Hi @ursusMaritimus, goed dat je dit topic bent gestart! Ik snap je gevoel, dit moeten we oplossen. Hier gaan we werk van wat maken. Ik lees dat er problemen spelen met zoals het beeld en als het geluid en dat je al een aantal zaken hebt getest. Fijn! Ik wil graag weten of jouw televisie bekabeld of draadloos is verbonden met het internet. Is dit laatste het geval? Zou je dan, alleen om te testen, jouw televisie bekabeld met het modem kunnen verbinden? Maakt dit uit, merk je verschil en is het beeld en geluid nu stabiel? Ik hoor het graag!
Hi Cheyenne, de TV is altijd bekabeld met het modem (van Odido) verbonden. Dan treden dus die problemen op. Ook als ik zowel TV als Odido App als Soundbar reset door de spanning er even af te halen. Nul problemen met andere apps als YouTube, Netflix en NOSlive en ik had ze ook niet met de NLziet App.
Hi @ursusMaritimus, de demping op het ONT is niet in orde. Kan je eens een powerflip uitvoeren en controleren of de tv dan wel stabiel is? Verder zie ik dat je gebruik maakt van een eigen router/switch. Kan je de tv direct bekabeld op het modem verbinden?
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Powerflip uitgevoerd:
Beeldhaperingen lijken weg. Vreemd dat alleen de Odido TV App daar last van had en andere apps op m'n Android TV helemaal niet.
Het geluid is nog wel af en toe keihard bij wisselen van zender, voordat het na een paar seconden naar normaal volume gaat. Dat blijft irritant en lijkt me zeker een bug in de Odido TV App.
Het geluid is vaak op te lossen door Dolby op Stereo te zetten @ursusMaritimus, of 1 van deze instellingen:
Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.
- Ga naar het Mediabox menu
- Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
- Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
- Ga naar 'Display & Sound'
- Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
- Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
- Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
- Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Ik heb geen Mediabox, alleen de Oidido TV App. Ik weet niet of dat nog nieuwe tips oplevert die je me kan geven.
Wel gebruik ik een soundbar en zal ik de genoemde instellingen nog eens uitproberen. Die van de Odido TV App heb ik allemaal wel een keertje geprobeerd.