Skip to main content

Beste t-mobile Thuis

Omdat uw collega's van de telefonisch klantenservices mij niet verder kunnen helpen,  probeer ik het even via deze weg. Misschien heb ik hier meer succes.

Ik heb na meer dan 3 maanden nog steeds geen tv beeld. Wel wifi (ZYXEL T-50 modem) dat deed het gelukkig meteen de 21ste, maar het beeld blijft uit. Sinds een paar dagen kijk ik TV via de T-Mobile TV app  dat ik stream naar de TV middels een chroom kastje t.w.v. €39,00 dat ik hier speciaal voor heb gekocht, 

 

10 - 08 verhuizing doorgegeven

21 - 09 Monteur voor de 1ste keer

28 - 09 Monteur voor de 2de keer

29 - 09 Oude apparatuur opgestuurd

21 - 11 nieuw tv-box kastje

24 - 11 nog steeds zwart beeld.

 

Wat is nu het probleem?

Direct na het aansluiten van het TV-box kastje, verschijnt er op het beeldscherm een roze beeld met het logo. Links onderin verschijnt er : zoekt  server, stelt klok in etc. etc. maar dan … Zwart beeld.

Ik vermoed dat je dan een inlog scherm te zien moet krijgen om je gegevens (je TV-klantnummer en TV-pincode) in te voeren, maar ik zie niks. Op het TV-boxje blijft een blauw lampje branden, die kan ik ook niet met de afstand bediening uit zetten. 

 

Meerdere keren verschillende stappen plannen doorlopen. De klantenservices heeft mij al meerdere keren een nieuw kastje proberen te sturen. Helaas zonder resultaat. Tot afgelopen zaterdag ik kon mijn geluk niet op , zou het nu echt …. maar helaas. Nu weer het volgende probleem, geen beeld. 

 

Soms denk ik dat ik dat ik deelneem aan een of ander onderzoek: “Hoeveel geduld heeft een mens? Wanneer zal ze echt boos worden en opstappen?”

Nou lieve T-mobile, op dat punt ben ik bijna… Ik probeer het nog één keer via deze topic. Wat wellicht dat er meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben. 

 

Kunnen jullie mij helpen om dat ding aan de praat te krijgen ? Zou leuk zijn als ik straks met kerst nog wat leuke kerst films kan kijken. 

 

Vriendelijke groet,

Karlijn

 

 

 

 

 

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Dank voor je acties @Jason ik heb zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik wacht het even af. 


@Juzzdoit Ik ben reuzebenieuwd of dit bij jou ook werkt.


@Juzzdoit Top, thanks voor het plaatsen van jouw klantnummer - dit was het ordernummer, maar dat heb ik vervangen voor jouw klantnummer! 😉 De fix wordt ook bij jou toegepast; ik gok dat je ergens gaandeweg de avond weer beeld hebt.


UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.


UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.

Hi Jason zou dit meteen moeten werken? Of heeft het nog verwerkingstijd? Zojuist gekeken maar heb nog zwart beeld. 


@Juzzdoit : nog niet wanhopen. Toen Jason bij mij aan de slag ging stond alles aan. TV box en de TV zelf ook. TV box op het modem aangesloten. Ik zag ineens dat mijn TV Box gereset werd op afstand. Hetzelfde als dat je dat zelf doet met een paperclip. Daarna werkte het. Dat resetten moet dus nog gebeuren, denk ik. Lukte Jason mogelijk niet omdat de TV box of helemaal niet aanstond, of niet rechtstreeks is verbonden. Wachten dus maar tot hij zich meldt. Maar zou nog kunnen lukken, hoop ik. Succes en sterkte


@Juzzdoit De TV-box even van de stroom halen (of resetten) zou genoeg moeten zijn om hem aan de praat te krijgen. Ik hoop dat het lukt!


Ik heb hier precies hetzelfde probleem als de oorspronkelijke poster vermeldt.

Vandaag is T-Mobile Thuis geïnstalleerd bij mij als nieuwe klant. Nadat hij alles had aangesloten en geïnstalleerd vertelde de - overigens vriendelijke - installateur doodleuk dat er een storing was en dat we de komende drie-vijf dagen waarschijnlijk geen tv konden kijken.

Na wat onderzoek kwam ik terecht bij dit topic en ontdekte ik dat ik niet de enige ben met dit probleem - en dat het ook niet een toevallige storing was (wat ik al raar vond).

Ik heb al een ‘power flip’ gedaan, kabels gecontroleerd, de tv-box gerest, modem gereset… er gebeurt wel iets: de tv-box zoekt een netwerk, stelt de systeemklok in, maar na verbinding maken met netwerk blijft het beeld zwart.

Niet echt de meest overtuigende kennismaking met jullie producten...


@Juzzdoit Een reboot zou inderdaad moeten volstaan, mocht dit niet zo zijn; zou je de TV Box dan direct, bekabeld op het modem willen aansluiten zodat onze specialisten de nodige data kunnen uitlezen? Thanks alvast!

 

@cgee Ook bij jou wordt de fix straks toegepast; geef het alsjeblieft maximaal een paar uur de tijd. Mocht er vanuit jou iets nodig zijn qua handeling, dan geef ik dat tijdig door!


@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.


 

@cgee Ook bij jou wordt de fix straks toegepast; geef het alsjeblieft maximaal een paar uur de tijd. Mocht er vanuit jou iets nodig zijn qua handeling, dan geef ik dat tijdig door!

Oké… ik wacht het een paar uur af.


@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.

Aah duidelijk, de box graag op het modem aansluiten anders werkt de hergroepering/registratie niet helemaal goed, vermoed ik.

 

@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?


@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?

Oké, ik heb nu een Ethernet-kabel direct van de Zyxel-router naar de TV-box getrokken en de stroom er minstens 20 seconden af gelaten.


@cgee Als het goed is, zou je na een herstart nu de kanalen moeten kunnen zien!


Het werkt! Dank je voor het oplossen.


Hier hetzelfde: 2 boxjes gekregen, de ene die de monteur beneden aangesloten heeft werkt prima. Degene die ik aansluit in de slaapkamer geeft geen beeld nadat hij vanalles gedaan heeft. Als ik de boxjes wissel heb ik boven wel tv en beneden niet meer.

Het ligt dus echt aan het kastje helaas.


@Jason vanochtend mocht een reboot nog niet baten. Het tv kastje is rechtstreeks op de Wifi Plus extender aangesloten. Zou dat nog uitmaken voor het uitlezen? Ben nu niet thuis om te testen maar zal vanavond het kastje rechtstreeks op de router aansluiten.

Aah duidelijk, de box graag op het modem aansluiten anders werkt de hergroepering/registratie niet helemaal goed, vermoed ik.

 

@cgee Ook bij jou lijkt de box niet rechtstreeks aangesloten. Kun je dit wel doen en dan de TV Box meteen herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden?

@Jason TV kastje werkt eindelijk! Het was inderdaad noodzakelijk om direct op de router te pluggen. 
Dank voor je snelle hulp in ieder geval! Kan jij de compensatie regelen van 16-02 tot 01-03-2023?
 


@cgee Heel graag gedaan! 😄 Veel kijkplezier toegewenst! 📺

@Chandra81 Dit ligt inderdaad 100 procent aan de box, goed uitgevogeld met de switch van boven naar beneden! 👍 Kun je het MAC-adres van de defecte TV Box met me delen, alsjeblieft? Dit staat op een sticker vaak achterop de box. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres, jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Thanks!

 


@Juzzdoit Graag gedaan! De vergoeding is aangemaakt, deze wordt verrekend op een volgende factuur. Veel kijkplezier toegewenst! 📺


Hier ook hetzelfde, 1 maart nieuwe installatie door T-mobile monteur, direct kastje op zwart.

monteur zei dat dat normaal was de laatste tijd. Iemand zou op de achtergrond een patchfout gemaakt hebben zei hij. Nu 2 dagen en enige resets later werkt het kastje nog niet.

is daar mss iets aan te doen door jullie? Groeten.


Help! Ook hier hetzelfde probleem… Helaas. 
Ned 1, 2 en 3 geven beeld. De andere zenders staan op zwart. 
Hoe bestaat het dat een probleem dat 2 jaar geleden is ontstaan nog steeds niet is verholpen?  🤔 


Bij mij is alles gisteren geinstalleerd. Ik kreeg meteen van de Guidion monteur te horen dat de tv nog wel 5 dagen op zwart zou blijven staan. Vandaag toch maar de technische servicedesk gebeld. Die vond het een heel vreemd verhaal, maar als ik de verhalen hier lees, is het vanuit Guidion dus geen vreemde opmerking. Vandaag is bij mijn vader alles aangesloten en ook daar hetzelfde verhaal ... 5 dagen geen tv.

De helpdesk medewerker heeft mij vanalles laten proberen inclusief resetten van de tv box. Hij wordt dan opnieuw geinstalleerd en gaat vervolgens op zwart.

Zou fijn zijn als deze fix ook meteen voor mij zou kunnen worden geregeld. En voor mijn vader ook. @Jason , kun jij daar voor zorgen?


Hi @JolLam, zou je de TV Box een powerflip willen geven? Hoe je dit doet lees je in dit topic:  

 

 

Hoor graag van je of dit het heeft verholpen!


@Tommie dat heb ik gisteren al een aantal keren geprobeerd zonder resultaat. Ik heb vandaag weer de klantenservice aan de lijn gehad. Hij gaf aan dat het te maken heeft met een grote storing van afgelopen week en dat de technische dienst het op afstand moet oplossen.


Goedemiddag,

sinds 1 maart heb ik ook T Mobile thuis. Alles werkt behalve….de TV box.

De TV box start wel op en ik zie inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld.

Ik lees dat de moderators (@Jason ?) dit kunnen fixen dus hou me aanbevolen! Helpdesk kon me helaas niet verder helpen. De nieuwe tv box die toegestuurd is bood iig ook geen oplossing maar lees dat het een registratie issue is.

Mvrgr,

Harold


Reageer