Zwart beeld na aansluiten TV-box


Beste t-mobile Thuis

Omdat uw collega's van de telefonisch klantenservices mij niet verder kunnen helpen,  probeer ik het even via deze weg. Misschien heb ik hier meer succes.

Ik heb na meer dan 3 maanden nog steeds geen tv beeld. Wel wifi (ZYXEL T-50 modem) dat deed het gelukkig meteen de 21ste, maar het beeld blijft uit. Sinds een paar dagen kijk ik TV via de T-Mobile TV app  dat ik stream naar de TV middels een chroom kastje t.w.v. €39,00 dat ik hier speciaal voor heb gekocht, 

 

10 - 08 verhuizing doorgegeven

21 - 09 Monteur voor de 1ste keer

28 - 09 Monteur voor de 2de keer

29 - 09 Oude apparatuur opgestuurd

21 - 11 nieuw tv-box kastje

24 - 11 nog steeds zwart beeld.

 

Wat is nu het probleem?

Direct na het aansluiten van het TV-box kastje, verschijnt er op het beeldscherm een roze beeld met het logo. Links onderin verschijnt er : zoekt  server, stelt klok in etc. etc. maar dan … Zwart beeld.

Ik vermoed dat je dan een inlog scherm te zien moet krijgen om je gegevens (je TV-klantnummer en TV-pincode) in te voeren, maar ik zie niks. Op het TV-boxje blijft een blauw lampje branden, die kan ik ook niet met de afstand bediening uit zetten. 

 

Meerdere keren verschillende stappen plannen doorlopen. De klantenservices heeft mij al meerdere keren een nieuw kastje proberen te sturen. Helaas zonder resultaat. Tot afgelopen zaterdag ik kon mijn geluk niet op , zou het nu echt …. maar helaas. Nu weer het volgende probleem, geen beeld. 

 

Soms denk ik dat ik dat ik deelneem aan een of ander onderzoek: “Hoeveel geduld heeft een mens? Wanneer zal ze echt boos worden en opstappen?”

Nou lieve T-mobile, op dat punt ben ik bijna… Ik probeer het nog één keer via deze topic. Wat wellicht dat er meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben. 

 

Kunnen jullie mij helpen om dat ding aan de praat te krijgen ? Zou leuk zijn als ik straks met kerst nog wat leuke kerst films kan kijken. 

 

Vriendelijke groet,

Karlijn

 

 

 

 

 


104 reacties

Reputatie 2

Beste mensen…

 Ik val van mijn geloof, HET WERKT!!!

AUB: licht de service desk in, voor al die andere desperate klanten die van het kastje naar de muur gestuurd worden

Alle dank, ik zal mijn cynisme opbergen, maar het blijft bizar dat ik op dit forum geholpen kon worden en op de service desk niet.…

Ik ga het thuisfront het goede nieuws meedelen.

Hallo @Jason, bij mij werkt het inmiddels. Het login scherm voor klantnummer en pincode stond vanmiddag klaar en na inloggen werkt alles prima. Mijn ticket kan dus afgesloten worden.

Dank voor je hulp!

Hi @Jason! Ook mijn problemen zijn verholpen, niet door de fix maar door een nieuwe box. 😊

@Toontje25 en @JolLam Het onderzoek naar de mislukte registratie is bij jullie nog in volle gang. Ik geef een update zodra ik concrete info heb. Voor nu: probeer elk uur opnieuw te registreren en voer een fabrieksreset op de TV Box uit. Soms wordt dan alsnog de juiste registratie-login gepusht en kun je met het tv-klantnummer en de tv-pincode alsnog registreren. Beide codes staan op de dashboardpagina van jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account.

 

@Toontje25 en @JolLam Het onderzoek naar de mislukte registratie is bij jullie nog in volle gang. Ik geef een update zodra ik concrete info heb. Voor nu: probeer elk uur opnieuw te registreren en voer een fabrieksreset op de TV Box uit. Soms wordt dan alsnog de juiste registratie-login gepusht en kun je met het tv-klantnummer en de tv-pincode alsnog registreren. Beide codes staan op de dashboardpagina van jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account.

 

Hallo Jason, mijn probleem is verholpen, ik heb het inlogscherm.

Hi @Jason, 

 

Dank voor je reactie, ik heb het geprobeerd de TV-box te resetten, dit is gelukt, maar ik krijg nog steeds geen inlogscherm. Ik vermoed dat er nog een knop omgezet moet worden aan jullie kant. 

Bedankt daarom voor de notie op het uitstaande ticket. ik zal het a.s. dagen elke dag even testen of het al verwerkt is en zo niet, dan hang ik gewoon volgende week weer aan de lijn :-) 

En mocht het dan echt niet opgelost zijn / worden dan weet ik het ook niet meer.

 

gr. Karlijn

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hharold & @Shirley2010, bedankt voor jullie reactie. Ik heb dit euvel meteen doorgezet  naar onze techneuten. Zodra hier meer over bekend is, wordt er contact met jullie opgezocht! 

 

@Karen225 ik ben voor jou ook meteen gaan kijken. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice, er staat een ticket voor je open. Als ze hier meer over weten, wordt er contact opgezocht.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Toontje25, @MissMo, @JolLam en @HrjPoort, de fix komt er bij jullie aan. Het kan tot en met morgen duren eer dit effect heeft omdat in sommige gevallen het tv-abonnement weer in de juiste groep moet worden gezet, dit duurt soms iets langer dan een paar uur. Sorry voor het ongemak.

Voordat er een handeling kan worden verricht: mocht de TV Box niet rechtstreeks op het modem zijn aangesloten, doe dit alsjeblieft - dit geldt ook voor een powerline adapter of switch. Als de box niet zichtbaar is in een LAN-poort, kan onze technische dienst niets uitlezen en uitvoeren. Thanks!

Reputatie 7
Badge +5

@AlbertK “Iets aanpassen aan de achterkant” bedoelde ik niet letterlijk. De TV-box is verkeerd geregistreerd en om dat te herstellen moet TM achter de schermen (in hun systemen) iets aanpassen.

In je eerste bericht had je het over “zwart beeld”. Dat kan vele oorzaken hebben, dus zijn er veel mogelijkheden om dat op te lossen, waaronder deze. Dat de TV-box wel het opstartproces laat zien is misschien een detail, maar daardoor blijft er nog maar één mogelijkheid over: die van een verkeerde registratie. Ik vroeg daar specifiek naar omdat dit de laatste tijd vaker voor lijkt te komen. Nu de oorzaak zo goed als zeker duidelijk is, is het vrij eenvoudig op te lossen. Ik verwacht dan ook dat dat snel gaat gebeuren.

@Juzzdoit Dit lijkt ook bij jou van toepassing te zijn. Een moderator kan dit waarschijnlijk snel in orde maken.

Reputatie 2

Ik had de TV de helecdag aanstaan en zie nu ineens dat er een nieuwe setup aangezwengeld is.

EN ZOWAAR !!!!!!!

Reputatie 2

PS: en licht meteen de installatie monteurs in. Die moeten dit weten.

Reputatie 1

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Dank voor je acties @Jason ik heb zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik wacht het even af. 

Reputatie 2

@Juzzdoit : nog niet wanhopen. Toen Jason bij mij aan de slag ging stond alles aan. TV box en de TV zelf ook. TV box op het modem aangesloten. Ik zag ineens dat mijn TV Box gereset werd op afstand. Hetzelfde als dat je dat zelf doet met een paperclip. Daarna werkte het. Dat resetten moet dus nog gebeuren, denk ik. Lukte Jason mogelijk niet omdat de TV box of helemaal niet aanstond, of niet rechtstreeks is verbonden. Wachten dus maar tot hij zich meldt. Maar zou nog kunnen lukken, hoop ik. Succes en sterkte

Reputatie 7
Badge +5

@Juzzdoit De TV-box even van de stroom halen (of resetten) zou genoeg moeten zijn om hem aan de praat te krijgen. Ik hoop dat het lukt!

@Tommie dat heb ik gisteren al een aantal keren geprobeerd zonder resultaat. Ik heb vandaag weer de klantenservice aan de lijn gehad. Hij gaf aan dat het te maken heeft met een grote storing van afgelopen week en dat de technische dienst het op afstand moet oplossen.

Reputatie 1

@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.

@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?

Oké, ik heb nu een Ethernet-kabel direct van de Zyxel-router naar de TV-box getrokken en de stroom er minstens 20 seconden af gelaten.

@Jason bij werkt het nu ook!

Reputatie 7
Badge +4

Geen probleem en bedankt @Ocarinafm! Ik zal dit als update doorgeven aan onze technische dienst en ik vermoed dat ze de komende dagen een aantal zaakjes met de TV Box gaan uitproberen. Zodra wij weten hoe dit in elkaar steekt stellen wij je zeker op de hoogte.

Het werkt! Dank je voor het oplossen.

Reputatie 1

@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.

Aah duidelijk, de box graag op het modem aansluiten anders werkt de hergroepering/registratie niet helemaal goed, vermoed ik.

 

@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?

@Jason TV kastje werkt eindelijk! Het was inderdaad noodzakelijk om direct op de router te pluggen. 
Dank voor je snelle hulp in ieder geval! Kan jij de compensatie regelen van 16-02 tot 01-03-2023?
 

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Graag gedaan! De vergoeding is aangemaakt, deze wordt verrekend op een volgende factuur. Veel kijkplezier toegewenst! 📺

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @hharold, ik help je hier graag mee! Zou je een aantal acties voor mij willen uitvoeren?

 

  • Kan je nogmaals een powerflip geven aan de TV Box?
  • Test een andere UTP-ingang.
  • Test een andere HDMI-kabel.

 

Hoor graag van je of dit het euvel heeft verholpen of niet, talk soon!

Goedemiddag,

sinds 1 maart heb ik ook T Mobile thuis. Alles werkt behalve….de TV box.

De TV box start wel op en ik zie inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld.

Ik lees dat de moderators (@Jason ?) dit kunnen fixen dus hou me aanbevolen! Helpdesk kon me helaas niet verder helpen. De nieuwe tv box die toegestuurd is bood iig ook geen oplossing maar lees dat het een registratie issue is.

Mvrgr,

Harold

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Carlo van Wezel, ik zie dat het TV team de oorzaakt heeft ontdekt. Er stonden bepaalde instellingen (TV groepen) verkeerd op je TV Box. Dit hebben zij nu aangepast. Wil jij de TV Box voor zeker 10 seconden van de stroom halen en deze daarna opstarten? Ik hoor graag wat de uitkomst is!

Reputatie 2

Het is en blijft verbijsterend dat T-Mobile nog steeds zichzelf op kosten jaagt, en de klanten frustreert, terwijl het probleem simpel is. En weer snapt de service desk er niets van.

Reageer