Ik begin even met de tijdlijn: als bestaande jarenlange klant heb ik 4 juni de verhuisservice van T-Mobile Thuis ingeschakeld en is deze bevestigd. 26 juni kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, 22 juli zijn we verhuisd en 24 juli kwam Guidion de installatie doen.
Het resultaat van de “installatie”, wat niet meer was dan een nieuwe mediaconverter ophangen, had ik zelf ook kunnen doen, ik citeer:
“Mediaconf. Lampje speed brand niet
(Bekend probleem)
Wel licht. Geen data”
Mij werd verteld dat dit een bekend probleem is, dat het vanzelf opgelost wordt binnen 24 uur. Dat was niet zo. Er moest een afspraak met KPN komen, maar dan zou het zeker opgelost zijn. KPN heeft de lijn doorgemeten en alles was helemaal prima in orde. Zelfde middag T-Mobile gebeld. Mij werd verteld: we zijn er mee bezig, we bellen terug. T-Mobile belt niet terug.
Nadat ik weer gebeld had, krijg ik uiteindelijk één e-mail, of ik even een nieuwe afspraak met Guidion wil maken, zijn we weer drie dagen verder. En maar tobben met die hotspots…
Nu mijn vraag: hoe bestaat het dat je al twee maanden weet van de verhuizing en pas op het moment dat je de installatie doet, gaat controleren of de lijn wel werkt? Hoe bestaat het dat je mij niet belt, ook al geef je dat expliciet aan, nadat ik er expliciet om gevraagd heb? Hoe durf je nog in al je communicatie te vermelden dat je mij op de hoogte gaat houden?
Ik ben me al aan het oriënteren op een abonnement via de kabel.. ik zie T-Mobile en KPN nog wel een paar weken naar elkaar wijzen, zie ook de vele andere berichten op dit forum. Of zou het sneller werken als ik gewoon een abonnement via KPN neem?