Skip to main content

Beste t-mobile Thuis

Omdat uw collega's van de telefonisch klantenservices mij niet verder kunnen helpen,  probeer ik het even via deze weg. Misschien heb ik hier meer succes.

Ik heb na meer dan 3 maanden nog steeds geen tv beeld. Wel wifi (ZYXEL T-50 modem) dat deed het gelukkig meteen de 21ste, maar het beeld blijft uit. Sinds een paar dagen kijk ik TV via de T-Mobile TV app  dat ik stream naar de TV middels een chroom kastje t.w.v. €39,00 dat ik hier speciaal voor heb gekocht, 

 

10 - 08 verhuizing doorgegeven

21 - 09 Monteur voor de 1ste keer

28 - 09 Monteur voor de 2de keer

29 - 09 Oude apparatuur opgestuurd

21 - 11 nieuw tv-box kastje

24 - 11 nog steeds zwart beeld.

 

Wat is nu het probleem?

Direct na het aansluiten van het TV-box kastje, verschijnt er op het beeldscherm een roze beeld met het logo. Links onderin verschijnt er : zoekt  server, stelt klok in etc. etc. maar dan … Zwart beeld.

Ik vermoed dat je dan een inlog scherm te zien moet krijgen om je gegevens (je TV-klantnummer en TV-pincode) in te voeren, maar ik zie niks. Op het TV-boxje blijft een blauw lampje branden, die kan ik ook niet met de afstand bediening uit zetten. 

 

Meerdere keren verschillende stappen plannen doorlopen. De klantenservices heeft mij al meerdere keren een nieuw kastje proberen te sturen. Helaas zonder resultaat. Tot afgelopen zaterdag ik kon mijn geluk niet op , zou het nu echt …. maar helaas. Nu weer het volgende probleem, geen beeld. 

 

Soms denk ik dat ik dat ik deelneem aan een of ander onderzoek: “Hoeveel geduld heeft een mens? Wanneer zal ze echt boos worden en opstappen?”

Nou lieve T-mobile, op dat punt ben ik bijna… Ik probeer het nog één keer via deze topic. Wat wellicht dat er meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben. 

 

Kunnen jullie mij helpen om dat ding aan de praat te krijgen ? Zou leuk zijn als ik straks met kerst nog wat leuke kerst films kan kijken. 

 

Vriendelijke groet,

Karlijn

 

 

 

 

 

Hallo Cal , Ik ga alles retour sturen daar jullie gaan dreigen met een boete wat niet werkt gaat terug en wat werk houd ik ,En dan ga ik na denken o ik nog langer klant wil blijven Als jullie zulke emails gaan sturen .


Hi @Ocarinafm, de e-mail die je hebt ontvangen wordt automatisch verstuurd op het moment dat we een TV Box omruilen en we de oude terug verwachten. De e-mail is normaal gesproken bedoeld om mensen er aan te herinneren dat ze de TV Box inderdaad terug moeten sturen. Geen zorgen, in jouw geval heb je tot 12-03-2021 de tijd (je zal in de tussentijd dan nog wel een tweede automatische herinnering ontvangen).


Hallo was ik weer en weer werd er onverwacht een pakket verstuurd met weer 2 tvboxjes de doen het gelukkig wel dus nu oude in een doos gedaan en retour .Succes met het opbouwen van een betere  Communicatie beleid van jullie technische dienst .


Hallo @Ocarinafm ,

Even tip voor het retour zenden. Als je een retour nummer hebt doe deze dan zichtbaar in de doos. En anders doe je adres gegevens en klant nummer op een briefje in de doos. En als laatste bewaar je verzendbewijs!! 


Het is nu februari 2023. Ik ben gisteren aangesloten op T-Mobile en de zaak is opgeleverd met....zwart beeld. De monteur kon verder ook niets doen. Laat ik de vele telefoontjes met T-Mobile, met de praatjes en beloften en valse beschuldigingen hier maar buiten beschouwing laten. Maar ik kwam na veel googelen bij deze oude berichten. Wat constateer ik? Dit probleem speelt al jaren, is klaarblijkelijk nooit fatsoenlijk opgelost en doet zich anno 2023 exact nog steeds voor. Ik ga echt niet maanden wachten en ook maar 1 belofte pikken. Binnen een week hersteld en anders stap ik naar een andere provider. Want "we zijn er mee bezig en ook voor ons een vreemd probleem" is dus niet meer dan onzin verkopen. Ik hou er nu al rekening mee dat mijn probleem niet opgelost wordt. 


Hoi @AlbertK, dat is geen fijn begin! Geen zorgen, we zijn druk voor je bezig. Jouw probleem lijkt anders dan het onderwerp van dit topic, geen beeld kan heel veel oorzaken hebben. Er loopt inmiddels al een onderzoek bij de technische dienst. Dit kan een aantal werkdagen duren, je hoort metéén van ons zodra er ontwikkelingen zijn. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk volledig van je abonnement kunt genieten!


Beste Cheyenne, fijn dat je als moderator probeert mensen een hart onder de riem te steken. Maar duidelijk moge zijn dat ik niet een maandenlang durend zinloos traject in wil gaan zoals deze dame (en inmiddels weet ik: de nodige anderen) is overkomen. Als T-Mobile in een week tijd het nog niet weet op te lossen dan is het mij duidelijk. Of men heeft geen idee wat het probleem is of waar zelfs maar te zoeken, en dan kom ik in een maanden durend try and error traject terecht. Of men heeft er nog helemaal niet naar gekeken (lage prioriteit) of er is überhaupt niemand om er naar te kijken. Ik hoop dat men mij verrast en ik uiterlijk woensdag (is nu zondag) TV heb. Inmiddels al drie dagen zwart beeld.... Ik kan dan niet anders dan de herroepingsclausule op tijd laten ingaan en dan maar teruggaan naar mijn - helaas duurdere maar ik begrijp nu waarom - oude provider. Ik hoop dat T-Mobile dat weet te voorkomen. 


@AlbertK Heb je helemaal geen beeld of zie je de TV-box wel opstarten? Tijdens het opstarten zie je eerst het Amino-logo en daarna teksten als ‘Netwerk starten’, ‘Systeemklok gelijkzetten’, enzovoorts.


Zoals @TMTV beschrijft kan even het onderscheid gemaakt worden tussen zwart beeld door het niet niet hebben van een verbinding of dat het decoder kastje geen HDMI beeld genereerd. Dat laatste is makkelijk op te lossen met een vervanging.

 


Hoi hoi. De TV box start in zoverre wel op dat inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld. Nog steeds, maandagmiddag nu.


Exact hetzelfde probleem op de andere TV in huis. Dus zou wel heel toevallig zijn als beide boxjes kapot zijn. Tenzij dit model niet goed is voor mijn aansluiting.


@AlbertK Dan staat de registratie van de TV-boxen niet goed. Ze hoeven niet omgeruild te worden. Er moet enkel iets aangepast worden aan de achterkant. Een moderator kan dat regelen. Ze lezen mee en reageren hier vanzelf.


Ik ervaar exact dit probleem ook. Op 16 februari 2023 aangesloten op T-Mobile Thuis en sinds die tijd geen beeld nadat het opstarten is voltooid. Geen beeld is trouwens dat het beeld grijzig wordt (dus niet zwart in de zin van dat een HDMI niet werkt). Tot twee keer toe een monteur geweest en alles geprobeerd. 
Guidion (monteur) geeft aan dat dit een bekent probleem is bij T-Mobile en dat zij iets op het netwerk moeten aanpassen...Maar als je de helpdesk belt kent niemand dit probleem en krijg je ussual suspects: herstarten / reset / nieuwe box / monteur laten komen. 

Voor mij geldt ook op twee verschillende boxjes dus heb inmiddels maar een Google Chrome gekocht op eigen kosten. 

 

 

 

 

 


Benieuwd wat dat "iets aanpassen aan de achterkant" inhoudt. Het enige wat je m.i. aan de achterkant kunt doen is de reset knop indrukken. Maar dat heb ik al tig keer gedaan.... Ik wacht maar weer af. @TMTV : het verbaast mij hogelijk als er doodeenvoudig een oplossing zou zijn die hier op dit forum aangeboden wordt terwijl de service desk niets weet en adviezen geeft als "nieuwe tv kopen met wifi", "de monteur heeft zijn werk niet goed gedaan", "gewoon stroom even van modem en mediaconverter" enz enz. Woensdag is voor mij de deadline, ik ga niet in een try and error traject. Dan de herroeping maar en switchen. Maar ik hoop nog steeds op een verrassing. 


@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!


@AlbertK We hebben het meteen geregeld; sorry voor de absurde wachttijden eerder. Veel kijkplezier toegewenst! Ik maak ook meteen een compensatie aan voor vier dagen geen TV. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden.


@Juzzdoit Ik ben reuzebenieuwd of dit bij jou ook werkt.


@Juzzdoit Top, thanks voor het plaatsen van jouw klantnummer - dit was het ordernummer, maar dat heb ik vervangen voor jouw klantnummer! 😉 De fix wordt ook bij jou toegepast; ik gok dat je ergens gaandeweg de avond weer beeld hebt.


UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.


UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.

Hi Jason zou dit meteen moeten werken? Of heeft het nog verwerkingstijd? Zojuist gekeken maar heb nog zwart beeld. 


Ik heb hier precies hetzelfde probleem als de oorspronkelijke poster vermeldt.

Vandaag is T-Mobile Thuis geïnstalleerd bij mij als nieuwe klant. Nadat hij alles had aangesloten en geïnstalleerd vertelde de - overigens vriendelijke - installateur doodleuk dat er een storing was en dat we de komende drie-vijf dagen waarschijnlijk geen tv konden kijken.

Na wat onderzoek kwam ik terecht bij dit topic en ontdekte ik dat ik niet de enige ben met dit probleem - en dat het ook niet een toevallige storing was (wat ik al raar vond).

Ik heb al een ‘power flip’ gedaan, kabels gecontroleerd, de tv-box gerest, modem gereset… er gebeurt wel iets: de tv-box zoekt een netwerk, stelt de systeemklok in, maar na verbinding maken met netwerk blijft het beeld zwart.

Niet echt de meest overtuigende kennismaking met jullie producten...


@Juzzdoit Een reboot zou inderdaad moeten volstaan, mocht dit niet zo zijn; zou je de TV Box dan direct, bekabeld op het modem willen aansluiten zodat onze specialisten de nodige data kunnen uitlezen? Thanks alvast!

 

@cgee Ook bij jou wordt de fix straks toegepast; geef het alsjeblieft maximaal een paar uur de tijd. Mocht er vanuit jou iets nodig zijn qua handeling, dan geef ik dat tijdig door!


 

@cgee Ook bij jou wordt de fix straks toegepast; geef het alsjeblieft maximaal een paar uur de tijd. Mocht er vanuit jou iets nodig zijn qua handeling, dan geef ik dat tijdig door!

Oké… ik wacht het een paar uur af.


@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.

Aah duidelijk, de box graag op het modem aansluiten anders werkt de hergroepering/registratie niet helemaal goed, vermoed ik.

 

@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?


@cgee Als het goed is, zou je na een herstart nu de kanalen moeten kunnen zien!


Reageer