Ik kijk ODDIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (gegevens hieronder). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis.
Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt.
Note:
Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3.
De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant.
De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart.
Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt.
Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).
Ik heb de TV aangesloten met een kabel rechtstreeks op de switch. Als ik TV kijk is er nauwelijks of geen ander netwerk verkeer. (via Wifi zelfde probleem)
Als een zender eenmaal beeld geeft is dat beeld goed/perfect, geen hickups of andere storingen.
Ik heb 2 verschillende afstandsbedieningen. Beiden zelfde probleem
Ik weet ook zeker dat er niemand ander met mijn account kijkt. Heb hier één TV en kijk soms via de laptop.
Hieronder enkele gegevens.
Versie: Video MSA V600R19C10LNLD08-
-202230914-0641
Firmware: T-=NKLBDEUC-1602.2
TV Samsung
Modelcode:QE50Q65BAUXXN
Software versie: 0DVM35CTB00605B