Zojuist de app geïnstalleerd op mijn Google Chromecast 4K, maar na het invullen van mijn gegevens (klantnummer en inlogcode), staat er in beeld dat ik alleen met een vaste internet verbinding kan inloggen op de app. Nu las ik ook dat het niet uit maakt of dat per wifi of bekabeld is, als het maar internet van Odido is. Dat is het geval. De Sony Bravia is bekabeld trouwens.
Hi
Dag Nora,
Dank voor je schrijven. Ja, dit is in beide gevallen gebeurt.
De TV heb ik inmiddels weer op bekabeld gezet, maar het euvel blijft zich voordoen. Ook natuurlijk de app al een paar keer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar ook dit voldeed niet aan de verwachting. Ik begreep vanuit de winkel van ODIDO dat er gewerkt wordt aan een update, maar weet niet of dat dit probleem op zal lossen?
Welke app versie heb je op dit moment
Ik heb na het 4 keer herinstalleren toch voor elkaar weten te krijgen, alleen nu loopt het geluid weer niet synchroon met het beeld. Dit is al een eerdere klacht geweest. Toen ben ik via het kastje gaan kijken.
Daar was ook een groot sync probleem ook aan de hand. Toen heb ik een nieuw kastje gekregen en gelukkig daarmee verholpen. Maar de app is helaas onbruikbaar door dit euvel.
Ik maak gebruik van een Onkyo receiver die er tussen hangt, want daar kijk ik ook Netflix, NPO Start en alle andere apps op. Alles loopt sync, behalve dus de Odido app.
Als ik de receiver ontkoppel loopt het geluid synchroon, maar dit moet natuurlijk ook mét de Onkyo moeiteloos te ondervangen zijn. Er zit softwarematig iets in de app waardoor deze niet om kan gaan met een versterker; dus ik hoop gauw op een update.
Ik heb het op gelost! Maar dit wel middels een externe adapter: Het lukt wanneer je de Chromecast aan de kabel legt. Weet niet of ik het hier delen mag, maar het zal veel mensen kopzorgen schelen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/digitus-usb-c-rj45-adapter-dn-3027-incl-rj45-bus-met-laadbus-met-usb/9300000028458568/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gimHwPyJsokxzUOVa8NUHh6Cs9L64Gan9wzF0cY-A58zd926uLEOwaAi0PEALw_wcB
Ik hoop hiermee ook andere gebruikers te hebben geholpen die tegen hetzelfde sync probleem met de Chromecast aan liepen.
Ik heb na het 4 keer herinstalleren toch voor elkaar weten te krijgen, alleen nu loopt het geluid weer niet synchroon met het beeld. Dit is al een eerdere klacht geweest. Toen ben ik via het kastje gaan kijken.
Daar was ook een groot sync probleem ook aan de hand. Toen heb ik een nieuw kastje gekregen en gelukkig daarmee verholpen. Maar de app is helaas onbruikbaar door dit euvel.
Ik maak gebruik van een Onkyo receiver die er tussen hangt, want daar kijk ik ook Netflix, NPO Start en alle andere apps op. Alles loopt sync, behalve dus de Odido app.
Als ik de receiver ontkoppel loopt het geluid synchroon, maar dit moet natuurlijk ook mét de Onkyo moeiteloos te ondervangen zijn. Er zit softwarematig iets in de app waardoor deze niet om kan gaan met een versterker; dus ik hoop gauw op een update.
Ik dacht het met een adapter opgelost te hebben, maar helaas loopt de audio nog steeds niet gelijk met het beeld. Ik draai de laatst uitgebrachte app op de Chromecast.
Hoi
Ah ja natuurlijk.
De app versie die ik gebruik is 2.0.4672.
geupdatet op
17 oktober 2024
ik merk trouwens op dat de audio vooral scheef loopt bij de publieke omroep en de commerciële zenders. Diverse zenders van de regionale omroep lopen wel synchroon vreemd genoeg. Hebben jullie er iets aan als ik specifiek naar elke zender kijk welke problemen geeft?
Hey
Wanneer ik mijn audio systeem los koppel en het geluid via de televisie laat komen is er inderdaad geen probleem. Maar dat zou betekenen dat elke keer wanneer ik tv wil kijken, elke keer alles moet loskoppelen en dat lijkt mij een omgekeerde wereld.
Al flink wat jaren maak ik gebruik van Netflix, Videoland, NPO Start en HBO zónder sync problemen.
Het lijkt er namelijk op dat de ODIDO applicatie niet goed om kan gaan met de aangeleverde API (Application Programming Interface) van de publieke- en commerciële zenderpakketten. Er gaat iets mis met de software van de app in het vertalen van geluid.
De regionale omroepen lopen namelijk wel synchroon als het goed is.
Gaat je audioapparatuur via HDMI, Bluetooth of optische stekker
Hoi Tommy.
dank voor je reactie.
mijn audio loopt allemaal via HDMI. De ChromeCast zit hierbij in de Onkyo versterker. En de versterker vertaald ieder kanaal naar de speakers toe. Het betreft een recente Onkyo 5.1 systeem.
Kan je Dolby eens op Stereo zetten in de app
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.