Problemen met opnames, foutmelding of blijft laden

  • 28 October 2022
  • 79 reacties
  • 1028 Bekeken


Toon eerste reactie

79 reacties

Reputatie 5

@Lisa Ik kan het inderdaad wel terugkijken met de app op mijn telefoon. Hoe kan het dan dat het niet op mijn televisie werkt voor deze specifieke opname?

 

  • De TV box staat nu trouwens  stand-by, er zitten wel 2 switches tussen maar die zijn transparant.
Reputatie 5

De opname werkt nu ook via de app op mijn tv 😀

Reputatie 1

@Lisa  Dank je wel voor de update. Ik heb de meeste programma’s via een andere manier gekeken tot aan de datum dat het weer kon. Ik heb nog wel wat laten staan en zal kijken of dit nu wel lukt. Dank voor het doorgeven.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, super! 😁 Heel fijn dat het is opgelost en dankjewel voor het doorgeven. Veel kijk-plezier! 

Hi @MandyC, helemaal top! 😊 Ik hoor graag de bevestiging van je. 

Hi @MandyC en @vanDalens, goed nieuws: dit issue is opgelost! 😁 Klopt het dat jullie weer zonder problemen van de opnames kunnen genieten? Met nieuwe opnames zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Sorry voor het eerdere ongemak!

Hi @Mark-DenHaag, bij jou lijkt het om een ander issue te gaan dan het eerdere algemene issue! Om deze reden vlieg ik het graag individueel voor jou aan. Zojuist heb ik van mijn collega vernomen dat het onderzoek is afgerond dat ik voor je had ingeschoten. Op TV Anywhere werkt de opname aan onze kant wel. Lukt het jou via die weg ook om zonder de problemen de opname te bekijken? De TV Box konden ze jammer genoeg niet onderzoeken, omdat deze niet was aangesloten of via een switch is aangesloten. Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten en mij hier een seintje van geven? Ik wil namelijk graag dat mijn collega's goed kunnen uitpluizen wat er precies speelt. Merci!

 

Yes! Het werkt! En de opnames die het niet deden doen het ook gewoon weer. Blij dat ik ze toch niet verwijderd heb. Bedankt @Lisa :-) 

Reputatie 7

Hi @vanDalens, yay - perfect! Dankjewel dat je dit aangeeft en maak er nog een mooie dag van. Enjoy! 🎉

Reputatie 1

@Lisa  Bij mij werkt ook alles weer.

Reputatie 7

Helemaal top @MandyC, thanks voor het laten weten! 🎈 En geniet van alle opnames. 

Reputatie 5

@Lisa Nu doet aflevering 6 van 23 november - de baumgards van TLC het niet. Lukt dus nog steeds niet goed opgelost. Werkt niet tv de Samsung tv app en niet met de Android app op mijn telefoon. 

Zouden jullie deze aflevering beschikbaar willen maken.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, dat is niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt - maar heel goed dat je dit hier meldt! Ik heb zojuist een onderzoek ingediend voor deze aflevering en houd dit de komende dagen voor je in de gaten. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Aan jou de vraag of je TV Box de aankomende dagen rechtstreeks aangesloten kunt houden op het modem. Anders zal het onderzoek namelijk gesloten worden door de technische dienst. Ik hoop dat ik snel de oplossing met je kan delen! 

Reputatie 5

Hoi @Lisa ik heb problemen met dat die aflevering niet teruggekeken kan worden met de tv app en de Android app. Ik begreep niet waarom ik de decoder van mijn tv van de slaapkamer dan de komende dagen in mijn meterkast moet aansluiten.

Daarnaast is het toch een product dat zonder kastje werkt.

Graag een oplossing zodat ik de opname terug kan kijken. Elke keer wordt gezegd dat het probleem is gevonden en opgelost maar na 2 jaar zijn er nog steeds problemen met het opnemen die terugkomen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark-DenHaag, bedankt voor je feedback en uiteraard erg jammer dat het nog niet opgelost is bij jou. Ik geef dit door aan Lisa zodat ze er morgen naar kan kijken met het tv-team! 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik wil je graag laten weten dat jouw issue is toegevoegd aan het algemene onderzoek wat momenteel loopt bij onze IT-afdeling! Meerdere klanten ervaren namelijk problemen met opnames van TLC. Het is dan ook doorgezet naar de leverancier om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra dit issue is opgelost, worden alle klanten die dit ervaren hierover ingelicht.

Reputatie 5

Hoi @Lisa hoe kan ik tot die tijd TLC terug kijken?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik heb gelijk voor je gecheckt of de opname wel via de webbrowser te bekijken is! Hier is de aflevering jammer genoeg ook niet te zien. Hoe rot ik dit ook vind, heb ik voor nu geen tijdelijke workaround om de aflevering(en) te kunnen zien. We hebben in ieder geval een nieuwe update opgevraagd omtrent dit issue en zitten hier bovenop. Zodra ik hier meer over hoor, dan laat ik het je gelijk weten. Sorry voor deze situatie! 

Reputatie 5

Ik vind het wel bijzonder dat het zo vaak fout gaat. Waarom zou een zender als TLC lastiger op te nemen zijn dan een NPO1? En als het fout gaat zit ik elke keer weken te wachten op een oplossing.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik hoop dat van fijne kerstdagen hebt genoten! Ik kan me jouw vraag voorstellen en heb dit dan ook uit staan bij één van mijn collega's. Gelukkig kan ik je daarnaast ook van goed nieuws voorzien. Momenteel wordt de oplossing voor dit euvel getest door onze leverancier. Zodra ze een datum hebben voor de implementatie van deze oplossing, dan krijgen we dat door. Ik vermoed dus dat de oplossing niet lang meer op zich laat wachten. 

Reputatie 5

Nu was de opname van massa is kassa van afgelopen maandag maar 57 minuten terwijl deze 5 minuten eerder moet starten en 10 minuten langer moet doorlopen.

 

Nu kan ik het laatste stuk dus niet zien (of ik moet via de gids terugkijken maar dan kan ik niet de eerste 57 minuten doorspoelen dus is geen optie).

 

Nu gaat de prijs deze maand van al mijn abonnementen wel omhoog, nu de kwaliteit nog... ik zou eigenlijk geld toe moeten krijgen voor al het testen. 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, merci voor het melden! Het is een regelmatig terugkerend "probleem" dat de uitzendtijden van een programma afwijken van de programmagids. Hierdoor kan het inderdaad zijn dat een deel van het programma mist in de opname (opname begint te laat of eindigt te vroeg). Dit komt door onverwachte wijzigingen in de uitzendtijden. Dit proberen we zo veel mogelijk op te vangen maar dit lukt niet altijd. Gelukkig heb ik hier een tip voor. Via een handmatige opname kun je zelf de opnametijden instellen en eerder of later zetten zodat je niets hoeft te missen. Kun je aangeven of dit het issue bestrijdt? 

Jammer genoeg heb ik geen concreet antwoord gekregen op jouw eerdere vraag waarom dit zich vaker bij TLC voordoet. Hier heeft mijn collega geen verklaring voor, dus die moet ik je schuldig blijven. We zijn daarnaast ook nog in afwachting van een concrete update van de leverancier over de fix. We hebben hiervoor opnieuw navraag gedaan, dus hopelijk hoor ik snel meer. 

 

Reputatie 5

@Lisa Ik begrijp wel dat ik eerder en later kan plannen. Dat doe ik al door elke opname 5 minuten eerder en 10 minuten langer door te laten lopen. Alleen als ik elke opname 30 minuten langer door laat lopen dan is mijn opname tijd ook vele malen sneller vol...

Nu weer met een opname van 3 januari, net5, chicago fire. Die van 10 januari doet het wel. Laatst mey FBI op Veronica, 18 december was die opname van. Is dit al een keer opgelost?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik heb heel goed nieuws! De uitrol van de fix voor TLC staat gepland voor morgen. Kun je morgen aan het eind van de dag (of overmorgen) laten weten of je weer probleemvrij bent? Ik kijk uit naar een update morgen of overmorgen. 

Om daarnaast terug te komen op jouw andere vraag. Heel terecht punt, daar heb je gelijk in. Gelukkig kan ik je laten weten dat ik dit onlangs bij een tv-meeting heb aangestipt en dat we bezig zijn om dit probleem te verhelpen, zodat je dit niet meer handmatig hoeft te doen. 

Hi @nandaleerink, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik ervaar ook een foutmelding bij deze opname als ik via jouw TV Anywhere probeer te kijken. Hartstikke goed dat je gelijk zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet. Ik wil zo snel mogelijk de technische dienst hiervoor aansturen. Kun je hiervoor enkel nog het volgende laten weten?

  • Sinds wanneer ervaar je dit euvel? 
  • Ervaar je dit probleem op meerdere apparaten? 

Alvast bedankt! 💪

Hi @Mark-DenHaag, ik heb heel goed nieuws! De uitrol van de fix voor TLC staat gepland voor morgen. Kun je morgen aan het eind van de dag (of overmorgen) laten weten of je weer probleemvrij bent? Ik kijk uit naar een update morgen of overmorgen. 

Om daarnaast terug te komen op jouw andere vraag. Heel terecht punt, daar heb je gelijk in. Gelukkig kan ik je laten weten dat ik dit onlangs bij een tv-meeting heb aangestipt en dat we bezig zijn om dit probleem te verhelpen, zodat je dit niet meer handmatig hoeft te doen. 

Hi @nandaleerink, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik ervaar ook een foutmelding bij deze opname als ik via jouw TV Anywhere probeer te kijken. Hartstikke goed dat je gelijk zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet. Ik wil zo snel mogelijk de technische dienst hiervoor aansturen. Kun je hiervoor enkel nog het volgende laten weten?

  • Sinds wanneer ervaar je dit euvel? 
  • Ervaar je dit probleem op meerdere apparaten? 

Alvast bedankt! 💪

Hoi Lisa,

 

ik heb alles teruggelezen en ook uitgeprobeerd, ik heb nu al maanden last van het niet kunnen afspelen van opnames. Hij geef error ‘kan niet afspelen’ of hij neemt gewoon helemaal niet op. Ik kan wel terugkijken terwijl het programma bezig is, maar niet 7 dagen terug of 1 dag.

Ik ervaar dit probleem op alle apparaten.

Bij reset of alle van stroom afhalen, dan werk het soms 1 keer, tenminste dat heb ik 1 keer gehad. Op tv anywhere gaf hij aan dat ik hierop niet geabonneerd was. Ik dacht dat dit misschien uit mijn abonnement geschrapt was. Dit is niet het geval, ik betaal er elke maand voor. 

Ik heb ook iemand aan de lijn gehad ook omdat mijn WiFi heel slecht is, maar na een lange wachtrij eindelijk aan de beurt te zijn gekomen en na van alles met de dame aan de lijn gedaan en geprobeerd te hebben werd de opeens de verbinding verbroken (ik dacht die heef er ook geen meer in). Jammer dat je dan niet wordt teruggebeld. Ik kwam weer in een wachtrij en ben er toen me opgehouden omdat ik al bijna 2 uur bezig was. Want wat je met de klantenservice probeert, probeer je natuurlijk zelf eerst voordat je gaat bellen.. (klantenservice vind ik trouwens wel heel vriendelijk hoor, ze probeerde echt van alles.

 

maar goed ik wijk af, ik wil graag weer opnemen en dan natuurlijk de opname kunnen bekijken.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @AvM Rtd, ik los dit graag voor je op! Ik heb wat meer informatie nodig om verder te kunnen gaan:

Om welke uitzinding gaat het en op welke zender? Wanneer is de opname gemaakt (datum en tijdstip)

Wanneer heb je het opgenome programma gekeken? (datum en tijdstip)

Wanneer geeft hij de foutmelding aan? (error kan niet afspelen)

Kijk je de opname terwijl hetzelfde live programma nog loopt?

 

Wat betreft wifi: Ervaar je nog steeds een lagere snelheid dan het moet zijn? 

Wil ik je vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Belangrijk: - Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren - Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf Instructies: - Zorg dat je dichtbij het modem staat - Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website - Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie - Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot.

 

Ik hoor graag van je terug!

Reputatie 1

@Lisa  …. ik word er een beetje debiel van .. maar er zijn WEER problemen. Law and Order SUV, 4 en 11 januari. Weer hetzelfde probleem. Net 5. Ik word er echt een beetje simpel van. Ik heb dit met andere aanbieders echt nog nooit gehad.

Kan je er achter gaan wat nu weer het probleem is???

Reageer