Skip to main content

Ik kijk ODDIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (gegevens hieronder). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken  op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis.

Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt.

Note:

Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3.

De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant.

De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart.

Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt. 

Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).

Ik heb de TV aangesloten met een kabel rechtstreeks op de switch. Als ik TV kijk is er nauwelijks of geen ander netwerk verkeer. (via Wifi zelfde probleem)

Als een zender eenmaal beeld geeft is dat beeld goed/perfect, geen hickups of andere storingen.

Ik heb 2 verschillende afstandsbedieningen. Beiden zelfde probleem

Ik weet ook zeker dat er niemand ander met mijn account kijkt. Heb hier één TV en kijk soms via de laptop.

 

Hieronder enkele gegevens.

Versie: Video MSA V600R19C10LNLD08-

-202230914-0641

Firmware: T-=NKLBDEUC-1602.2

 

TV Samsung

Modelcode:QE50Q65BAUXXN

Software versie: 0DVM35CTB00605B

 

Same here.... Grote ergernis! Heel raar dat dit, ondanks de grote namen die hierbij betrokken zijn (Tele2 Ben T-mobile), niet snel opgelost kan worden.


Hoi @Sebregts en @bulthennie, we hebben de vorige update teruggehaald. Hier moet alles goed op werken. Welke appversie staat er bij jullie nu gedownload? En welk merk + model televisie hebben jullie? Dank!


Ik weet niet welke versie app dit is de tweede app die is geïnstalleerd 

Mijn tv is ongeveer 3 maanden oud merk Samsung neo Qled 65Qn85c 


@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de eCH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de CH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?


@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de dCH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de nCH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?

Ja graag, volledige gids is het meeste gebruikte en de snel/mini gids functies zitten onder andere knoppen, het TV menu opent al met knop omhoog.
Inderdaad nu je het zeg was in de oude app kort indrukken het menu en was niet altijd voorspelbaar waar in het menu je start om vervolgens naar de gids te gaan met 2a3 handelingen. Ik denk dat ik in de oude app nooit heb bedacht om lang in te drukken voor de gids en nu met de nieuwe app maar wat probeerde en er toevallig achter kwam.
Heel fijn ja, kort indrukken TV Gids, ook bij lang indrukken zodat er geen verrassing is voor wie dat nog gewend was.


Ik kom ineens ook niet meer in de Odido-Tv-app. Lukt afgelopen week eindelijk en nu weer alleen een zwart scherm

Ik heb een Samsung Frame model 2023 code:QE32LS03CBUXXN.

Is daar een oplossing voor?


@Cheyenne van Odido Geen idee welke appversie ik heb (heb hem vorige week gedownload) en mijn tv-type heb ik al 2x eerder vermeld. Vanmiddag telefoontje van Odido gehad met de melding dat alles nu perfect moet werken. So not!!!!!! Zo klaar mee! 


@MarmM zet het anders in mijn topic dat probleem speelt al maanden was eindelijk opgelost voor een week. Zucht


@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de dCH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

@GDekker ik heb toch nog een vraag hierover. In de ‘oude app’ kan je de nCH] knop op twee manieren indrukken:

  • Kort indrukken: dan opent het TV menu
  • Lang indrukken: dan opent de TV Gids

In de ‘nieuwe app’ werd alleen lang indrukken ondersteund, maar straks ook kort indrukken. In beide gevallen opent dan de TV Gids. Is dat wat jij verwacht?

Ja graag, volledige gids is het meeste gebruikte en de snel/mini gids functies zitten onder andere knoppen, het TV menu opent al met knop omhoog.
Inderdaad nu je het zeg was in de oude app kort indrukken het menu en was niet altijd voorspelbaar waar in het menu je start om vervolgens naar de gids te gaan met 2a3 handelingen. Ik denk dat ik in de oude app nooit heb bedacht om lang in te drukken voor de gids en nu met de nieuwe app maar wat probeerde en er toevallig achter kwam.
Heel fijn ja, kort indrukken TV Gids, ook bij lang indrukken zodat er geen verrassing is voor wie dat nog gewend was.

@Hans-Juriën bedankt voor de update, werkt snel en handig zo


Ik vraag mij af of er ooit nog eens een Samsung TV app komt die wel werkt. De recente poging ‘de nieuwe’ app te lanceren mislukte, daarna is het stil geworden. Het irritante probleem is nog niet opgelost.

Nog steeds regelmatig zwart beeld no omschakelen van kanaal nummers vanaf 4.


Ik vraag mij af of er ooit nog eens een Samsung TV app komt die wel werkt. De recente poging ‘de nieuwe’ app te lanceren mislukte, daarna is het stil geworden. Het irritante probleem is nog niet opgelost.

Nog steeds regelmatig zwart beeld no omschakelen van kanaal nummers vanaf 4.

@Peetvader wij wachten op goedkeuring van Samsung voor het live zetten van een update hiervoor. Dus hopelijk is dit probleem ook voor jou snel opgelost.


Helaas heb ik dit probleem ook  al een aantal maanden op mijn samsung s95ba tv. Erg irritant! Ik lees dat er een update zou komen. Is het al bekend wanneer die komt?


Hoi @Raoul 1975, goed dat je dit aangeeft. Kan je toevallig in de instellingen van je tv kijken of daar een optie is om mediatunneling aan te zetten? Klanten hebben dit namelijk met de Philips tv's vanaf 2023, dit is inmiddels in onderzoek en de workaround is om mediatunneling aan te zetten. Hierdoor krijgen de klanten wel beeld. 


Tommie, ik heb gekeken maar ik kom nergens media tunneling tegen


Sorry @Raoul 1975, het is een setting op onze app. Zou je daar kunnen kijken of je dat aan kan zetten?


Ik heb in de app gekeken maar zie nergens dat ik dit aan kan zetten 


@Gdekker, @Hans-Juriën

Het is nu 8 maanden geleden dat ik het probleem van zwart beeld na zappen of kanaalkeuze heb gerapporteerd. Dit subject is inmiddels ‘vervuild’ met andere problemen. Het subject probleem is nog steeds niet opgelost en ik ben het zat TV kijken met Odido op mijn Samsung TV.

Een lange tijd geleden is een update kort online geweest, maar de problemen waren zodanig dat wij gesmeekt hebben de oude app weer terug te zetten. Dus nog steeds is kijken naar Odido TV alleen maar ergernis.

Vijf maanden geleden heeft @Hans-Juriën gemeld dat er gewacht werd op Samsung. Wachten jullie nog steeds? Of is een update voor dit probleem niet eens meer in beeld, ben daar dan open over. Dat is immers wat Odido belooft.

Ik wil nu wel eens weten of wij/ik als klant serieus genomen worden, want kom-op!, 8 maanden om een software probleem op te lossen is geen teken dat er serieus aan gewerkt wordt. 

Is er een release plan voor een update? Zo niet laat het dan weten, dan weet ik wat ik moet doen.

Gelukkig heb ik de coax van Ziggo nog niet verwijderd, dus overweeg weer terug te gaan naar DVT-T.

 


Ik ervaar exact hetzelfde probleem als @Peetvader . Erg vervelend en zoals gezegd: kunnen jullie aangeven wanneer er een structurele oplossing voor dit probleem komt? 
Groet,

Rico


@Tommie van Odido het is akelig stil rond dit onderwerp cq. probleem, maar is nog steeds niet opgelost. Wat is de status? Ik hoor het graag!


Reageer