Skip to main content

Tijdens het terugkijken (meestal NPO2) valt het beeld regelmatig stil als we gebruik maken van de LG WebOS app. Het beeld “hangt” dan voor enkele seconden zonder geluid. Wij hebben geen TV kastje.

TV is met Lan verbonden aan een 1Gbit netwerk rechtstreekt op de router. Alle andere diensten lopen vloeiend en soepel, zowel op de de tv als op andere apparaten. Speedtests zijn consistent 1Gig up and down met minimale ping, zowel gemeten vanaf end-devices als op de router zelf.

Als we via de NPO app dezelfde uitzending terugkijken (zowel als app op LG WebOS als Airplay via de telefoon) is het beeld soepel zonder haperingen.

Wij vermoeden dat er aan jullie kant iets fout gaat.

En voor de volledigheid:  

1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

HDMI niet relevant, beeld loopt via de app. Kabel is goed, gemeten vanaf de router en 4k streaming in andere apps loopt vloeiend.

2. Voer een powerflip uit

‘s-Nachts gaat de tv altijd van de stroom af.

3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

We hebben geen TV Box.

4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Nee, zowel menu als live uitzendingen lopen prima.

5. Staat de framerate goed? 

Ja

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Ja

Hi @Brian3, goed dat je dit deelt! Ik ben er voor je en dit ga ik uitpluizen. Als het nodig is, informeer ik het TV team om dit te onderzoeken. Eerst heb ik wat vragen, hier komen ze: 

• Om welk model LG televisie gaat?
  • Merk je dit ook op andere zenders dan NPO zenders? Is het specifiek NPO2, of ook andere NPO zenders? Wat zijn je ervaringen daarmee?
  • Gaat het goed tijdens het Live TV kijken?
  • Is de app al eens volledig verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload?

Ik hoor het graag, tot snel!

• Om welk model LG televisie gaat?
    • LG OLED48C25LB    
  • Merk je dit ook op andere zenders dan NPO zenders? Is het specifiek NPO2, of ook andere NPO zenders? Wat zijn je ervaringen daarmee?
    • We kijken bijna alleen maar NPO2 terug dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.
  • Gaat het goed tijdens het Live TV kijken?
    • Uitstekend.
  • Is de app al eens volledig verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload?
    • Ja, dat maakt geen verschil.

Hi @Brian3, dank je wel voor het laten weten! Ik heb het tv team ook gevraagd om dit te testen, mocht de LG TV aanwezig zijn. Ik heb voor de zekerheid toch nog wat aanvullende vragen ook om dit rechtstreeks door te zetten in een ticket als dit nodig is. Zou je de antwoorden met mij kunnen delen?

• Welke softwareversie heeft de tv? 
  • Welke versie van de smart tv app heb je geïnstalleerd? 
  • Per wanneer ervaar je dit op NPO2?  (Welke datum en tijd)
  • Heb je dit probleem verder ook op andere smart tv's of op de mobiele app bijvoorbeeld? 
  • Maakt het verschil of je verbonden bent met wifi of LAN?

Hi @Brian3 , ik heb het zojuist gecheckt met het tv team. We zien dit inderdaad terug in de stream met terug kijken. Ook hebben we gekeken in de stream van dezelfde LG tv's en ook hier lijkt het terug te komen met terugkijken en zo ook bij andere zenders. Zou je bovenstaande vragen nog willen beantwoorden, dan kan ik dit volgens proces op de juiste manier doorzetten voor jouw type tv. Dank je wel alvast! 

• Welke softwareversie heeft de tv? 
    • 13.30.85 (“No updates found”)
  • Welke versie van de smart tv app heb je geïnstalleerd? 
    • Appversie 2.0.390
    • Platform LG WebOS 8.3.0
    • Resolutie 1920 * 1080
    • EME DRM-systemen Widevinde
    • Base url vsc10.tvx.prd.tv.odido.nl:433
  • Per wanneer ervaar je dit op NPO2?  (Welke datum en tijd)
    • We hebben er zo’n twee weken (bewust) last van. Exacte datum en tijd weten we niet. Hadden de hoop dat het vanzelf overging.
  • Heb je dit probleem verder ook op andere smart tv's of op de mobiele app bijvoorbeeld? 
    • We kijken alleen op deze TV Odido. Momenteel niet echt de tijd uitgebreid te testen op andere apparaten.
  • Maakt het verschil of je verbonden bent met wifi of LAN?
    • Nee

@Brian3 Super, dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb het meteen doorgezet voor verder onderzoek. Mocht er vanuit het onderzoek meer info nodig zijn, dan kom ik hier opnieuw bij je in de lucht!

Reageer