Skip to main content

Goedenavond, ik heb gemerkt dat er sinds een dag er iets veranderd is in het geluid uit de Mediabox. Bij het starten is geluid normaal, maar na veranderen van zender lijkt het geluid veel zachter te zijn. Als je dan in de instellingen (onder “Indelingen selecteren”) even de “automatisch: alleen indelingen aanzetten ondersteund door je audio-uitvoerapparaat” uit en weer aanzet, wordt het geluid meteen veel duidelijker en beter. Heeft dus te maken met Dolby ondersteuning en schakelen tussen de verschillende indelingen. Er lijkt een update te zijn geweest, want de optie onder bovenstaande (“automatisch: alleen indelingen etc.”) is “geen: nooit surround sound gebruiken”, maar die tekst lijkt aangepast t.o.v. eerder.
Mediabox is aangesloten via een Marantz versterker met ondersteuning voor alle Dolby formaten en een 5.1 opstelling.

Lees op forum meerdere problemen met zacht volume, maar niet dit specifieke probleem.
Iemand hetzelfde probleem ontdekt en een permanente oplossing?

Steeds na elke zenderwissel weer in je instellingen duiken, lijkt me geen goede oplossing en alles op Stereo zetten ook niet, want heb niet voor niets een 5.1 opstelling en Dolby apparatuur…

Werkt 1 van deze settings wel ​@edwinmast?

• Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Werkt 1 van deze settings wel ​@edwinmast?

• Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

bedankt voor je snelle reactie maar ik snap er helemaal niks van. Als ik naar instellingen ga dan heb ik geen CEC control oid. ik heb foto gemaakt van wat ik zie op de instellingen pagina. Hoe kan ik die uploaden? En je typt van alles door elkaar dnek ik stukkjen engels en nederlands, lijkt op zelfde soort instellingen, maar ik kom niet uit in ieder geval

Hi ​@edwinmast, zou je me een foto willen sturen van de instellingen die je ziet staan? Dan kan ik gelijk controleren of je goed zit en je verder aangeven waar je naartoe moet gaan. Je kan een afbeelding toevoegen door op het geel gemarkeerde pictogram te klikken: 

Hi ​@edwinmast, zou je me een foto willen sturen van de instellingen die je ziet staan? Dan kan ik gelijk controleren of je goed zit en je verder aangeven waar je naartoe moet gaan. Je kan een afbeelding toevoegen door op het geel gemarkeerde pictogram te klikken: 

dit is mijn hoofdmenu en als ik dan ff weet waar precies allemaal heen te gaan kan ik het testen. zoals gezegd heb al meerdere oplossingen  die het zouden moeten zijn geprobeerd tijdje geleden maar probleem blijft zich voordoen wat er voor mij langzaamaan wel in resulteert om wellicht niet te verlengen maar over  te stappen naar andere provider. Of ik moet dit opgelost krijgen en/of hele goede verlengingsvoorstel krijgen

Dat is inderdaad niet het juiste menu ​@edwinmast, als je op “OK” klikt dan zie je een user interfacte, als je vervolgens klikt op het tandwieltje (rechtsboven) dan moet je bij de juiste instellingen komen! 

als ik op OK druk krijg ik bovenin allerlei opties zoals apps, opnames enz en rechts heb ik tandwiel staan en als ik daar op klik kom ik in menu terecht zoals op de foto. dus als er nog een ander menu is dan hoor ik dat graag.

Maak je wel gebruik van de afstandsbediening van de Mediabox ​@edwinmast

Maak je wel gebruik van de afstandsbediening van de Mediabox ​@edwinmast

Ik  heb niet anders. Zal wel filmpje maken van menu. Wordt hier wel beetje moedeloos van.

Reageer