Skip to main content

In odidoshop vertelden ze mij dat ik odidotv op mijn apple tv kon zetten en deze meenemen naar de camping .echter ik krijg de melding dat hij met een odidonetwerk moet zijn verbonden ..klopt dit 

Hi ​@Jmdijkstra, goede vraag! Je kunt op de camping zeker tv kijken via je abonnement. Wel zit er een verschil in de twee apps die wij aanbieden:

• Odido TV app: deze app is er voor onze smart-tv's en bijvoorbeeld Apple TV's. Deze app maakt gebruik van ons netwerk en kun je dus niet buitenshuis gebruiken. Andere netwerken zal hij niet accepteren.
  • Odido Online TV app: deze app is er voor gebruik buitenshuis en kan je binnen de gehele EU gebruiken. Deze app is dus perfect voor tv-kijken op de camping. Je kunt deze app ook streamen via bijvoorbeeld een Chromecast naar een televisie!

Veel plezier alvast! 😁

Bij de shop hadden ze mij vermeldt dat ik de appletv mee kon nemen . Dat deed ik in het verleden ook.  Staan al mijn apps op . Bij ziggo tv hier kom ik op mijn oude philips tv goed mee overweg. Ik begrijp dat ik de apple tv daarvoor niet kan gebruiken omdat daar geen tv.odido online app op zit ..

Dat is jammer . Verkeerde voorlichting ??????

@Jmdijkstra  jij begrijpt het verkeerd.. jij kan op de Apple TV de volgende app installeren:

Odido online tv. 

je hebt nu geïnstalleerd: 

Odido tv app. 

als je de juiste installeert kan je die buitenshuis gebruiken en die andere voor als je thuis bent. 
wel moet je Apple TV OS 11.0 minimaal hebben. 

Ik begrijp het misschien niet maar ik heb odido online tv geïnstalleerd op de apple tv . Odido tv app kan ik niet vinden . Als ik de odido tv online app opstart krijg ik de melding dat hij alleen met odido vaste net   dus wat doe ik verkeerd ....   ter informatie de internetaansluiting gaat pas per 1 januari aktief ....

Hoi ​@Jmdijkstra ,

Je geeft zelf het antwoord al, odido TV werkt alleen via een Odido vaste internet verbinding.  Die wordt op 1 januari actief en dan kun je dus via je Apple TV box en de Odido tv app naar liniaire TV kijken.

Oke echter jullie hebben het over twee verschillende apps . De ene is odido online  tv en de andere is odido tv app . Echter op de apple is alleen odido online tv . Ik heb op de camping geen vast internet . Gaat via hotspot op mijn telefoon . .ik betwijfel het of ik daar met de apple tv mee wegkom . Ik wacht het maar af 

De online versie voor op een mobiele telefoon of tablet kun je op een willekeurige internet aansluiting gebruiken.  Apple tv is een decoder/mediabox en dan zijn de tv rechten die Odido heeft voor "grote schermen" beperkt tot het gebruik via het eigen vaste netwerk. 

Oke echter jullie hebben het over twee verschillende apps . De ene is odido online  tv en de andere is odido tv app . Echter op de apple is alleen odido online tv . Ik heb op de camping geen vast internet . Gaat via hotspot op mijn telefoon . .ik betwijfel het of ik daar met de apple tv mee wegkom . Ik wacht het maar af 

Goedemorgen, ik heb een USB C naar HDMI Kabel - 4K@60hz - 2 meter - Premium Kwaliteit - USB-C naar HDMI 4K Ultra HD gekocht nu kan ik via mijn iPad op vakantie op elke tv streamen via de Odido TV app. 

Juist, dat is dus de software op een tablet. Geen apple tv kastje :)

Oke duidelijk . Dit kon bij ziggo wel . Had daar ook geen probleem met vpn . Overstappen ....zoals martin morero zingt ...spijt komt later .....

Oke duidelijk . Dit kon bij ziggo wel . Had daar ook geen probleem met vpn . Overstappen ....zoals martin morero zingt ...spijt komt later .....

Dat kon en kan bij Ziggo nog steeds niet. Ik gebruik van Ziggo ook de TV app en kan ook alleen maar streamen via iPad  

Zo’n kabel kost €11 probleem opgelost 

Christien , bedankt voor de suggestie ….. ga er mee aan de slag 

echter bij ziggo kan ik met de ziggo app wel overal kijken , ik verbind de apple tv met het internet van de telefoon (als hotspot ) en kan hiermee via de ziggo app kijken 

het is zoals het is 

Reageer