Skip to main content

Als ik een programma rechtstreeks kijk dan wordt buitenlandse tekst ondertitelt. Als ik halverwege in het programma schakel en op de knop druk om alles van het begin te kijken dan komt er plotseling audiodescrciptie bij. Ook als ik een programma opneem en terug kijk krijg ik ongevraagd audiodescriptie. Ik vind dat zeer hinderlijk. Hoe kom ik daar van af?

Hi @Martin Dolman, dat is niet lekker inderdaad. Ik help je graag verder! Kan het zo zijn dat je per ongeluk de dovenondertiteling hebt aangezet? Deze triggert namelijk de audiodescriptie. Je kan deze in de instellingen uitschakelen bij de audioinstellingen. Als je dit hebt uitgezet, zou je het niet meer moeten ervaren. Laat je weten of het hiermee lukt? 

Goedemorgen Demi,

Dank voor je reactie. Graag een aanwijzing waar deze dovenondertiteling uitgezet kan worden. Ik neem aan in het tv-kastje? En hoe wordt het daar genoemd? Het blijft vreemd dat het zich bij live kijken niet voordoet, maar wel bij opgenomen programma's of bij kijken vanaf het begin.

Hi @Martin Dolman, als je tv kijkt via de Mediabox kan je op de pijltjestoets omhoog klikken om het menu zichtbaar te maken. Vervolgens kan je klikken op het poppetjes icoon. Aan de zijkant zie je hier “Ondertiteling en Audio” staan. Als je hierop klikt is de eerst optie gelijk de ondertiteling. Deze kan je vervolgens helemaal uit zetten. Laat je het weten als dit heeft geholpen? 

Hi Nora, dank voor je reactie. Ik ga het proberen en zal .a.s. maandag reageren.

Goed weekend!

Goedemiddag Nora, 

Omdat je aanwijzingen niet correspondeerden met het aanwezige tv kastje, heb ik gebeld met Odido. Het bleek dat ik een verouderd tv kastje had en geen mediabox. Deze wordt nu opgestuurd en dan zou het probleem verholpen zijn.

Met vriendelijke groeten, Martin

Ah bedankt voor de verduidelijking @Martin Dolman, hopelijk is het daarna opgelost! 

Reageer