Goedendag,
Ik zit met het volgende probleem ik kijk via op app op mijn google streamer.
Alle andere streamingdiensten op de streamer geven goed geluid.
Behalve de odido tv app, het geluid is slecht van kwaliteit en zacht van geluids niveau.
Goedendag,
Ik zit met het volgende probleem ik kijk via op app op mijn google streamer.
Alle andere streamingdiensten op de streamer geven goed geluid.
Behalve de odido tv app, het geluid is slecht van kwaliteit en zacht van geluids niveau.
Hi
Ik wil natuurlijk dat het geluid optimaal voor je is. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid uit de tv zelf? Kan je eens controleren of het op Dolby staat en zo ja, kan je het geluid eens op Stereo zetten in de instellingen? Maakt dit een verschil of blijft het geluid niet voldoende?
Hi
Ik wil natuurlijk dat het geluid optimaal voor je is. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid uit de tv zelf? Kan je eens controleren of het op Dolby staat en zo ja, kan je het geluid eens op Stereo zetten in de instellingen? Maakt dit een verschil of blijft het geluid niet voldoende?
De stereo instelling maakt het wel iets beter bedankt voor de feedback.
Helaas heb ik dit probleem ook al een tijd.
Mijn tv kan via de streamingsapps (Netflix etc) op 6 worden ingesteld voor duidelijk en voldoende luid geluid. Via de Odido TV app moet de tv ingesteld worden op ruim 20 (Max 100).
Het geluid van NPO 1, 2 en 3 is nog zachter dan de andere zenders.
Is hiervoor een oplossing?
De instellingen zoals hierboven beschreven helpen helaas niets bij mij.
Hi
Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Hallo Tommie,
Bedankt voor uw bericht. Helaas maak ik echter geen gebruik van de mediabox, maar van de Odido TV App.
Kan ik in die app aanpassingen maken?
Met vriendelijke groeten
Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten
Het geluid van de tv blijft in beide gevallen slecht.
Het heeft ooit goed gewerkt, maar het lijkt erop dat het geluid bij een update van de Odido App slechter is geworden.
Hi
Ook ontvang ik graag een paar voorbeelden van het probleem (zender/programma/datum/tijd). Ik zet het dan door!
Hallo Odido,
Helaas ervaren wij ook sinds een kleine maand zeer slecht/ zacht geluid in alle tv apps. Tv kijken via de mediabox is geen probleem, normaal geluid. Alle bovenstaande opties met betrekking tot settings aanpassen al gedaan en tv box getest, zonder resultaat . Kunnen jullie ons verder helpen?
Met vriendelijke groet
Hi
Ik hoor het graag, wees zo uitgebreid mogelijk zodat ik gericht kan helpen!
Hai,
- Via de mediabox heb ik wel een normaal volume. Zodra ik via de apps ga kijken is het geluid zeer zacht. Volume moet naar 100, en dan is het nog aan de zachte kant. Dit geld voor YouTube, Netflix, Videoland , NPO start.
- geluid van de mediabox hebben we al op 25 gezet, helaas gaat deze steeds terug op 1.
- ik heb ook al de settings aangepast zoals bij andere omschreven staat, Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN. Dit maakt dus ook helemaal geen verschil.
Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben, in ieder geval bedankt voor het terug reageren .
vriendelijke groet,
Hoi
Hai, we maken gebruik van de apps via de mediabox.
fijne kerst groetjes
Hi
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Dat het geluid namelijk weer terug springt op 1 lijkt namelijk met deze instellingen te maken hebben. Ook ben ik erg benieuwd of je gebruik maakt van externe audio apparatuur, wil je dit aan me laten weten?
Hai hai,
Ik heb de opties geprobeerd en de laatste optie heeft gewerkt! Het geluid via de mediabox en apps zijn nu hetzelfde.
Top, onwijs bedankt voor de goede service!
Groetjes Marlous.
Helaas heeft de optie van herinstallatie van de app niet gewerkt. Deze test heeft helaas even op zich laten wachten.
Het geluidsverschil tussen tv kijken en radio luisteren is als dag en nacht. Maar ook zijn zenders NPO 1, 2 en 3 duidelijk zachter dan andere zenders.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Groet, Kekie
Hi
Hallo Cheyenne, helaas kan ik die instellingen niet controleren, omdat ik geen gebruik maak van de mediabox, maar enkel van de App. Groet
Hoi
Helaas geeft dit geen verschil.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.