Skip to main content

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ik zou toch graag een QR-code willen ontvangen om discussies bij een DHL punt te voorkomen. Deze goede mensen zijn meestal specialistisch in andere zaken dan het verzenden van pakketjes. Tevens heb ik met de QR-code ook de mogelijkheid om deze bij een pakketautomaat te droppen. 

Wellicht is de QR-code naar het @t-mobilethuis.nl account gestuurd, maar daar kom ik niet meer in. Ik gebruik deze overigens ook om hier in te loggen, maar ik kan deze niet veranderen. 

Vakantie was overigens leuk en goed, bedankt. 


Hi @Bigoak, je kunt de QR code downloaden in Mijn Odido Bestellingen. Klik vervolgens op TV box vervangen en download het retourlabel! Link is klikbaar en zie afbeelding.

 

 


Ik heb de QR-code kunnen vinden en de box teruggestuurd. Kan inmiddels ongestoord tv kijken en ik hoop dat het na de eerste update zo blijft. Ik heb alleen nog 2 vragen:

  1. ik log hier nog steeds in met @t-mobilethuis.nl maar wil dit aanpassen naar mijn @gmail.com adres. Dit kan ik echter niet zelf, hoe doe ik dit?
  2. er was sprake van compensatie, maar dit is niet verwerkt in de komende factuur. Is dit nog steeds geldig en hoe wordt dit verwerkt?

Alvast bedankt, 


Hey @Bigoak, bedankt voor je terugkoppeling.

Om antwoord te geven op je vragen:

  1. Dat kan ik voor je aanpassen. Stuur mij een pruivébericht met het gmail account en dan zal ik dit voor je aanpassen!
  2. Wat is er precies afgesproken? Kan je ook de data meeleveren van het moment dat je niet normaal tv hebt kunnen kijken en dat het opgelost is? Alvast bedankt.

Ik krijg het niet voor elkaar om een privé bericht te sturen. Het bericht blijft in een upload loop staan, ik zie alleen 3 puntjes in het verstuur blok aan en uit gaan. 

Dit heb jij aangegeven in deze discussie (pagina 2):

Mijn gmail adres heb ik al een keer in een privegesprek met je gedeeld. 


Hey @Bigoak, dat klopt ook helemaal. Ik heb je e-mailadres direct veranderd. 

Ook heb ik de kosten van 01-01-2023 tot en met 15-09-2023 de maandelijkse kosten voor TV voor je vergoed. Dit zal worden verrekend met een volgend factuur en wat overblijft zal worden teruggestort op jouw rekening! 


@Tommie van Odido, dank je. Kon inderdaad inloggen met mijn gmail account. 


Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ik heb de zelfde problem, please help!


@G246810 Goed dat je dit aankaart! Ik ruil graag jouw TV Box om voor onze nieuwe Mediabox. Op dit moment ontvang je €2,50 korting op de TV Box, deze komt te vervallen als ik de Mediabox bestel. Ter compensatie kan ik eenmalig voor een jaar een vergoeding van €30 voor je in het systeem zetten (12 x €2,50). Laat je mij weten of je hier akkoord mee bent? Dan ruil ik de boxen direct voor je om! 


@Teresa van Odido  als ik de nieuw Mediabox heb, komt iemand om de setup te helpen? hoe kan ik de nieuwe mediabox installeren? Er was een T mobile man die kwam en hij had mijn modem, remote control en tv box geïnstalleerd. Thanks


Hi @G246810, de Mediabox is gemakkelijk zelf te installeren. Het enige wat je hoeft te doen is de doos uitpakken, adapter, HDMI-kabel en ethernet-kabel erin doen en vóila! De verdere installatie volgt op het scherm. Op onze website hebben we handige filmpjes en een handleiding hoe je de box installeerd: Handleidingen en video's | Odido. Lukt het om zo de nieuwe Mediabox te installeren?


@Tommie van Odido  ok, klinkt goed. I

wil graag de box vervangen. Please go ahead and process the box change, with the vergoeding van €30 that Theresa has mentioned. Thank you.


Hi @G246810, ik heb de TV Box omgeruild voor de Mediabox. Daarnaast blijf je de € 2,50 korting behouden! De vergoeding is niet meer nodig. Je ontvangt hier zodadelijk een e-mail over. Als de Mediabox verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier. 


Ruim 3 maanden ongestoord tv kunnen kijken tot ik afgelopen week 's ochtends bij het aanzetten de melding kreeg dat de tv box herstart was en ik op OK moest drukken. Dat kon maar 1 ding betekenen: een update. Daarna kwamen de klachten weer terug: even het beeld weg en daarna weer verder kijken. De tijd dat het beeld weg viel werd steeds langer tot vandaag. Momenteel heb ik een grijs beeld met haperend geluid. ik heb de box al van stroom gehaald en een hard reset gegeven. Het vreemde is dat ik nog wel van zender kan veranderen, maar wel met hetzelfde resultaat: grijs beeld met haperend geluid. 

Ik ben dit merk Amino meer dan zat en overweeg serieus over te stappen naar een leverancier die dit merk niet heeft. KPN is al een keer aan de deur geweest. Ik heb alles al vervangen, behalve de tv (maar die is pas 2 jaar oud): HDMI kabels (1.0; 1.1 en 2.0), surround set en de netwerk kabels. Als ik de community doorlees, zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. 

Ik merk nu ook dat de app op de smart tv is aangepast waardoor ik niet meer met de pijltjes toetsen op de tv afstandsbediening snel van de ene zender naar de andere kan "zappen”, ik word verplicht om de gids te gebruiken. Het zou handig geweest zijn als hierover een email was verzonden want niet iedereen volgt alle berichten op internet. 

Ik zie dat er een nieuwe mediabox is, maar dat deze alleen voor nieuwe abonnees is. Hiermee trekt Odido de lijn door met de nieuwe telefoon abonnementen want daar kan je als langdurig abonnee ook nog geen gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat er mogelijk is want ik ben dit uitvallen toch echt wel zat. 


@Bigoak Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil je graag helpen bij het vinden van een blijvende oplossing. 

Natuurlijk mag jij ook gebruik maken van onze nieuwe Mediabox, ik ruil deze met alle liefde voor je om! 

Mocht je willen kijken of we de Amino TV Box aan het werk kunnen krijgen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 


Het liefste ontvang ik een ander merk box. Voorheen met de Entone had ik totaal geen problemen, maar die hebben jullie niet meer in gebruik. Aangezien ik al het andere al heb vervangen en een nieuwe netwerkaansluiting heb (glas ipv adsl) blijft alleen de box of de tv over. En de tv vervang ik liever pas over een paar jaar. 


oh, en de Amino box doet het nu weer (met af en toe zwart beeld) na bijna 24 uur uit te hebben gestaan


Hi @Bigoak Voor de zekerheid heb ik alsnog de nieuwe Mediabox naar je toegestuurd. Je kunt namelijk met de huidige box die je nu hebt ontvangen op langer termijn deze problemen weer ervaren en dat wil ik je uiteraard besparen. Better safe than sorry zal ik maar zeggen. Hij komt zo snel mogelijk jouw kant op! 😊


Inmiddels een paar weken de nieuwe box naar tevredenheid in gebruik. De box heeft wel wat kleine problemen als je uit de stand by komt zoals aangaan met een willekeurige zender in plaats van de laatst gekeken zender, maar dit is niet zo'n groot probleem. 


Ik ben blij dat je tevreden bent met de Mediabox @Bigoak! De Mediabox zou wel naar de laatst bekeken zender moeten opstarten uit mijn hoofd.  


@Bigoak Als je in het menu naar je profielplaatje (linksboven) gaat, op Bewerken drukt en dan naar Weergave of iets dergelijks, zit daar een optie waarmee je kunt kiezen of je altijd bij NPO1 wilt beginnen, of bij de laatst bekeken/beluisterde TV-/radiozender.


Reageer