Skip to main content

Goedenavond allemaal,

Sinds drie weken ben ik overgestapt naar Odido. Het internet werkt naar behoren, maar met de tv-ervaring ben ik minder tevreden, vooral tijdens het kijken van voetbalwedstrijden.

Daarnaast heb ik nu een probleem: sinds enkele dagen moet ik telkens als ik tv wil kijken, zowel mijn Mediabox als tv opnieuw verbinden met wifi. Ik moet eerst het netwerk ‘vergeten’ en daarna opnieuw het wifi-wachtwoord invoeren, wat erg irritant is. Op de Mediabox is het probleem nog hardnekkiger: die geeft vaak aan dat mijn wachtwoord niet geldig is. Pas na het resetten van de Mediabox accepteert hij het wachtwoord. Mijn tv heb ik ook gereset trouwens.

Dit constante opnieuw verbinden maakt het tv-kijken erg lastig. Voetbal kijken is al geen plezier (en dat ligt echt aan jullie, Odido – graag aandacht voor de bitrate en vertraging, want dat is op dit moment echt teleurstellend).

Ik vermoed dat het probleem niet aan de Mediabox ligt, omdat ik dezelfde stappen ook op de tv moet uitvoeren om verbinding te krijgen. Verder werken andere apparaten wel goed op wifi; enkel de tv en Mediabox ervaren dit probleem.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Het bekabelen van de tv en Mediabox is geen optie voor mij. Bovendien begrijp ik niet waarom dat wordt aangeraden, aangezien het wifi-signaal in de woonkamer sterk/stabiel is. De beeldkwaliteit is precies hetzelfde, of ik nu via kabel of wifi kijk, en er is ook geen verschil in vertraging. Ik heb dit meerdere keren getest tijdens het kijken van voetbal, waarbij ik de kabel door de woonkamer naar de modem heb gelegd.

Je tv box altijd via kabel aansluiten 

Je tv box altijd via kabel aansluiten 

Zoals ik al aangaf, is het aansluiten van de tv en Mediabox met een kabel voor mij geen optie. Ik begrijp dat vaak wordt aangeraden om een bekabelde verbinding te gebruiken, maar daar heb ik in dit geval niets aan. Odido adverteert dat het kastje ook prima via wifi werkt en dat zou dan toch gewoon naar behoren moeten functioneren? Bovendien geldt dit niet alleen voor de Mediabox, maar ook voor de tv zelf.

Hi @Muratgala97, welkom op onze Community!

Waarom kun je de Mediabox niet bekabeld aansluiten? Kan je misschien een schets maken van de situatie? Ook wil ik je vragen om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel te zetten, dan kan ik naar de verbinding kijken. Welke snelheid krijg je op wifi via de speedtest.net app op de plek van de Mediabox? 

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie! Mijn tv hangt in een cinewall, dus gaten boren is voor mij geen optie.

Ook moet ik telkens, als de tv en mediabox een tijdje (3-4 uur) uit zijn, ze weer opnieuw met het netwerk verbinden. Ik moet het netwerk echt vergeten en het wachtwoord opnieuw invoeren, anders doet hij het niet. Erg frustrerend!

Op de plek van de mediabox haal ik zo’n 900 mbps. Ik heb mijn profiel zojuist aangepast!

Dank voor het testen @Muratgala97, je snelheid ziet er perfect uit. Verder zie ik ook geen rare dingen op de lijn terugkomen. Ik ben benieuwd of er verbetering komt als ik Wifi 6 op 5 zet en WPA-3 op 2 zet. Kan je het modem rebooten zodat deze instellingen gewijzigd worden? Kan je de Mediabox dan een paar dagen in de gaten houden of hij de melding nog een keer weergeeft?

Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Als dit het geval is dien je het netwerk op dit apparaat te vergeten en opnieuw te verbinden. 

Dank voor het testen @Muratgala97, je snelheid ziet er perfect uit. Verder zie ik ook geen rare dingen op de lijn terugkomen. Ik ben benieuwd of er verbetering komt als ik Wifi 6 op 5 zet en WPA-3 op 2 zet. Kan je het modem rebooten zodat deze instellingen gewijzigd worden? Kan je de Mediabox dan een paar dagen in de gaten houden of hij de melding nog een keer weergeeft?

Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Als dit het geval is dien je het netwerk op dit apparaat te vergeten en opnieuw te verbinden. 

Hi Tommie,

Na de reboot had ik problemen met mijn internetverbinding. Ik heb toen snel contact opgenomen met de klantenservice en gelukkig is alles nu weer in orde. Mijn Mediabox functioneert naar behoren, wat zeer positief is. Ik heb het enkele momenten moeten testen, vandaar mijn late reactie.

Echter, ik moet mijn televisie nog steeds opnieuw verbinden, wat ik jammer vind. Ik ben echter blij dat de Mediabox weer goed werkt. Zou het mogelijk zijn dat de problemen te maken hebben met het wifi-kanaal? Tv is nog redelijk nieuw (Samsung QN90BA 65 van 2022). 

Hi @Muratgala97,  wat super om te zien dat de Mediabox nu helemaal werkt zoals het zou moeten! Nu moeten we er alleen nog voor zorgen dat je tv goed verbinding met het netwerk kan maken. Ik vermoed niet dat het wifikanaal hier echt invloed op heeft. Wel denk ik dat de tv niet optimaal samenwerkt met Wifi 6, wat ik nu voor je uitgezet heb. Wil je voor me nakijken of dit verbetering biedt? 

Reageer