuurt voor het plaatsen van de NTU. 

Ik begin een beetje ongeduldig te worden want ik wil zsm van Ziggo af vanwege de te hoge abonnementskosten.

Kpn plaats een FTU. Guidion plaatst een NTU en de router.

Ik kan me niet voorstellen dat Odido jou een FTU heeft gestuurd,  dat hoort namelijk bii het eigendom van de netbeheerder. Bij jou is dat blijkbaar kpn. Normaal plaatst een netbeheerder de FTU als de glasvezel wordt binnengebracht. Je kan ook KPN zelfs eens benaderen als je nog contact gegevens hebt uit de tijd dat ze de kabel binnenbrachten.

Ah excuses, ik haal ntu/FTU door elkaar. In de tijd dat glasvezel naar binnen was gebracht in de woning woonden wij er nog niet. Dus helaas geen contactgegevens (vorige bewoner is niet meer in beeld). 

Reageer