Skip to main content

Sinds een paar dagen kan ik bepaalde programma's op NPO niet meer terugkijken zoals Metropolis of Oogappels. Het programma wordt 'niet ondersteund', terwijl Odido 'reclame' maakt met 7 dagen terugkijken v.e. programma. Vorige week was er niets aan de hand en kon ik via de gids of menu zonder problemen een programma die ik had gemist terugkijken. Hoe kan het dat het opeens 'niet meer ondersteund' wordt?

Hebben anderen hier ook problemen mee?

Welkom op onze community! @GXM85169 

Goed dat je hier navraag over doet. Ik leg je graag uit hoe het precies zit! 

Wij bieden inderdaad de mogelijkheid om tot 7 dagen terug te kijken. Echter voor welke programma’s dit mogelijk is, wordt bepaald door de zender. 

Kun je andere programma’s van NPO nog wel terugkijken? Omdat je aangeeft dat je deze programma’s eerder wel kon terugkijken, ga ik gelijk voor je navragen of mijn collega’s van het TV Team hier meer over weten. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dit ook gelijk met jou! 

@GXM85169 Ik heb inmiddels bericht terug ontvangen, maar dit ligt inderdaad aan de rechten van de zender zelf. Ik hoop dat het in de toekomst wel weer mogelijk wordt om deze programma’s op te nemen. 

@GXM85169 Ik heb inmiddels bericht terug ontvangen, maar dit ligt inderdaad aan de rechten van de zender zelf. Ik hoop dat het in de toekomst wel weer mogelijk wordt om deze programma’s op te nemen. 

Ik ervaar hetzelfde met bepaalde NPO programma's. Het vreemde is dat ik de desbetreffende programma's wel tot 1 week kan terugkijken via de NPO startapp, maar niet via de de terugkijkmogelijkheid van de mediabox.

Hoi @gveeninga, ik geef je graag duidelijkheid! Dit kan verschillen door de afspraken met de zender. Op ons zenderoverzicht vind je een overzicht voor het terugkijken: Al onze zenders | Odido. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @gveeninga, ik geef je graag duidelijkheid! Dit kan verschillen door de afspraken met de zender. Op ons zenderoverzicht vind je een overzicht voor het terugkijken: Al onze zenders | Odido. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Het overzicht dat jij noemt had ik al gevonden. Daar staat bijvoorbeeld dat terugkijken bij elk van de 3 NPO zenders kan. Wat GXM85169 en ik ervaren is dat op deze zenders de meeste uitzendingen wel kunnen worden teruggekeken, maar dat sommige uitzendingen niet.
Aanvullend daarop heb ik nog vastgesteld dat de NPO uitzendingen die niet via de gids van Odido TV kunnen worden teruggekeken wel kunnen worden teruggekeken via de NPO-start app.

Hi @gveeninga, dit heeft te maken met de rechten van het programma en zender. De NPO-app is natuurlijk van NPO zelf en daardoor zul je daar ook meer programma's op kunnen terugkijken. 

Reageer