Skip to main content

We hebben twee tv boxjes, Een geeft er nooit een probleem, maar de andere geeft regelmatig geen geluid bij het aanzetten van de TV. Er is in de instellingen niets over te vinden. Wat we dan doen is het voice knopje indrukken en zeggen tegen de afstandsbediening “geluid aan” dan gaat het geluid aan. Dit heeft niets met de TV te maken of het volume van de TV want als we de TV afstandbediening gebruiken zie je dat het volume niet op mute staat en een normaal niveau heeft.

Hi @ron.hartman, het zou natuurlijk wel handig zijn als je gelijk al geluid zou hebben! Begrijp ik het goed dat dit probleem niet altijd voorkomt? 

Ik wil je graag vragen om de Mediabox een powerflip te geven. Wil je het modem en de Mediabox van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de Mediabox weer in het stopcontact stoppen. De Mediabox gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Laat je het me weten als dit het probleem heeft opgelost? 

 


Bedankt voor het antwoord, helaas heeft dit niets geholpen. Heb je nog meer suggesties?


Is dit geen bekend punt ervan uitgaande dat je de nieuwe mediabox bedoelt en niet de oude TV decoder. Ik heb hier ook last van en wacht met smart op de volgende update. 


Is dit geen bekend punt ervan uitgaande dat je de nieuwe mediabox bedoelt en niet de oude TV decoder. Ik heb hier ook last van en wacht met smart op de volgende update. 

Het vreemde is dat we twee kastjes hebben en die op de slaapkamer geeft nooit dit probleem. Als er geen reactie meer komt van Odido dan ga ik ik bellen om het kastje om te ruilen voor een andere.


Wij hebben al vanaf dat we odido glasvezel hebben gekregen telkens geen geluid als we de tv opstarten. We hebben al de powerflip gedaan en van alles geprobeerd. Alleen als we elke keer de box opnieuw opstarten vanuit de instellingen, dan hebben we weer geluid. Het is super vervelend om dit elke keer te moeten doen, want het duurt wel even voor je na het opstarten van de tv naar de instellingen bent, voorkeuren hebt aangeklikt, dan naar opnieuw opstarten en dan te wachten tot het kaartje weer opnieuw opstart en dan nog op oké moet drukken dat het opstarten gebeurd is en of je dan weer tv wilt kijken. Ondertussen ben je alweer 5 minuten verder en heb je nog geen tv kunnen kijken. Eerst liepen dan ook nog de stemmen niet synchroon met de beweging van de mond. Maar dat hebben we inmiddels redelijk zelf kunnen oplossen. Maar dit is helaas niet op te lossen. Hebben we een foute box gekregen of is dit een bekend probleem en moeten we een nieuwe een nieuwe update hiervoor krijgen? Ik hoor graag van u, want dit is niet te doen. Alvast bedankt voor uw reactie.


Wij hebben al vanaf dat we odido glasvezel hebben gekregen telkens geen geluid als we de tv opstarten. We hebben al de powerflip gedaan en van alles geprobeerd. Alleen als we elke keer de box opnieuw opstarten vanuit de instellingen, dan hebben we weer geluid. Het is super vervelend om dit elke keer te moeten doen, want het duurt wel even voor je na het opstarten van de tv naar de instellingen bent, voorkeuren hebt aangeklikt, dan naar opnieuw opstarten en dan te wachten tot het kaartje weer opnieuw opstart en dan nog op oké moet drukken dat het opstarten gebeurd is en of je dan weer tv wilt kijken. Ondertussen ben je alweer 5 minuten verder en heb je nog geen tv kunnen kijken. Eerst liepen dan ook nog de stemmen niet synchroon met de beweging van de mond. Maar dat hebben we inmiddels redelijk zelf kunnen oplossen. Maar dit is helaas niet op te lossen. Hebben we een foute box gekregen of is dit een bekend probleem en moeten we een nieuwe een nieuwe update hiervoor krijgen? Ik hoor graag van u, want dit is niet te doen. Alvast bedankt voor uw reactie.

Hallo Kjannekeman, wat wij doen, wat ook maar een lapmiddel is, dat is om de google voice assitant knop midden bovenop de afstandbediening heel even in te drukken en dan hard op te zeggen “geluid aan”....


Hi @ron.hartman, het zou natuurlijk wel handig zijn als je gelijk al geluid zou hebben! Begrijp ik het goed dat dit probleem niet altijd voorkomt? 

Ik wil je graag vragen om de Mediabox een powerflip te geven. Wil je het modem en de Mediabox van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de Mediabox weer in het stopcontact stoppen. De Mediabox gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Laat je het me weten als dit het probleem heeft opgelost? 

 

Beste Odidio, ik heb een powerflip gedaan en de modem en mediabox van het stroom gehad alles gedaan maar zonder resultaat. De tvbox op de slaapkamer functioneert prima dus er is iets mis met dit kastje. Kun je ond een nieuw kastje sturen?


Hi @ron.hartman bedankt voor de tip, dat ga ik zeker uitproberen. Maar het zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn. Heeft bij jou een nieuwe Odido box wel geholpen? Want als dat het probleem is, dan ga ik liever een nieuwe aanvragen....


Wij hebben al vanaf dat we odido glasvezel hebben gekregen telkens geen geluid als we de tv opstarten. We hebben al de powerflip gedaan en van alles geprobeerd. Alleen als we elke keer de box opnieuw opstarten vanuit de instellingen, dan hebben we weer geluid. Het is super vervelend om dit elke keer te moeten doen, want het duurt wel even voor je na het opstarten van de tv naar de instellingen bent, voorkeuren hebt aangeklikt, dan naar opnieuw opstarten en dan te wachten tot het kaartje weer opnieuw opstart en dan nog op oké moet drukken dat het opstarten gebeurd is en of je dan weer tv wilt kijken. Ondertussen ben je alweer 5 minuten verder en heb je nog geen tv kunnen kijken. Eerst liepen dan ook nog de stemmen niet synchroon met de beweging van de mond. Maar dat hebben we inmiddels redelijk zelf kunnen oplossen. Maar dit is helaas niet op te lossen. Hebben we een foute box gekregen of is dit een bekend probleem en moeten we een nieuwe een nieuwe update hiervoor krijgen? Ik hoor graag van u, want dit is niet te doen. Alvast bedankt voor uw reactie.

Hallo Kjannekeman, wat wij doen, wat ook maar een lapmiddel is, dat is om de google voice assitant knop midden bovenop de afstandbediening heel even in te drukken en dan hard op te zeggen “geluid aan”....

 

Hi @ron.hartman bedankt voor de tip, dat ga ik zeker uitproberen. Maar het zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn. Heeft bij jou een nieuwe Odido box wel geholpen? Want als dat het probleem is, dan ga ik liever een nieuwe aanvragen....

Het werkt!! Super @ron.hartman Dat is in ieder geval iets. Scheelt een hoop opnieuw opstarten.


Ik heb een nieuw kastje gevraagd en dat heeft het probleem opgelost.


Hier ook alles geprobeerd (nieuwe mediabox sinds enkele weken) maar heb al ruim 2,5 week helemaal geen geluid meer. Powerflip (met en zonder ONT), google assistent, softwarematig herstarten, audiosettings aangepast…niets. Kijk noodgedwongen streams via een google chromecast die ik nog had liggen. @Nora van Odido  is er een oplossing? Nieuw kastje oid? 
 

Overigens detail nog: als ik in het menu in “apparaatvoorkeuren” onder “weergave en geluid”  bij de “geavanceerde geluidsinstellingen” heen en weer ga tussen “automatisch, geen en Passtrough” hoor je een halve seconde geluid van de zender die op staat.


Hi @roelk84, het klinkt in jouw geval toch of bepaalde instellingen niet helemaal goed staan. Zou je eens de volgende stappen willen doornemen: 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ik ben erg benieuwd of dit de problemen oplost, hou je me op de hoogte? 


Ja dat heeft gewerkt @Nora van Odido! Precies de geluidsinstelling die ik niet kon vinden/besturen, die van de box. Er is weer geluid. Dank je wel 😊 


Hoi @roelk84, super fijn om te horen, geniet ervan! 😊 Groetjes, Ishana


Ik ben al 5 maanden bezig met dit probleem en er wordt geen oplossing gemaakt. 

Alle genoemde oplossingen uitgevoerd echter geen resultaat .

Wat nu ?


Hi ​@Cornelis46, zou je de volgende stappen willen uitproberen:

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5. Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6. Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7. Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8. Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Laat je me weten of dit heeft geholpen? 


Ik ben 5 maanden bezig met dit probleem en het wordt niet opgelost . Ook dit niet.  Abonnement Opgezegd. 


Ik had je liever zien blijven maar ik begrijp je sentiment ​@Cornelis46, wel wil ik je veel succes wensen bij je nieuwe provider. 


Iemand geprobeerd de Ziggo-app te verwijderen? Is sinds april probleem van Ziggo-app op diverse televisies dat geluidsinstellingen zomaar veranderen.

Zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-van-TV-gaat-automatisch-zachter-of-op-mute-o-a-Sony/m-p/1429597

 


Reageer