Skip to main content

Dagelijks wordt mijn ‘domme’* Samsung tv een paar keer herstart. Dit gedrag had de tv niet voordat deze op de nieuwe Mediabox is aangesloten. Enig idee wat dit veroorzaakt?

*: een tv die geen eigen OS, apps of internetverbinding heeft. Alles komt via de HDMI van de mediabox binnen.

Hi ​@Fribus, dat is inderdaad wel een apart fenomeen.

Heb je toevallig Eco-modus aan staan op de Mediabox? Kan je eens kijken of de tv dit nog doet als je HDMI-CEC uitschakeld? 

Hi ​@Fribus, dat is inderdaad wel een apart fenomeen.

Heb je toevallig Eco-modus aan staan op de Mediabox? Kan je eens kijken of de tv dit nog doet als je HDMI-CEC uitschakeld? 

Ja ik heb de ecomodus aanstaan.

Wat is HDMI-CEC? En waar zit die instelling?

Kan je Eco-modus eens uitschakelen en kijken of het nu niet meer gebeurd ​@Fribus? Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC  

Eco-modus en CEC zijn 2 verschillende instellingen. Ik heb nu de CEC uitgezet en wacht nu af of de resets niet meer voorkomen.

Als ze wel nog steeds gebeuren switch ik de instelling en zal ik de Ecomodus uitzetten en CEC aanzetten.

Gisteren alle combi's geprobeerd:

1. CEC uit, Eco aan
  2. CEC aan, Eco uit
  3. beiden uit

En het gebeurde nog steeds helaas bij alle 3 dus die instellingen lijken er geen verband mee te hebben.

Dank voor het testen ​@Fribus, als je de Mediabox eens voorziet van een harde reset door het kleine knopje 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker, vervolgens de standaard instellingen niet aanpassen. Kun je controleren of dit als nog gebeurt? 

Dank voor het testen ​@Fribus, als je de Mediabox eens voorziet van een harde reset door het kleine knopje 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker, vervolgens de standaard instellingen niet aanpassen. Kun je controleren of dit als nog gebeurt? 

Ik zal het deze week proberen en terug rapporteren. 🤞

Ik zal het deze week proberen en terug rapporteren. 🤞

Helaas heeft de harde reset  niet geholpen en is de tv weer een aantal keer gereset.

Kan je de tv zelf eens terugzetten naar fabrieksinstellingen ​@Fribus? Wellicht ligt het aan de tv zelf. 

Kan je de tv zelf eens terugzetten naar fabrieksinstellingen ​@Fribus? Wellicht ligt het aan de tv zelf. 

die optie heeft mijn tv niet (waarschijnlijk omdat hij al zo oud is). Het enige is het uit en aan zetten van de tv en dat wordt dus nu voor me gedaan 😕

Reageer