Skip to main content

Sinds ongeveer een week staat er een vernieuwde versie van de Android TV app op mijn Sony Bravia TV.

Sindsdien moet ik iedere keer als ik de app start opnieuw inloggen met het TV klantnummer en pincode. Tevens krijg ik dan ook regelmatig de melding dat het maximale aantal apparaten is bereikt. Er wordt dat een lijstje getoond met allemaal dezelfde namen/apparaten: mijn TV. Na ze allemaal verwijderd te hebben, kan ik dan weer verder.

Wat heb ik al geprobeerd:

- TV resetten

- App gegevens wissen

- App gedeinstalleerd, TV gereset, App opnieuw geïnstalleerd 

Maar het inlog probleem blijft. 

Help! 

Hi @doosterkamp, welkom op onze Community!

Goed dat je het aangeeft, dat is niet erg prettig om elke keer te moeten doen. Ik heb handmatig alle devices verwijderd dus je moet het nog een keer invullen nu. Als het nogmaals voorkomt, kan je dan de app verwijderen en opnieuw installeren? Wat soms ook wel eens werkt is om de pincode via Mijn Odido te wijzigen naar een ander nummer. Kan je het een tijdje aankijken en als het vaker gebeurt een seintje geven? Alvast bedankt! 

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook sinds vorige week. Ook heb ik gemerkt dat het geluid weer terug gezet wordt naar ac3 i.p.v. pcm. Het lijkt alsof de app elke keer denkt dat het een nieuwe tv is, in de lijst met geregistreerde apparaten staat namelijk wel steeds dezelfde tv-naam, alleen elke keer met een ander id (zie afbeelding). De bovenste wordt als "online" aangegeven, terwijl ik letterlijk net de tv heb herstart.

Na inloggen wordt aangegeven dat het leuk is om een nieuwe gebruiker (nieuw profiel) te zien 😅

Ook een Sony Bravia (XR-55A80J) met de nieuwste versie van de app

Ik heb het volgende gedaan:

- app verwijderen 

- tv herstarten 

- via de telefoon de 4 cijferige tv code gewijzigd

- app op tv opnieuw geïnstalleerd

- nieuwe code combinatie ingevuld 

En sindsdien werkt het weer normaal 

Ik heb het volgende gedaan:

- app verwijderen 

- tv herstarten 

- via de telefoon de 4 cijferige tv code gewijzigd

- app op tv opnieuw geïnstalleerd

- nieuwe code combinatie ingevuld 

En sindsdien werkt het weer normaal 

Yess. Lijkt er op dat dit het probleem heeft verholpen, gisteravond en vandaag na herstart heb ik niet meer hoeven in te loggen. Ik ga het even in de gaten houden, mocht het weer gebeuren drop ik hier een reply.

Thanks!

Reageer