Context : jl 21 maart dag voor afspraak mogen ontvangen vanuit Fibertel B.V
zie deze email :
Beste,
Wij hebben deze week helaas ondervonden dat het complex XXXX helaas technisch onmogelijk is om aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Wij hebben de afgelopen dagen op verschillende manieren geprobeerd om de glasvezelkabel binnen het complex te krijgen maar helaas is dit technisch onmogelijk. We hebben contact gehad met de opdrachtgever Circet. Zij hebben aangegeven dat dit complex nu eerst besproken wordt met E-Fiber, dat het technisch niet mogelijk is om het complex XXXX aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Er zal door E-Fiber en Circet gekeken worden naar de mogelijkheden om het complex alsnog aan te sluiten, maar hierover kunnen wij geen uitspraak doen.
Hierbij delen wij u mede dat de afspraak die gepland staat voor vrijdag 22-03-2024 helaas geannuleerd wordt.
Nogmaals excuses voor het ongemak.
Per 16 oktober 2023 !, contract afgesloten met Oidido daar berichtgeving was dat mijn eenvoudige DSL aansluiting zou komen te vervallen per 2024, tevens een grote reclame campagne regio Sittard waarin bekend gegeven werd dat glasvezel ontgonnen zou worden en er werkzaamheden zichtbaar zouden worden. Nogmaals, in principe ben ik tevreden met mijn huidige oud TELE2 eenvoudig internet en TV abonnement.
Telefonisch contract met klantenservice afgesloten. Tevens geregeld in regio Sittard over werkzaamheden gestuikeld. Per ongeveer eind december staken bekende kabels bij ons 4 verdiepingen complex uit bouwjaar 1986 uit de grond. Geregeld kreeg ik ook, iets te vaak, eenzelfde update sms vanuit Oidido dat men druk doende was. Rond februarie onstond ijzige stilte. Plots een bericht van dus
Fibertel B.V om een afspraak te maken, geregeld en netjes per email bevestigd, daags voor de afspraak bovenstaande "kluitje in het riet / Kastje naar de muur" berichtgeving ….
Die avond heb ik zowel een email (met Oidodo contract voor de noodzakelijke administratieve informatie) uitgestuurd naar zowel Oidido (service@oidido.nl) als ook naar info@e-fiber.nl en tevens naar info@opendutchfiber.nl … je raadt het AL, no feedback, niks nada communicatie !
Op dit moment bevind ik mij dus in letterlijk een informatie zwart gat , “Limbo" …
Het grote probleem dat ik hiermee heb is dat ik niks weet, niet te horen krijg waar ik eventueel aan toe ben of rekening moet houden en hoe lang dit geintje nu gaat duren. Terwijl notabene Oidido aangeeft dat ze mijn DSL asap zullen gaan afsluiten …. Ik kan mij het niet veroorloven zowel privee als voor ook voor werk / opleidingen geen actieve en stabiele internet aansluiting te hebben, ook niet voor een zogenaamde korte overbruggings periode.
Kan iemand van OIDIDO mij concreet aangeven wat ik eventueel concreet kan en moet verwachten.
Wat enigzins een reeele inschatting in context tot het vinden van een werkzame en tevens praktische doende oplossing.
Dank voor uw begrip voor mijn relaas,
mvg,
vitalae