Skip to main content

Vandaag is alles geïnstalleerd voor tv/internet alleen hoe kan ik teletekst krijgen en of ondertiteling bij programmas,op de afstandsbediening zit het icoontje iig niet? 

Hoi @Tabasco69,

Welkom op de Community!

Heb je de nieuwe mediabox gekregen? In dat geval kun je via de app NOS Teletekst bekijken. Voor de ondertiteling zijn er twee opties. Je kunt die standaard aanzetten door in het menu op het poppetje (tweede icoontje van links) te drukken en dan naar ‘Ondertiteling en audio’ te gaan. Als je daar voor ‘Doven en slechthorenden’ kiest, krijg je de voormalige 888-ondertiteling te zien op alle zenders die dit ondersteunen. Je kunt er ook voor kiezen om het eenmalig aan te zetten. Dat kan door op de knop OK te drukken tijdens het kijken en dan naar het middelste van de drie icoontjes rechts onder de tijdbalk te gaan. Daar kun je op dezelfde manier de ondertiteling aanzetten. Lukt het met deze informatie?

dank je wel,ik ga het straks gelijk proberen

@TMTV ik zou dit ook wel willen weten. Wij hebben een Samsung TV en Odido glasvezel met een Zyxel modem en een afstandsbediening voor het T-mobile kastje. Op die T-mobile afstandsbediening zit wel een TXT knop, maar die doet niets. Moet dit via de Menuknop op die afstandsbediening worden aangezet?

NB: ik wil geen ondertiteling, ik zoek naar de volledige Teletekstfuncties zodat we meteen op pagina 100 uitkomen (en niet pagina 888). 

@torren Ik neem aan dat je nog een Amino TV-box hebt. Dan is er op glasvezel inderdaad geen teletekst. Met de nieuwe Mediabox kun je teletekst wel volledig gebruiken. Als je de Amino wilt laten omruilen voor een Mediabox, laat het hier even weten. Dan kan een moderator dat voor je regelen.

@torren Ik neem aan dat je nog een Amino TV-box hebt. “

Nee, in de instellingen bij ‘over’ staat dat dit een “Entone-85” is, en deze is gloednieuw, hebben we nog maar een paar maanden.

Als ik verder zoek dan zie ik wel dat er met glasvezel helemáal geen teletekst is bij Odido. Dat is echt best wel belachelijk (teletekst gaat wel verdwijnen, maar dat is niet aan Odido om te beslissen). We gaan natuurlijk niet na 3 maanden al een nieuwe mediabox aanvragen.

De entone-85 is inderdaad de oudere amino tv box. Op de nieuwe mediabox zit android tv en hierop is onder andere de teletekst app voorgeïnstalleerd. Als je behoefte hebt aan teletekst kun je dus toch het best hem laten omruilen voor het nieuwere model, dit kost niks extra's en daarmee is je probleem dan opgelost. 

@Okidokidough Dank voor je antwoord, maar: waarom zou onze nieuwe aansluiting een verouderde TV box gekregen hebben? (Wanneer is de Mediabox ingevoerd?)  

Er is wel ook een bedraad telefoontoestel hier aanwezig, maar je zou verwachten dat dit niet zo’n grote uitdaging is. 

En een Teletekst app via Android klinkt ook een beetje kaal qua hardware - daar werken vast de TXT en kleur-knoppen niet mee. 
(Ik vraag dit allemaal voor mijn bejaarde moeder die hiermee lastig overweg kan).

Heb je je bestelling toevallig al lang geleden geplaatst en heeft de oplevering lang geduurd? Dan word er nog wel eens oudere hardware geleverd geloof ik, de hardware die actueel was op het moment dat je bestelde. Dat kan een moderator beter beantwoorden die inzicht heeft in de bestelling, zij zullen vanzelf reageren in je topic.

Verder werkt de teletekst app op de nieuwe box inderdaad niet met kleurknoppen etc. Je zult dan echt via het menu van de box naar de app moeten navigeren, vergelijkbaar met hoe je apps opstart op een moderne smart tv zeg maar.

Je zou wellicht in de Google play store op die nieuwe mediabox kunnen zoeken naar een "button remapper" app. Ik heb in het verleden op een Android box wel eens apps aan bepaalde knoppen kunnen koppelen met zo een soort app, wellicht kun je dan de teletekst app laten opstarten door ene knop op de afstandsbediening. Ik zou vanavond even op mijn eigen mediabox voor je kunnen proberen of dat een werkende oplossing is, nog nooit geprobeerd op de odido box icm hun afstandbediening.

De bedrade telefoon heeft hier verder niks mee te maken, die verbind je met het modem en staat helemaal los van de tv box. 

Reageer