Skip to main content

Beste community,

Met alle enthousiasme en zonder teveel na te denken heb ik glasvezel internet aangevraagd, niet nadenkend verder over de aansluiting en hoe dit werkt. Nu begin ik een beetje twijfels te hebben over mijn beslissing.

Sitiatie:

- Ik woon op een verdieping, mijn meterkast met aansluitinf bevindt zich op de gang buiten mijn woning.

- Mijn meterkast heeft geen stopcontact.

- Mijn hudige moden/aansluiting bevindt zich in de woonkamer.

 

Ik ben niet mega technisch op het gebied van internet aansluitingen maar begin nu te twijfelen of het wel mogelijk is.

1. Hoe wordt in mijn geval mijn glasvesel aangesloten door de monteur (deze komt volgende week).

2. Ik zit niet te wachten op een kabel die rechtstreeks door mijn huis loopt maar ergens ben ik bang dat dit dus wel nodig is.

 

Wat zijn mijn opties? Hoe gaat dit werken voor mij? Ik zou het zonde vinden om mijn aanvraag niet door te kunnen laten gaan.

Hoi @Ceska ,

Odido kan niet zien hoe een kabel wordt binnengebracht door de lokale netbeheerder. Die zijn eigenaar van het glasvezel netwerk en stemt bijvoorbeeld de bouwplannen af met de VVE. Zodra de netbeheerder de glasvezelkabel heeft geinstalleerd zie jij hoe dit is gedaan en kun je vanaf daar gaan bekijken hoe je dit bij jou thuis binnen gaat krijgen. 


Hallo @Ceska 

Er is wel minimaal 1 stopcontact nodig in de meterkast voor de mediaconverter, indien je dan de router ook daar wilt dan kun je een stekkerblokje kopen voor 2 aansluitingen.

Wil je de router ergens anders? Schaf dan een langere CAT6 kabel aan die je tussen de mediaconverter en router aansluit. De lengte mag tot wel 100 meter bedragen.


Hallo @Ceska 

Er is wel minimaal 1 stopcontact nodig in de meterkast voor de mediaconverter, indien je dan de router ook daar wilt dan kun je een stekkerblokje kopen voor 2 aansluitingen.

Wil je de router ergens anders? Schaf dan een langere CAT6 kabel aan die je tussen de mediaconverter en router aansluit. De lengte mag tot wel 100 meter bedragen.

 

Dank je wel, ik heb inmiddels wat belletjes gepleegd en waarschijnlijk moet het FTU kastje verplaatst worden. Er zit geen stopcontact in de meterkast, daarnaast wil ik ook de kabels netjes aangelegd worden en gezien de meterkast buiten mijn voordeur op de gang staat wordt dat dus al een uitdaging en weet ik niet hoe dit gedaan wordt. 


@Ceska 

Wellicht is het ook een optie om een langere gele patchkabel op één of andere manier naar je woning aan te leggen, je hebt dan geen stopcontact nodig in de meterkast en de mediaconverter en router komen dan in de woning, monteur zou dan even moeten kijken wat het beste is.


Reageer