Skip to main content

Sinds afgelopen week overgezet naar het nieuwe TMobile TV. Op zich heel tevreden mee alleen ervaar ik het volgende probleem bij Discovery Channel.

Bij sommige programma's is er over het originele engelse geluid een nederlandse voice-over te horen die de ondertiteling voorleest. Zeer irritant. Dit gebeurt bijv. nu, zaterdag 26 juni, 18:00 uur, bij het programma Homestead Rescue. Als ik bij opties kijk van de zender dan staat er bij Audio nederlands en bij ondertiteling Geen. Daar is verder ook niks in aan te passen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Update: ik heb het ook eens bekeken via de browser, dus via tv-anywhere en ook daar krijg ik de voice over ipv het originele engelse geluid en ook via de tv-anywhere app op de iPhone de nederlandse stem… Lijkt dus in de stream te zitten, of toch een instelling in mijn profiel?

In ieder geval niet wenselijk! 

Ik ga dit topic weer openen, ik heb sinds enkele maanden precies hetzelfde op Discovery Channel met Wheeler Dealers. Ik heb mijn instellingen op Stereo staan, alleen dan komt dit extra geluidsspoor met voice over door die de ondertiteling opleest. Wanneer ik het geluid verander in de media box naar audio codec Dolby Digital (AC3) heb ik de voice over niet. Alleen dan klinkt op meerdere kanalen het geluid voor geen meter. Dus ik wil het geluid echt op stereo houden!


@Rody01 dit probleem is gisteravond opgelost. Dank voor het melden!


Reageer