Skip to main content

Goedenavond,

2 vragen (met extra vragen :)):

Opnameproblemen

Mijn vrouw neemt geregeld op zodat ze later terug kan kijken. We hebben hiervoor 2 tvkastjes met harddisk erin (1 voor beneden en 1 voor boven, ik denk entone amulet?). We hebben enige tijd geleden een platformupdate gehad met de vraag of we over wilden naar cloudopnames of de functie op de harddisk herstellen, we hebben voor herstellen gekozen. Nu is mijn vrouw al enkele maanden aan het klagen dat de opnames vaak te kort zijn (einde staat er niet op) of helemaal niet opgenomen. Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor met de huidige kastjes?

Stel we zouden overgaan naar cloudopnames:

  • is dit probleem dan verholpen? 
  • Kunnen we dan beneden opnemen en boven terugkijken?
  • Wat is de opnametijd vergeleken met de hdd?
  • Als we 2 kastjes hebben, blijft de opname tijd dan gelijk of verdubbeld?
  • We hebben naar mijn idee nog oude kastjes (uit 2019). Zijn de nieuwe kastjes beter/sneller? Het zappen lijkt af en toe traag en heel soms loopt het vast wat na een stroomcycle op is gelost. Zo ja, kunnen we ze dan evt om laten ruilen?
  • We betalen nu 10,00 voor beide kastjes met opnamefunctie ivm kortingsactie destijds, wat zouden de kosten worden als we naar cloud opnames gaan?

Abonnement

We hebben een 200mbit abonnement. Nu zie ik dat de kosten stilletjes aan op zijn gelopen en ivm de opname problemen (meer ‘de vrouw klaagt over’-problemen) heb ik gekeken wat de huidige aanbiedingen zijn en heb ‘betere’ diensten gevonden voor minder geld. Nu zie ik dat als ik vandaag opnieuw bij Odido af zou sluiten meer snelheid krijg (400gbit 2x zoveel), 2 gratis wifi punten en heb ik nieuwe kasten met cloud opnames. Ik krijg dan 6 maanden korting (42,50p/m) en na 6 maanden betaal ik alsnog 10 euro per maand minder dan nu (72,50). En dan . Nu ben ik natuurlijk al klant met een verouder abonnement (zie ik als ik zingen aan wil passen in mijn odido), maar deze aanbieding zou voor mij reden zijn om bij Odido te blijven (mits de opnameproblemen dan zijn opgelost), mede omdat ik dan mijn huidige ipadres behoud (hopelijk, heb een aantal thuisdiensten die op ip gekoppeld zijn).

  • Zijn de opnameproblemen dan idd opgelost
  • Zo ja, is het mogelijk om over te gaan naar dit ‘nieuwe abonnement’ en mijn oude te laten vallen?
  • Zitten we dan weer een jaar hier aan vast? (stel de opnameproblemen blijven aan)

Dit zou de bestelling worden (met nummerbehoud van huidige vaste nummer): 

 


Hoi @Pvlier, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om het jou en je vrouw zo makkelijk mogelijk te maken, geef ik meteen antwoord op jullie vragen:

 

  • is dit probleem dan verholpen? → Dit is een bekend euvel dat op de Amulet hdd optreedt en niet meer opgelost wordt op die recorder omdat het product end-of-life is en geen nieuwe firmware meer krijgt.
     
  • Kunnen we dan beneden opnemen en boven terugkijken? → Je kunt ervoor kiezen om met Cloud Opnemen via een Mediabox of met alleen de app op te nemen/terug te kijken; dat is het handige aan in een digitale cloud opnemen! 😄
     
  • Wat is de opnametijd vergeleken met de hdd? → Wat bedoel je precies met opnametijd? Indien je doelt op het maximaal aantal opnames: je hebt de beschikking over maximaal 200 uur aan opnames.
     
  • Als we 2 kastjes hebben, blijft de opname tijd dan gelijk of verdubbeld? → De opnametijd geldt voor het Cloud Opnemen abonnement en is 200 uur ongeacht het aantal Mediaboxen.
     
  • We hebben naar mijn idee nog oude kastjes (uit 2019). Zijn de nieuwe kastjes beter/sneller? Het zappen lijkt af en toe traag en heel soms loopt het vast wat na een stroomcycle op is gelost. Zo ja, kunnen we ze dan evt om laten ruilen? → De nieuwste boxen zijn veel sneller en stabieler en bieden in tegenstelling tot de oudere boxen wel de optie om met Bluetooth te bedienen, alsmede de optie om Netflix en andere streamingsdiensten te downloaden. Het werkt daarmee net als een androidbox bijvoorbeeld. Omruilen is geen enkel probleem! 
     
  • We betalen nu 10,00 voor beide kastjes met opnamefunctie ivm kortingsactie destijds, wat zouden de kosten worden als we naar cloud opnames gaan? → De kortingsacties verdwijnen wel, daar moet ik eerlijk in zijn. Die specifieke kortings-tags hebben we technisch gezien ook niet meer dus kunnen niet meer toegepast worden. Wel voegen we bij een oude korting toe dat je 1 jaar lang € 2,50 per maand korting ontvangt op 1 TV Box/Mediabox. Dit is dan een eenmalige creditering en wordt in 1 keer verrekend op een maandfactuur (in totaal wordt er dus € 30) gecompenseerd). De kosten worden bij 2 Mediaboxen + Cloud Opnemen samen € 12,50 per maand maar daar gaat dan nog eens € 2,50 van af wegens de eerder genoemde compensatie dus je komt onderaan de streep op € 10 per maand. 

     
  • Zijn de opnameproblemen dan idd opgelost → Ja zeker. Je zult geen last meer hebben van de door jou genoemde issues op de hdd.
     
  • Zo ja, is het mogelijk om over te gaan naar dit ‘nieuwe abonnement’ en mijn oude te laten vallen? → Dat kan wel, maar niet op de manier zoals jij die beschrijft. Deze aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten. Daarmee willen we uiteraard vaste klanten geen tekort doen, maar omdat vaste klanten al eens een startaanbod hebben gehad, hebben we hiervoor gekozen. Wat ik normaliter nooit voorstel omdat het omslachtig is, maar nu wel wil doen gezien deze uitzonderlijke situatie: vraag een nieuw abonnement aan met deze voorwaarden en wij cancelen je huidige abonnement op de datum dat je nieuwe ingaat. Dan heb je alle voordelen van de nieuwere aanbieding én blijf je technisch gezien klant natuurlijk. 
     
  • Zitten we dan weer een jaar hier aan vast? (stel de opnameproblemen blijven aan) → De opnamenproblemen blijven niet in deze hoedanigheid aan. Of er ooit nieuwe problemen ontstaan, kan ik nu niets over zeggen, maar dat lijkt me niet omdat we nu op deze manier doorontwikkeld zijn en geen gebruikmaken van een harddiskrecorder. Hierdoor zijn we niet langer geboden aan fysieke tekortkomingen. Bij een verlenging of nieuwe aanvraag hoort altijd een nieuw jaarcontract.

 

Hopelijk kun je hier wat meer mee. Heel veel succes en plezier bij het maken van je keuze. Als ik nog ergens bij kan ondersteunen, let me know! 😁📺


Hoi @Pvlier, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om het jou en je vrouw zo makkelijk mogelijk te maken, geef ik meteen antwoord op jullie vragen:

  • Zo ja, is het mogelijk om over te gaan naar dit ‘nieuwe abonnement’ en mijn oude te laten vallen? → Dat kan wel, maar niet op de manier zoals jij die beschrijft. Deze aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten. Daarmee willen we uiteraard vaste klanten geen tekort doen, maar omdat vaste klanten al eens een startaanbod hebben gehad, hebben we hiervoor gekozen. Wat ik normaliter nooit voorstel omdat het omslachtig is, maar nu wel wil doen gezien deze uitzonderlijke situatie: vraag een nieuw abonnement aan met deze voorwaarden en wij cancelen je huidige abonnement op de datum dat je nieuwe ingaat. Dan heb je alle voordelen van de nieuwere aanbieding én blijf je technisch gezien klant natuurlijk. 
     
  • Zitten we dan weer een jaar hier aan vast? (stel de opnameproblemen blijven aan) → De opnamenproblemen blijven niet in deze hoedanigheid aan. Of er ooit nieuwe problemen ontstaan, kan ik nu niets over zeggen, maar dat lijkt me niet omdat we nu op deze manier doorontwikkeld zijn en geen gebruikmaken van een harddiskrecorder. Hierdoor zijn we niet langer geboden aan fysieke tekortkomingen. Bij een verlenging of nieuwe aanvraag hoort altijd een nieuw jaarcontract.

 

Hopelijk kun je hier wat meer mee. Heel veel succes en plezier bij het maken van je keuze. Als ik nog ergens bij kan ondersteunen, let me know! 😁📺

 

Als ik het goed begrijp mogen we dus bij uitzondering de ‘nieuwe klanten’ korting genieten? Dat zou erg klantvriendelijk zijn. Ik schiet meteen de opdracht in, hopelijk kan mijn vrouw snel weer gelukkig opnemen en terugkijken 🙂 Dank voor je reactie.


@Pvlier Dat klopt helemaal @Jason van Odido heeft echt zijn best gedaan om dit voor je te regelen, super om te lezen dat je de nieuwe aanvraag al hebt ingeschoten! 😀


Hoi Teresa, de aanvraag is vandaag geannuleerd. Ik had hem via breedbandwinkel.nl ingeschoten maar die geven aan dat ze niet kunnen leveren omdat ik al bij Odido zit. Ik heb een link naar deze post toegevoegd maar dat maakte niet uit.

Nu heb ik hem rechtstreeks aangevraagd op jullie site maar ook daar lukte het niet als ik aangaf al bij Odido te zitten. Dus ik heb nu aangegeven dat ik niet bij Odido zit maar die aanvraag is ook direct geweigerd. 

Net heb ik met jullie gebeld en er wordt aangegeven dat ik alleen kan verlengen en door wordt gezet naar verkoop en na een tijd in de wacht wordt de verbinding verbroken. 

Het begint nu wel een heel omvattend traject te worden om dit te regelen. Kun jij hier wellicht nog iets in betekenen?

Dit zou het moeten worden: (ik heb overigens vermoedelijk 3 superwifi punten nodig want de huidige zijn ook niet sterk genoeg om door de verdiepingsvloeren heen te komen dus ik heb op elke verdieping een bekabelde aansluiting en in de tuin/garage. Maar dat kon ik ook al niet selecteren :(….. )

Ik hoop dat je de reddende engel kunt zijn, anders lijkt het me sneller/makkelijker om maar over te stappen naar een ander.

 


Hi @Pvlier , ik geef je graag meer duidelijkheid! Sinds kort is het inderdaad niet meer mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen als er al een Odido abonnement is. Nu wil het soms lukken door aan te geven dat je nog geen Odido klant bent, maar wanneer het systeem herkent dat het om dezelfde klant gaat, wordt deze inderdaad geweigerd.

Nu zijn er twee mogelijkheden. Je kunt het abonnement verlengen, maar hier zit wel een andere korting aan verbonden dan voor nieuwe klanten. Ik kan zelf niet zien wat de verlengkorting is, dit kunnen alleen mijn collega's van de sales afdeling. Zij zijn te bereiken via 0800 0092.

Een andere optie is om jouw huidige abonnement op te zeggen en dan een nieuwe aan te vragen. Bij deze optie heb je wel de kans dat je tijdelijk zonder internet zit. Dat is ook niet ideaal natuurlijk. 

Ik hoop in ieder geval dat mijn collega van sales je tegemoet kan komen met ook een supermooie verlengkorting. Fingers crossed!


Zo, ik moet even mijn irritatie kwijt.

Het lukt me inderdaad niet om het nieuwe abonnement aan te vragen door aan te geven dat ik nog geen klant ben, deze worden automatisch geweigerd na een paar minuten omdat ik al als klant bekend ben. Dus de telefoon in klimmen maar (ik doe het nu onder werktijd want ik ben geregeld later thuis waardoor ik het met Izzi moet doen en die kan me niet helpen).

Net prima te woord gestaan door de eerste contactpersoon bij Odido, ik heb rustig uitgelegd wat er speelt met de vraag of ik de nieuwe klanten aanbieding kan genieten ondanks dat ik al klant bent. Hij luistert naar de vraag, zoekt dingen na, heeft de aanvragen idd gezien en dat ze ook automatisch worden geweigerd en geeft aan me door te verbinden met een collega van de sales. Fijn, dankje.

Na een 20 seconden krijg ik Roos aan de telefoon. Roos heeft een target en weinig tijd lijkt achteraf.

Ik vraag of ze het verhaal van haar collega mee heeft gekregen en ze antwoord ‘Ik weet niks'. Ok, ga ik het uitleggen. Ik wil hetzelfde verhaal vertellen als tegen haar collega (samenvatting van mijn opening post hierboven) maar nadat ik enkele keren halverwege zinnen wordt onderbroken met “Ik snap je vraag niet, wil je nou een nieuwe box of niet?” voel ik enige irritatie komen. Ik probeer nogmaals uit rustig te leggen dat ik inderdaad nieuwe kastjes wil maar in de vorm van een nieuw abonnement.

Ik leg uit dat ik graag bij Odido blijft omdat we op het oude platform erg tevreden waren, maar dat de oude kastjes niet lekker met het nieuwe platform werken. Dus nieuwe kastjes zou volgens de reactie hierboven een oplossing bieden. Echter is het zo dat ik bij overstap naar een concullega met 3 letters letterlijk honderden euro's goedkoper uit zou zijn in 2 jaar en na 1 jaar hetzelde betaal voor 2,5x zo hoge snelheid.  Direct komt er een snelle tegenreactie dat ik “mijn korting” in 2019 al heb gehad. Ze biedt me 20 euro korting per maand voor het eerste half jaar.

Ik snap de beredenering, maar alles is nu veranderd, de kastjes, platform en snelheden en prijzen dus naar mijn idee sluit ik een compleet nieuw abbo af, geen upgrade van ‘alles’. Als ik dan aangeef dat ik initieel via dit forum een toezegging had om een nieuwe klanten abbo en voordelen te kunnen genieten maar dat dat dus niet lukt, met de vraag of zij hier iets in kan betekenen. Ik krijg als reactie en kort en bondig “Nee" en een fijn weekend.

Dat er regels zijn prima, dat ik wellicht niet kan krijgen wat ik zou willen ondanks dat ik het eigenlijk hier toegezegd heb gekregen, helaas ook dat kan. Maar mensen niet uit laten praten, en de naar mijn gevoel arrogante houding  in de zin van ‘heb je weer zo'n goedkope die korting wil’ strijkt mij tegen de haren in. Jammer.

Jij ook een fijn weekend Roos.

 

#edit# typos en verbetering prijsvergelijk


Hi @Pvlier, mijn oprechte excuses dat je zo door mijn telefonische collega te woord bent gestaand. Dit is zeker niet de service die wij voor ogen hebben. Het is echter niet mogelijk om een nieuw abonnement aan te vragen wanneer je al klant bent, dan wordt deze aanvraag inderdaad geweigerd. Wat wel zou kunnen, is jouw abonnement opzeggen en zodra deze volledig is opgezegd, kun je een nieuwe aanvraag doen zodat het systeem geen actief abonnement herkend. Hierdoor zit je dus wel tijdelijk zonder internet van afsluiting totdat je opnieuw bent aangesloten met jouw nieuwe aanvraag. De andere optie is om het huidige abonnement te verlengen. In principe kun je ook de nieuwste apparatuur krijgen zoals bij een nieuw abonnement. Het enige verschil is dat de nieuwe klantenkorting anders is dan de verlengkorting. Ik zelf kan geen verlengingen doen en gaat dit echt via de sales afdeling op 0800 0092. Maar mocht ik voor nu alsnog iets voor je kunnen betekenen met bijvoorbeeld nieuw apparatuur zoals de vernieuwde Mediaboxen of een nieuw Zyxel T-56 modem, dan ben ik blij om je hiermee verder te helpen! Voor wat betreft de nieuwe snelheden, kun je hier ook gebruik van maken door jouw snelheid te wijzigen. Dit kun je doen in Mijn Odido: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis.


Reageer