Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.
Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is?
Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider.
Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.
Bladzijde 3 / 31
Hoi @Lisa
Bedankt voor de extra informatie. Ik snap dat concurrentie-gevoelige informatie niet gedeeld kan worden, maar dit geeft me in ieder geval weer het idee dat er echt aan gewerkt wordt.
Neem niet weg dat ik denk dat dit allemaal getest en gedaan had moeten zijn vóór dat dit systeem uitgerold werd. De kwaliteit van je bronmateriaal kennen, de kwaliteit van je uitgaande stream weten, klinkt allemaal als essentiële basis informatie die grondig getest zou moeten zijn voordat je het uitstuurt naar je klanten. Maar je kan je kan niet alles hebben. Ik kan alleen maar hopen dat als het onderzoek afgerond is, de oplossing niet ook nog eens maanden gaat duren.
En even nog, @Lisa Bedankt voor de moeite die je doet. Jij krijgt onze frustratie en zo rechtstreeks op je af, terwijl die eigenlijk bij anderen thuis hoort. Je moeite wordt gewaardeerd :)
Dag allemaal,
Ik lees al een tijdje mee in de hoop dat er enige verbetering van het signaal in zicht zou komen, maar gezien de laatste berichtgeving, denk ik dat dit niet gaat gebeuren. Ik heb ervoor gekozen om terug te migreren naar het oude platform aan de hand van deze forum post:
Kost €25 voor een switch en een uurtje pielen, maar dan heb je ook wat!
@Gerrit078 het gaat er bij jou dus voornamelijk om zo goedkoop mogelijk. Dan moet je ook niet klagen over de kwaliteit. Ik heb bewust gekozen voor een duurdere provider met hoge bitrates. Ik betaal graag meer voor betere kwaliteit.
Mij hoor of zie je sowieso niet klagen, maar het is een beetje krom om te suggereren dat er niets aan gedaan wordt. Het is niet een kwestie om even een schakelaar om te halen of even in een configfile de bitrate te verhogen.
Dacht je dat het bij Ziggo of KPN in de eerste paar jaar de kwaliteit zo perfect was ? Bij beide was in het begin de boel ook veel te zwaar gecomprimeerd, tot hangende mediaboxen / ontvangers toe. Het heeft bij UPC en @home destijds nog aardig wat jaren geduurd voordat de kinderziektes eruit gehaald waren. Wellicht de klachten over vastlopende of traag reagerende mediaboxen bij UPC gemist?
Ook bij hen werd in die perioden vaak genoeg gezegd tegen klanten dat er hard aan gewerkt werd, overleg plaatsvond etc.
Don't shoot the messenger. Lisa zal echt wel - net als haar collega's - geregeld vragen om updates maar als er niets te melden valt. Dan is er niets. Soms is “nee er is nog geen update” ook een antwoord.
Dat “van hoger hand” slaat trouwens nergens op, met speculeren bereik je niets tenzij je jezelf bezighoud met aandelen.
Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer. ( en dat met 1GB aansluiting)
@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt. Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.
Hallo Lisa,
Heb je zojuist een privébericht gestuurd.
Alvast bedankt voor je reactie!
@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op.
Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kpn, en er is echt een wezenlijk verschil in beeld kwaliteit. Uit interesse blijf ik benieuwd hoe T-mobile dit verder gaat oplossen. Kan eindelijk nu weer genieten van normaal tv beeld.
Ook ik vind het werkelijk waar belachelijk hoe lang het al duurt voordat T-Mobile überhaupt duidelijkheid kan verschaffen richting haar klanten over hoe lang dit gaat duren. Ik hoop toch dat de technische dienst snapt dat jullie niet simpelweg een jaar lang (daar zijn we nu bijna) ‘we hebben nog geen duidelijkheid, heb nog even geduld’ kunnen verkondigen? Dat is echt onacceptabel!
Er zijn al diverse forumleden die hebben genoemd en aangetoond dat de bitrates simpelweg veel te laag zijn. Dat maakt ook dat de tv beelden van zo’n lage kwaliteit zijn. Hier is helemaal geen onderzoek voor nodig, laat staan een periode van bijna een jaar. Hoe lang blijft dit nog aanmodderen totdat er concreet bericht komt over wanneer we weer hogere kwaliteit tv beelden kunnen verwachten? Want dat is de volgende stap, na de conclusie dat de kwaliteit van het beeld nu veel te laag is.
Lisa, ook ik lees al lange tijd op mee op dit forum en stoor me al lange tijd aan de slechte kwaliteit van de tv beelden. Helemaal sinds ik bij jullie over ben gestapt naar 1000Mbit glasvezel. Ook ik word hiervoor graag gecompenseerd. Ik hoor graag welke stappen ik hier verder voor moet nemen.
@Lisa zou je nog op mijn hierboven geciteerde bericht m.b.t. compensatie willen reageren?
Verder eens met de verdere reacties hier. Door de klanten compensatie aan te bieden heeft T-mobile feitelijk erkend dat de geleverde kwaliteit niet in orde is. Nu wordt het onderzoek en dit hele traject opeens op een schimmige manier stopgezet. Ik hoop dat de collega’s van de technische dienst zich realiseren dat dit heel veel woede bij de klanten op gaat leveren. Die voelen zich gepiepeld (en terecht). Er is nog steeds geen oplossing geleverd die voldoende is.
Wat mij betreft is het echt tijd om dit richting het management te escaleren.
Dus @Lisa , in het kort:
Ja we hebben een probleem, deze kunnen we niet op korte termijn oplossen (dit topic loopt al een jaar!) dus stoppen we onze kop in het zand en besluiten dat dit probleem "opgelost" is intern en schuiven het op de nog langere termijn?
En jullie denken dat je omgaan met je klanten op deze manier netjes is? Feit is verdorie dat het probleem erkend is door tmobile (daar krijgen we compensatie voor), FEIT IS DAT DIT NA DEZE ACTIE HET PROBLEEM NOG STEEDS NIET IS OPGELOST!
Hoe komen jullie er dan bij de compensatie regeling stop te zetten?
Goed @Lisa
Ik verwacht van T-Mobile een schriftelijke verklaring waarin bovenstaande word toegelicht. Je begrijpt dat ik hier niet mee akkoord ga.
Mocht tmobile daartoe niet bereid zijn wil ik de mogelijkheid om al mijn lopende abonnementen in 1x op te zeggen. Ik wil op geen enkele wijze nog met een huichelende partij als Tmobile in zee.
Het is ook een belachelijke situatie. T mobile erkent de problemen door compensaties te verstrekken maar zegt tegelijkertijd dat ze het probleem niet gaan oplossen.
Ik raad alle abonnees daarom aan hun contract op te zeggen wegens wanprestatie en een betrouwbare provider te zoeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de tv kwaliteit.
Wij hebben geen blokkerig e/o stilstaand beeld en de sportwedstrijden zie ik ook geen problemen. Wij kijken tv op een 65" philips oled tv. Kijkafstand is 5 meter. Het beeld vinden wij strak en ik zelf ben ook wel erg kritisch, vooral omdat wij een aantal jaar terug van Tweak afkwamen. Daar hebben wij Sparql meegemaakt.
Wij kijken tv via de tmobile app die geïnstalleerd is op de tv.
Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.
Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan!
Even screenshotten voor de Gebakken Lucht Award 2021/22
@Lisa
“Weet dat dit echt meegenomen wordt in het verbetertraject".
Is dat net zo hard beloofd als: “Weet dat we dit probleem zeer serieus nemen!", en “Weet dat er echt hard gewerkt wordt aan een goede oplossing!", en “Jullie houden recht op compensatie tot de oplossing is geïmplementeerd!”?
Ik vraag het maar, dan weten we wat die belofte waard is.
Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.
Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.
Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)
Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.
Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.
Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.
Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.
Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.
Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.
Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.
Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.
En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)
Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.
En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)
Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)
Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!
Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.
Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.
Ik heb er lang over nagedacht, maar met het risico irritant te worden ga ik me er toch nog een keer mee bemoeien. Mijn gedachten over de problemen met TV en een mogelijke oplossing heb ik hier al eens gedeeld en ik wilde T-Mobile natuurlijk de gelegenheid geven om te onderzoeken of daar iets mee te doen is. Het is tenslotte niet zinvol om me in elk topic te mengen met hetzelfde verhaal en in herhaling te vallen. Maar nu dit topic afgelopen week zijn eerste verjaardag vierde, wil ik toch nog eens vragen om een reactie op mijn eerdere suggestie.
Die gaat uitsluitend over live TV via de TV-box en geldt alleen voor glasvezelklanten. Daarvoor gebruikt TM nieuwe streams, terwijl de oude juist een aantal voordelen hadden. Zo is de vertraging verwaarloosbaar (hooguit 7 seconden, tegenover ruim een halve minuut nu) en over de kwaliteit van de oude streams heb ik nooit klachten gehoord. De laatste tijd hebben met name RTL4 en SBS6 het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Mijn inschatting is dat dat alleen op glasvezel voorkomt. De ondertiteling gaat ook niet altijd goed op de nieuwe streams. De oude bieden TT888 (en alle andere pagina's, voor de die-hard teletekst-fans).
Op DSL worden op het nieuwe platform de oude streams, met bovenstaande voordelen, gebruikt mits je via de TV-box live TV kijkt. Voor al het overige, zoals terugkijken, begin gemist, cloud-opnemen, kijken via alle verschillende apps, worden de nieuwe gebruikt, net als op glasvezel. Mijn suggestie is om diezelfde combinatie van oude en nieuwe streams ook op glasvezel te gebruiken, al is het maar tot er een structurele oplossing is. Omdat dat op DSL al gebeurt, lijkt dit relatief eenvoudig te regelen. Hoewel deze oplossing niet geldt voor interactief kijken en kijken via apps, is mijn inschatting dat een groot deel van de klanten hier baat bij heeft. Op die manier is de angel eruit en kan gezocht worden naar een definitieve oplossing, zonder al te veel ergernissen tijdens dat proces. Dit is dus geen eind-goed-al-goed-oplossing, maar hopelijk een stap in de goede richting.
Er moet me wel van het hart dat enige relativering bij deze problemen op zijn plaats is. Er zijn ergere dingen in de wereld dan mindere beeldkwaliteit. Bovendien ben ik voor de bescheiden €70 per maand voor 1Gb/s internet, TV (1 box + cloud-opnemen) en unlimited 4G bereid veel door de vingers te zien. Bij de concurrentie zou ik veel duurder uit zijn, dus dit is zeker geen aanleiding om over te stappen. Dit is dan ook bedoeld om T-Mobile te helpen het beste te bieden voor al hun klanten zonder hard feelings naar TM, in het bijzonder naar @Lisa, die - met het grootst mogelijke respect - als brenger van het ‘slechte nieuws’ het een en ander te verduren heeft gehad in de reacties. Hoewel ongenoegen met de huidige TV-dienst zeker op zijn plaats is, kan ik me absoluut niet vinden in enkele boze berichten eerder in dit topic. Ook de opmerking dat TM stil zou zitten en niets doet, zul je van mij niet horen, want ik weet dat dat niet waar is. Tegelijkertijd zal TM toe moeten geven dat er zichtbaar voor de klant het afgelopen jaar nog weinig is verbeterd. Daarom hoop ik dat ze serieus naar deze optie willen kijken.
TMTV
Hi allemaal, ik hoop dat jullie een mooi Pinksterweekend hebben gehad!
Graag wil ik jullie laten weten dat ik onlangs jullie terugkoppelingen heb doorgespeeld naar mijn collega die het onderzoek heeft geleid en wil ik nog het volgende melden. Wij zijn echt dankbaar voor het signaal vanuit jullie en zijn op dit moment het onderzoek aan het afronden. De uiteindelijke resultaten van het onderzoek worden omgezet in concrete acties, die de TV dienst nog een stukje beter moeten maken. Wat er precies uit het onderzoek is gekomen, mogen wij helaas niet delen in verband met concurrentiegevoeligheid, zoals al eerder is aangegeven. Over de tijdslijnen kunnen wij helaas niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren. Dit is dan ook het statement / de verklaring die je kunt aanhouden @MetaframeNL.
Enkele maanden geleden heb ik de compensatie in het leven geroepen, omdat het toen immers leek op een bug en dan is een compensatie meer dan logisch. Nu is dit signaal opgepikt en wordt hieraan gewerkt. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en binnenkort vanzelf enkele verbeteringen zullen opmerken! Omdat ik zo coulant mogelijk wil zijn, bied ik ook de optie om kosteloos het contract op te zeggen voor wie dat wil. Ik hoop natuurlijk dat jullie niet voor deze optie gaan, maar ik respecteer elke beslissing.
Mooi gesproken @TMTV en dit is zeker iets wat ik graag doorspeel naar mijn collega's! Hopelijk kan dit worden meegenomen. Dankjewel voor het meedenken!
Het nieuwe tv-platform is gemaakt door Huawei en heet oorspronkelijk ‘Huawei Envision’. Zie deze link. Er is weinig fantasie nodig om de overeenkomsten te zien:
Het wordt ook gebruikt door Deutsche Telekom onder de naam MagentaTV. De streams worden gehercodeerd met de oude ODF-streams als bron. Of dat pas op het tv-platform gebeurt of dat ze zo aangeleverd worden weet ik niet zeker, maar mijn vermoeden is het eerste.
Ze hebben er in 2017 de Red Dot Award mee gewonnen. Waarschijnlijk waren ze de enige deelnemer
Is er al een update @Lisa ?
Ik ben er een beetje klaar mee namelijk, ik zou graag binnen een week een update ontvangen. Als dit niet mogelijk blijkt te zijn stap ik over met alles wat ik momenteel bij Tmobile heb. Ik voel me alles behalve serieus genomen.
Hi @MetaframeNL, goed dat jij dit aangeeft! Ik kan mij jouw gevoel echt voorstellen. Ik had jou ook heel graag al eerder van een heldere update willen voorzien. Het onderzoek loopt echter nog steeds en ik blijf telkens voor je chasen of er al een terugkoppeling beschikbaar is. Ik heb net aangegeven dat jij echt graag binnen een week een reactie terug wilt krijgen. Het laatste wat ik wil, is dat jij je niet serieus genomen voelt. Weet dat ik hier al enige tijd voor jou bovenop zit en dat mijn collega’s hier heel erg hun best voor doen. Dus ik hoop dat ik jou binnen een week (eindelijk) van dé oplossing kan voorzien!
Hi @Damyen, dankjewel dat jij hier aan de bel trekt! Ik had heel graag iets anders gelezen en help hier graag bij. Zojuist heb ik een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er gisteren een monteur bij jou langs is geweest. Merk jij daardoor nu ook verschil in de kwaliteit of ervaar jij nog steeds een mindere beeldkwaliteit? Zou jij daarnaast kunnen checken of de stekkers van de HMI- en internetkabel goed zijn aangedrukt? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik weet of ik vervolgstappen voor jou moet nemen.
Hi @Famgilz, heel goed dat jij je ook al in een ander topic hebt gemeld! Ik help je daar graag verder, zodat we de communicatie overzichtelijk op één plek kunnen houden. Ik wil niks liever dan ook jou hiermee helpen, dus ik spreek je daar graag verder.
Beste @Lisa
Vat het niet persoonlijk op, maar dit is nou precies waar ik zo moe van word en waardoor ik me niet serieus genomen voel.
Bovenstaande verhaal is totaal niet relevant voor mijn problemen aangezien als je dit topic doorleest zult zien dat alle stappen al genomen zijn.
Wazigheid in het menu heb ik geen last van.
Resolutie staat op 1080i, dit geeft mijn tv ook netjes aan. Als ik resolutie aanpas switch mijn tv ook netjes mee.
Snelheid is goed, ook na de modemswap. Dit is vastgesteld door de monteur.
Dan zou het dus kunnen zijn dat de decoder een te lage kwaliteit signaal kiest. Wat ik sowieso raar vind op een glasverbinding, waarom word er niet gekozen voor de beste kwaliteit want dat zou elke glasverbinding aan moeten kunnen Niet dat ik het idee heb dat dit de problemen gaat oplossen want het probleem zit hem nou net in hoe dat signaal gecomprimeerd word. Daar ontstaan de artifacts en fletse detail loze beeld door.
Feit is wel dat er ondertussen nog geen enkel serieus onderzoek gedaan is anders had men bovenstaande al wel geweten. Wat ik wel erg vreemd vind aangezien er mij meerdere keren verteld is dat het in onderzoek is bij de TD.
Ik ben er wel klaar mee, ik wil nu zsm een oplossing en sowieso compensatie in enige vorm.
Hi @MetaframeNL, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik wil je echt laten weten dat ik hier net zo van baal en dat ik meteen heb aangegeven bij de specialisten dat de eerder genoemde pijlers niet voor jou gelden. Er is hier kennelijk dan ook een ander issue aan de hand en dit wordt nu op een andere manier nader onderzocht. Ik heb ook nogmaals heel duidelijk alle informatie genoteerd die jij bij mij hebt aangegeven, zodat dit allemaal wordt meegenomen en er niks over het hoofd wordt gezien. En maak je vooral geen zorgen, ik snap het echt helemaal dat jij dit graag opgelost wilt krijgen. Ik wil zelf namelijk ook niets liever. Ik wil je dan ook laten weten dat ik expliciet heb aangegeven dat dit een ander issue is en of er een duidelijke individuele terugkoppeling voor kan komen. Qua compensatie wil ik hier heel graag voor je naar kijken. Alleen kan ik dit pas in orde maken nadat het euvel is opgelost. Dit is juist om ervoor te zorgen dat jij een tegemoetkoming krijgt voor de gehele periode dat jij problemen hebt ondervonden. Ik vraag in ieder geval weer dagelijks voor je na of er al een update beschikbaar is en deel die weer in dit topic zodra ik iets hoor! Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan ook vooral.
Hi @Sawo, juist heel erg goed dat jij aan de bel trekt! Ik wil jou ook graag aan het onderzoek toevoegen. Zou jij aan mij kunnen bevestigen of jij je ook niet in één van de pijlers kunt vinden die ik eerder heb benoemd? Dan kan ik namelijk ook voor jou aangeven dat het hier mogelijk om een ander issue gaat en of hier verder kan worden ingedoken. Ik hoor het graag van je!
@BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).
Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!
Ik post deze reactie ook nog even hier in mijn eigen topic aangezien er toch wel een aantal zaken heel duidelijk gesteld worden, eindelijk na het openen van mijn topic:
1: De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden.
Vind ik een hele rare uitspraak, gezien het feit we het hier over Lineaire TV hebben. Het doel zou dus TV kijken op TV moeten zijn, in mijn beleving is dus terug schroeven van kwaliteit daarvoor niet noodzakelijk?
2: Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken.
Fijn! dus omdat mensen hun wifi niet op orde hebben gaan we TV aanbieden over glasvezel op een miserabele bitrate? Daarnaast is het gewoon mogelijk - en het word al gebruikt - om meerdere bitrates aan te bieden en die dynamisch aan te passen aan de verbindingskwaliteit .Totaal kul argument dus.
3: Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende
Ja leuk zeg! we gaan de kwaliteit verminderen maar daar zou je als je niet kritisch kijkt - helaas ben ik dat wel - niets van moeten zien! Een van de redenen dat ik vorig jaar ben over gestapt was de superieure beeldkwaliteit. Vervolgens word je een maand lang aan het lijntje gehouden dat het niet zo zou moeten zijn en zie hier… de aap komt uit de mouw. Lekker dit, ben er behoorlijk pissig over.
Ik ervaar hetzelfde probleem. Wij zijn een paar maanden geleden automatisch overgezet naar het nieuwe platform en sindsdien is het alleen maar slechter geworden. Eerst problemen met het signaal tussen de Box en de TV; regelmatig staat die spontaan op 576p. Daarnaast is de stream-kwaliteit achteruit gegaan en echt beneden peil. Ik betaal ook extra voor Ziggo sport. Ik had zelf al het vermoeden dat het een compressie probleem was, want het is vooral zichtbaar bij bewegende beelden. Zat net olympisch zwemmen te kijken en dan kan je gewoon niet zien wie in welke baan zwemt. Bij Formule 1 zie ik hetzelfde probleem met bewegende beelden. Deze post bevestig mijn vermoeden dat dit niets te maken heeft met instellingen in kastjes, opnieuw opstarten etc. Het is gewoon een keuze van T-Mobile geweest om de kwaliteit te verminderen op het nieuwe platform. Ik hoor graag van T-mobile hoe ze dit denken te gaan oplossen of welke tegemoetkoming wij hier voor gaan krijgen. Het lijkt me logisch dat je niet dezelfde prijs kan blijven hanteren voor een slechter product.
@Boris Uiteraard ben ik bereid om mee te werken aan het testen van die fix. Dan ben ik wel benieuwd wat deze fix inhoud en evt veranderd, dan kan ik zaken beredeneren als het niet of wel goed gaat.
Gaat dat blokkerig beeld daardoor weer eens een keer weg?? Dat heb ik nu steeds bij het terugkijken van een programma. Of krijgen we binnenkort weer eens andere apparatuur? Of moet je daarvoor eerst een paar jaar naar een andere provider toe? Voor vaste klanten zorgen jullie maar slecht! De nieuwe leggen jullie een tijdje in de watten, daarna wordt het weer flut!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.