Leuk hoor zo'n nieuwe TV anywhere app. Maar waar ik al bang voor was: de oude deed het prima, goed vloeiend beeld en geluid, de nieuwe doet NIETS. Geen beeld, of geluid. Gewoon niets. Dus ik zou het fijn vinden als ik de oude app weer kon vinden en gebruiken. T-mobile?
Wat gaat er precies mis? Start de app wel op? Of sluit deze meteen af? Welk toestel gebruik je en welke versie van het besturingssysteem heb je op dat toestel?
Hier hetzelfde. App opent prima, alleen tv kijken werkt niet.
Geen beeld, maar de melding er is iets fout gegaan.
Google Pixel, Android 8.1
Tot zeven dagen terugkijken op alle zenders.
"Alle zenders, zeg je?" Jazeker! Met TV Anywhere kun je nu programma's tot zeven dagen terugkijken op álle zenders in de app. Heb ik al gezegd dat dat echt op álle zenders is? Dus ook op RTL 🙂. Reserveer die bank in je woonkamer maar alvast. Ik ben benieuwd wanneer deze Fantastische functie binnenkort ook naar de ouderwetse TV komt. Ik bedoel: Wanneer krijgen de Entone STB’s deze functie?
Werkt prima hier op iPad Air en iPhone X op zowel WiFi als 4G. Ik moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe interface. Maar de eerste indruk is zeker positief.
De verbeterpuntjes die ik kon ontdekken zijn:
- Jammer dat het vooruitspoelen niet bij alle zenders werkt. Maar bij de oude iOS app was voorruit en achteruit spoelen pas echt dramatisch.
- Ik zie in de gids alleen nog maar de zenders die ook in de app te bekijken zijn en niet meer alle zenders.
- bij de oude app kon je de app op de iPad naar de achtergrond sturen waarna er dan een klein scherm overbleef. Zo kon je bijvoorbeeld je mail lezen en tocht tv blijven kijken. Dat werkt niet meer.
Tot slot hoop ik echt dat er snel ook een Apple TV versie komt. Voor al nu NLziet ook aan het testen is op Apple TV.
Waarom kan ik niet inloggen op de nieuwe tv anywhere? Kan aleen cijfers intypen en voor de rest nix?
@Hans-Jurrien: als ik de app start en ik kies een kanaal, dan gebeurt er simpelweg niets. Geen beeld, geen foutmelding, niets. Telefoon is een Xiaomi Mi4C. Bij de oude app kreeg ik gewoon beeld en mooi ook. Mijn voorgevoel zei al: niet de nieuwste versie downloaden en installeren, vast nog niet doorontwikkeld, en inderdaad...:(
Helaas crashed ook hier de nieuwe app op 2 verschillende android telefoons om de zoveel minuten tijdens het kijken, opnieuw op play drukken start dan de tv zender vanaf het begin van het kijken, dus dat is ook niet echt lekker.
Was inderdaad een stomme zet, nieuwe versie installeren, lijkt wel of tegenwoordig niets meer getest wordt voordat het op de markt komt. Niet heel blij mee T-mobile.
Super om te lezen dat de nieuwe variant van de TV Anywhere App al volop gedownload wordt!
Ondanks uitvoerig testen kan er altijd nog iets aan het licht komen. Zoals ze zeggen, een TV app is niet in één dag gebouwd. 😉
Mochten er nog rare dingen naar voren komen, foutmeldingen, geen TV beeld, crashes etc. Hoor ik het graag!
Er wordt gesproken over 29 zenders, ik tel er echter maar 26 het verschil zit in de GOS zenders van de publieke omroep, zo is NPO1 gelijk aan NPO1 GOS en daarom is NPO1 GOS geen aparte zender.
Wat ik wel mis t.o.v. vorige versie dat je niet meer naar links kunt swipen om een andere zender te kijken
@BeMu: Het zijn in totaal 31 zenders, waarvan drie GOS (gesproken ondertiteling). En super dat je dat aankaart! Ik zal het gelijk doorgeven zodat het swipen weer wat makkelijker gaat. 🙂
De nieuwe app geïnstalleerd op 2 devices (Samsung Galaxy S5 en een tablet Samsung SM-T520).
App start op en dan kan ik voor een paar minuten (haperend) TV kijken waarna alles stopt met de melding "Something went wrong". Ik ga later eens uitzoeken wat het zou kunnen zijn. Nu vond ik de kwaliteit van het beeld wat ik zag ook niet al te best. Het was vaak aan het "cachen" en resolutie leek mij een stuk lager. De oude app had hier helemaal geen last van.
Voorlopig vind ik het maar niks maar het is natuurlijk een kwestie van wennen aan de nieuwe interface.
Ja hoor nieuwe app had ik beter niet kunnen doen! Terug kijken wil nog maar gewoon tv kijken 1 min en dan blijft het beeld stil staan en maar laden maar start niet meer........ nooit moeten doen
de oude app werkte prima , jammer hoor T-mobile !
Gisteren ge-update, de app opent, maar zodra ik een tv zender wil bekijken zegt de app: something went wrong....
Ik dacht eerst dat het aan mijn Android versie lag (Android P beta), maar dat is het dus niet.
De app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft nog steeds....
Iemand een oplossing?
@pippa50, @OpaGod,
Jullie zien haperend beeld. Dat wil ik natuurlijk graag verhelpen. Ik probeer daarom te achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Welke hardware gebruiken jullie? Controleer ook of je snelheid op Wifi/4G toereikend is. Wil je ook eens wisselen van kwaliteit bij instellingen? Een herstart van je toestel zou ook kunnen helpen.
@Patrick040,
De app crasht bij de opstart. Maak je gebruik van een Huawei toestel? In dat geval staat hieronder een (tijdelijke) oplossing.
@glaasjemelk,@lwbord,
Jullie krijgen helemaal geen beeld. Dit komt overeen met de melding rondom de Huawei. Die melding plaats ik hieronder ook nog even. Heb je geen Huawei toestel, geef dan aan welk toestel en welke softwareversie je gebruikt. Voor de zekerheid: blijft het probleem als je de app verwijdert en opnieuw installeert?
Issue met Huawei
Er blijkt een issue te zijn met Huawei toestellen en de Google Play Services. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing! Verwijder Play Services (via apps -> GPS > Details van app > Verwijderen) en installeer de app opnieuw. Herstart je toestel niet, want dan komt het probleem terug. Dit probleem is bekend bij de betrokken partijen. Binnen twee weken verwachten zij de oplossing te hebben. Dit issue veroorzaakt ook problemen met vele andere apps.
Aan alle T-mobile medewerkers: ik vind dat zolang een nieuw geïntroduceerde app (die allang doorontwikkeld had moeten zijn voor introductie) nog niet fatsoenlijk werkt, er de mogelijkheid moet zijn de eerdere werkende app weer te installeren. Dus graag een link naar de oude app (of een apk file) voor mijn Android 7 toestel.
We betalen voor TV Anywhere, dus willen we ook kunnen kijken.
@jebo85
Deze melding betekent dat het toestel mogelijk geen (goede) verbinding heeft met het internet. Kun je het toestel eens herstarten en je internetverbinding testen? Gebruik bijvoorbeeld
onze speedtest. Houd je ons op de hoogte of dit effect heeft?
@Patrick040,
De app crasht bij de opstart. Maak je gebruik van een Huawei toestel? In dat geval staat hieronder een (tijdelijke) oplossing.
Zowel een Huawei (geen update maar nieuwe installatie) en een Nexus 5x
Bij de nexus 5x had ik eerst een probleem dat hij al meteen crashde na tv te kiezen, daarna leek het beter te gaan maar na 5 minuten stopt het programma met een foutmelding dat er iets 'fout' is gegaan (helaas de foutmelding is niet meer dan dat) ; en dat zelfde zie ik op een Huawei Mate 10 Lite
Er wordt gesproken over 29 zenders, ik tel er echter maar 26 het verschil zit in de GOS zenders van de publieke omroep, zo is NPO1 gelijk aan NPO1 GOS en daarom is NPO1 GOS geen aparte zender.
Wat ik wel mis t.o.v. vorige versie dat je niet meer naar links kunt swipen om een andere zender te kijken
Excl. de NPO GOS kanalen zijn het nu 28 zenders. Verwacht dat de 29ste snel toegevoegd wordt. In de nieuwe versie kan je op twee manieren 'zappen':
- Naar links of naar rechts swipen om naar het vorige of volgende kanaal te gaan.
- Je scherm draaien (bij smartphone) waar je meteen via de zenderlogo's kunt zappen naar het betreffende kanaal. Op een tablet kan je onderaan meteen scrollen door de zenderlijst om een andere zender te kiezen.
Beste T-Mobile
Vanochtend de nieuwe app geïnstalleerd en helaas werkt ie niet goed.
1) Bij het bekijken van NPO 1 op mijn smartphone (Samsung Galaxy Core Duo, Android 5.1.1) krijg ik na een paar minuten de melding "Something went wrong"
2) Bij het casten naar mijn tv (Philips 32pfk5500/12, Android 5.1.1) wordt de verbinding gemaakt, verschijnt op de tv de melding "Klaar om te casten" met daarbij bovenin het scherm de melding "Unable to load asset. None of the playback technologies are supported"
Ik heb zowel de smartphone als de tv herstart en de cache van Google Play Services verwijderd. Dat hielp niet.
De oude app werkte prima, kunnen jullie dit fixen?
Helaas, de nieuwe App werkt bij mij niet.
Bij opstarten (na inlogscherm) sluit hij de applicatie.
Huawei P10Lite Android 7.0
Alles nogmaals gedeinstalleerd, en weer geïnstalleerd. (handmatig alle oude mappen weggegooid) maar helaas.
Op wifi, op 4. Elke setting geprobeerd.
De oude app werkte top!
Hier (helaas) ook de nieuwe app geïnstalleerd gekregen
Na een aantal seconden kijken krijg ik de melding "Something went wrong"
Nokia 8, android 8.1.0, mei security update
[@lwbord,
Jullie krijgen helemaal geen beeld. Dit komt overeen met de melding rondom de Huawei. Die melding plaats ik hieronder ook nog even. Heb je geen Huawei toestel, geef dan aan welk toestel en welke softwareversie je gebruikt. Voor de zekerheid: blijft het probleem als je de app verwijdert en opnieuw installeert?
Issue met Huawei
Er blijkt een issue te zijn met Huawei toestellen en de Google Play Services. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing! Verwijder Play Services (via apps -> GPS > Details van app > Verwijderen) en installeer de app opnieuw. Herstart je toestel niet, want dan komt het probleem terug. Dit probleem is bekend bij de betrokken partijen. Binnen twee weken verwachten zij de oplossing te hebben. Dit issue veroorzaakt ook problemen met vele andere apps.
@Sander Verwijderen en opnieuw installeren geeft hetzelfde effect. Play services is niet te verwijderen van een Google Pixel.
Foutmelding: Er is iets fout gegaan. Video speelt niet.
Telefoon: Google Pixel 1
Android: 8.1.0
@Sander: tot driemaal toe verwijderd en weer geïnstalleerd. Geen verbetering, gewoon geen beeld. Als T-mobile gewoon eens kijkt naar in Google Play naar de reacties van gebruikers, die de nieuwe app hebben geïnstalleerd, dan zie je bij (vrijwel) iedereen hetzelfde resultaat, namelijk geen of haperend beeld. Dus nieuwe app, of terug kunnen naar de vorige werkende app.
Wat bij de nieuwe app ook weg is - en dat is jammer - zijn de functionaliteiten:
* beeldkwaliteit in meerdere stappen instellen (full HD, hoog, laag)
* swipen naar andere kanalen (heel handig)
Dit gaat klanten kosten T-mobile
@jebo85
Deze melding betekent dat het toestel mogelijk geen (goede) verbinding heeft met het internet. Kun je het toestel eens herstarten en je internetverbinding testen? Gebruik bijvoorbeeld onze speedtest. Houd je ons op de hoogte of dit effect heeft?
Goedemiddag Sander,
Ik heb zelf de app opnieuw geinstalleerd en zowel tijdens mijn 4G verbinding als T-Mobile Thuis (750Mbps) heb ik hetzelfde effect. Er is iets mis gegaan , zie screenshot
Ik heb een Google Pixel 2 XL met Android P developer preview geinstalleerd