Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.
Hoi
Bij welke zenders heb je hier last van? Ik heb een lijnmeting gedaan om te zien of ik het probleem in de verbinding kan herkennen, maar zie verder geen afwijkingen naar voren komen. Wat me wel opvalt, is dat het modem al een paar weken onafgebroken online is. Dat zegt op zich niet zoveel, maar betekent wel dat daarin wellicht nog een obstructie kan liggen. Zou je eens een herstart willen uitvoeren op de volgende manier, alsjeblieft?
Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Indien dit ook niet het gewenste resultaat teweeg brengt, kunnen we jouw case doorzetten naar onze technische dienst zodat het opgelost kan worden. Sorry voor het ongemak!
Hallo
Ik heb de reset uitgevoerd maar dit mocht niet baten. Momenteel heb ik dit probleem alleen bijRTL4.
Hoi
Het onderzoeksteam is bezig om het probleem te reproduceren en kan daarbij alle klantvoorbeelden gebruiken, daarom zet ik jouw beschrijving naar hen door.
We hebben wel een tijdelijke workaround gevonden gelukkig → Wanneer je Terug Kijken start en dan op <1> drukt, zal het programma één minuut verder spoelen en dan doet het afspelen het wel goed.
Sorry voor het ongemak, we komen spoedig met een definitieve oplossing!
Hallo
Dank voor de terugkoppeling.
Ik heb ook nog even verder gekeken en het volgende valt mij op. Het vastlopen gebeurt nog steeds alleen soms loopt het na een paar seconden verder. Maar het loopt verder in het programma wat erna komt. Als ik bijvoorbeeld gast van donderdag vorige week wil terug kijken stopt het beeld loopt na een paar sec verder maar dan begint I can see your voice. Als ik denk dan start ik het weer op wat voor gast komt loopt het beeld vast maar loopt het geluid door. Als ik gast opstart van uit de gids dan zie je onder in beeld het verloop van het programma. Ik zie dan dat het programma afgelopen is.
Misschien kunnen ze er wat mee met deze info.
Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen
Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.
Wij ondervinden al weken problemen met terugkijken. Na selectie in de gids speelt de uitzending. Als ik tijdens de uitzending pauzeer en dan weer op play druk vraagt het systeem of ik terug wil naar live TV. Moet dan annuleren klikken en weer op play drukken en dat start hij weer. Maak zelfs mee dat als het afspelen weer wordt voortgezet het systeem terugspringt naar de gids en de uitzending in een klein kader wordt afgespeeld en dan moet ik weer op back drukken om full screen terug te krijgen. Dit gebeurt ook als ik een stukje terugspoel met als gevolg dat je door de handelingen die je moet doen de uitzending veel te ver terug spoelt. Als je per abuis op OK klikt bij de vraag of je terug wilt naar live TV ben je de uitzending kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. Op de commerciële zenders is dit vreselijk irrititant aangezien je niet vooruit kunt spoelen. Nu heb ik een nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile echter lost dit het probleem niet op. Sinds de nieuwe box ervaar ik nog meer ellende. Bij programma terugkijken stopt de uitzending zomaar op een willekeurig moment. Als je de uitzending zelf afbreekt houdt de box bij waar je was gebleven maar bij uitval niet. Moet dan de box spanningsloos maken, opnieuw starten en weer van voren af aan beginnen. Dan gaat het weer even goed maar een uur of twee later weer deze storingen.
Met de nieuwe TV box ontving ik ook het nieuwe model afstandsbediening. Eenmaal geconfigureerd om de TV er ook mee te kunnen bedienen kun je vervolgens het volume op de TV box nooit meer instellen tenzij je de afstandsbediening reset. Dat was bij de oude afstandsbediening niet zo. Daarover is dus niet goed nagedacht en dit zie ik als een engineeringfout.
De problemen met het terugkijken van programma's lijkt niet in de TV box te zitten maar in de communicatie tussen de box en de server van T-Mobile.
Met de optie begin gemist werkte het nog beroerder. Je selecteert dan in de gids bijvoorbeeld RTL nieuws dat live bezig is, drukt dan op de blauwe knop van de afstandsbediening en dan springt het systeem ook weer terug naar de gids.
De omschreven problemen met programma's terugkijken heb ik nooit eerder zo ervaren. Ben sinds 2018 klant. Dit doet zich sinds een aantal weken voor. Het is niet zender gerelateerd en ook niet systeem gerelateerd. Het TV systeem met opname mogelijkheid reageert idem.
Stellig verzoek aan T-Mobile om dit zsm op te lossen want dit begint knap irritant te worden.
Graag uw reactie naar XXXX
Met vriendelijke groet,
André
Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.
Hi
Beste Lisa,
Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Zoals ik schreef heeft T-Mobile nieuwe apparatuur gestuurd dus dan zijn alle stekkers er al uit geweest en opnieuw aangesloten. Kwestie van een bericht goed lezen i.p.v. een standaard protocol bij storingen posten. Gisteren probeerde ik een film terug te kijken van afgelopen dinsdag op Veronica. Na 10 minuten valt het beeld uit met een error melding. Drie keer opnieuw geprobeerd, telkens hetzelfde. Toen op Net 5 een film gestart van afgelopen dinsdag. Na een uur kijken stopt de film met een foutmelding en kon ik weer opnieuw beginnen. Vandaag RTL4 Nieuws aan het terugkijken, loopt het beeld om de haverklap vast.
Net gloednieuwe apparatuur ontvangen dus daar zou het probleem niet moeten zitten.
Zie graag snel een oplossing.
Hi Vipnight, bedankt voor de uitgebreide feedback en toelichting. Je noemt hier een flink aantal zaken, hier gaan we zeker mee aan de slag maar ik vermoed dat hier niet één oorzaak voor aan te wijzen is. Dit betekent ook dat we het niet met één spreekwoordelijke druk op de knop op kunnen lossen.
Wat mogelijk wel een mooie optie is; ik zie dat je nog gebruikt maakt van het oude TV platform. Ik kan je eventueel versneld over zetten naar het nieuwe TV platform waarmee je hopelijk een betere ervaring hebt. Hiervoor moeten we de TV Box met opnamefunctie/harde schijf dan wel inwisselen of uit je pakket halen, deze werkt namelijk niet goed samen met het nieuwe platform. Daarna kunnen we je dan handmatig overzetten. Dit betekent dat je dan wel een aantal dagen zonder opnamemogelijkheid zit. Zodra je overgezet bent kan je dan Cloud opnemen aanzetten en met elke TV Box (en TV Anywhere) opnemen via de cloud.
Als je gebruik blijft maken van drie TV Boxen dan blijft je maandbedrag ongewijzigd, zou je terug gaan naar twee TV Boxen dan ben je € 5,- per maand voordeliger uit (je betaalt € 5,- per maand voor cloud opnemen dat je kan gebruiken op alle TV Boxen en TV Anywhere). Als je dit wat vindt laat het dan zeker weten, dan zet ik het voor je in gang!
Beste Brian,
Indien we overstappen naar T-Mobile TV maakt dat enig verschil met terugkijken? Is dit een ander platform?
Krijgen we dan wederom een andere TV-box? Lees dat het opname apparaat met harde schijf moet worden omgeruild. Is dit zo ook met de kleine TV box zonder opname?
Op YouTube zag ik een video van een T-Mobile Android TV box maar die was in het Pools.
Worden bij T-Mobile TV de logo's van de zenders op het TV scherm weergegeven zoals bij TV anywhere? Het oude platform laat de logo's niet zien op onze TV schermen.
In afwachting van je antwoorden.
Met vriendelijke groet,
André
Hi
De TV Box met opnamefunctie moet inderdaad omgewisseld worden (of je kan hem alleen weghalen). De andere TV Box kan je gewoon behouden. Bij het opstarten wordt er inderdaad een logo getoond.
Laat maar weten wat je wil doen, dan zet ik het in gang!
Beste Brian,
De vraag omtrent de logo's daarmee bedoelde ik of de logo's van de zenders dan ook in de digitale tv gids worden getoond net zoals bij TV Anywhere in de Android app. Op het oude platform zie je alleen de naam van de zenders.
De opnamebox weghalen lijkt me niet de bedoeling. Die staat in de woonkamer. Die moet dan dus worden omgeruild anders kunnen we aldaar geen TV meer kijken.
Ik afwachting van je reactie.
Met vriendelijke groet,
André
Hi
Hoi Brain,
Laatste vraag is of we terug kunnen naar het oude platform mocht het niet bevallen. Op het oude platform werkt de opnamefunctie prima. Alleen terugkijken van gemiste programma's vind ik slecht werken. Het is dus afwachten of alles naar wens gaat werken op het nieuwe platform.
In afwachting van je verdere berichten.
Met vriendelijke groet,
André
Hi
Hi Lisa,
Zet ons dan maar over op het nieuwe TV platform.
Met vriendelijke groet,
André
Hoi
Hoi Ginny,
De apparatuur is inmiddels ontvangen dus de migratie kan worden gestart.
Met vriendelijke groet,
André
Hoi
Een mooi weekend toegewenst!
Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen
Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.
Hallo
Ik heb hier nog steeds last van. Is hier al een oplossing voor?
Hi
Dank je voor je bericht! We hebben indertijd een onderzoek gestart naar de problemen en hebben daarop bij jou de tv box omgeruild. Ook is er een fix geweest betreft de issues. Nu begrijp ik dat de problemen met Terug Kijken nog steeds voorkomen en daar gaan we wat aan doen!
Om het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen heb ik enkele vragen:
- Op welke zenders ervaar je hebt probleem?
- Is de tv box direct aangesloten op de tv?
- Is er een voorbeeld beschikbaar, waar het misgaat? Denk aan een datum, zender, programma.
- Ervaar je behalve de huidige problemen, ook problemen met de verbinding of met het live tv kijken?
Zoals eerder beschreven is het met name RTL4. Terugkijken begind bij het einde van het geen je wilt terugkijken. Ik moet dat de hele aflevering terug spoelen naar het begin te komen.
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.
Groet Koppie74
Hi
Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik wil namelijk dat dit zo snel mogelijk voor je wordt opgelost!
Hallo Lisa,
Ik heb ook dit probleem. Alle opgenomen programma's in de cloud moet je eerst terugspoelen naar het begin voordat je ze kan kijken. Erg irritant om soms 1,5 uur terug te spoelen) Op rtl4 gaat het helemaal niet. Het gekke is dat ik op de ipad met de tv anywhere app geen probleem heb. Alleen met de tv box en Samsung App (beta) gaat dit niet goed. Ik heb een glasvezel verbinding met 1GB. Deze werkt naar behoren.
Ik heb het ook met terugkijken via tv gids bij elke zender. Doe nu de tip van op 1 drukken maar fijn is het niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.