Skip to main content

Op mijn TCL smart TV bevriest regelmatig het beeld als ik (te) snel wil door-/terugspoelen bij het terugkijken van een opname.

Ik moet dan de TV app stoppen en opnieuw starten. Soms helpt dat niet en moet ik zelfs de smart TV opnieuw opstarten.

Dit probleem doet zich alleen maar voor bij de Odido TV app. Niet op Netflix of Prime Video.

Goed dat je dit hier aankaart @RobbieJes. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn kijkt. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing. Ik wil graag dat je weer fijn TV kan kijken! 

Ik ben benieuwd naar het volgende: 

• Ervaar je dit probleem alleen bij Opnemen of ook bij Live TV Kijken en Terug Kijken?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip).
  • Ervaar je dit ook als je de opname afspeelt op andere apparaten (bijvoorbeeld een Mobiel of iPad)?
  • Wanneer heeft de klant het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?
  •  Zijn er momenten waarop het wel zonder problemen werkt?
  • Zie je een foutmelding tijdens het afspelen of opnemen? Zo ja, welke?
  • Als je een foutmelding ziet, wanneer gebeurt dit (bijvoorbeeld tijdens het plannen van een opname, het afspelen)?
  • Kijkt je de opname terwijl hetzelfde live programma nog loopt?

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan kijk ik meteen opnieuw met je mee! 

Goed dat je dit hier aankaart @RobbieJes. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn kijkt. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing. Ik wil graag dat je weer fijn TV kan kijken! 

Ik ben benieuwd naar het volgende: 

• Ervaar je dit probleem alleen bij Opnemen of ook bij Live TV Kijken en Terug Kijken?
    Bij Terug Kijken, dus als het programma is afgelopen.​​​​
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip).
    Alle opnames. Recent, ouder, alle zenders
  • Ervaar je dit ook als je de opname afspeelt op andere apparaten (bijvoorbeeld een Mobiel of iPad)? Nee, alleen op de Smart TV Odido App
  • Wanneer heeft de klant het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?
    Willekeurige tijdstippen. Overdag of 's avonds maakt niet uit.
  •  Zijn er momenten waarop het wel zonder problemen werkt?
    Alleen als ik NIET snel vooruitspoel (dus 30 sec.) of NIET snel terugspoel (dus 10 sec.).
  • Zie je een foutmelding tijdens het afspelen of opnemen? Zo ja, welke?
    Nee, beeld bevriest. Soms loopt alleen audio door. Meestal bevriest het beeld en moet ik terug naar Google TV apps en opnieuw de Odido app selecteren. Een enkele keer moet de smart TV opnieuw worden opgestart.
    Bij Netflix en Prime Video ervaar ik geen enkel probleem.
  • Als je een foutmelding ziet, wanneer gebeurt dit (bijvoorbeeld tijdens het plannen van een opname, het afspelen)? Niet van toepassing
  • Kijkt je de opname terwijl hetzelfde live programma nog loopt?
    Nee, als ik dat doe zie ik te veel schokkerige beelden en audio ‘out of sync’. Dus dat vermijd ik.

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan kijk ik meteen opnieuw met je mee! 

Hoi @RobbieJes, super bedankt! Ervaar je dit nog steeds wanneer je de app helemaal verwijderd van je tv en het daarna opnieuw installeert? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en het  bevriezen van het beeld is niet meer opgetreden. Dank voor nu! Ik houd het vervolg goed in de gaten.

Helaas, inmiddels bevriest het scherm weer bij het snel voor- of achteruit spoelen van een opname. Dus exact zelfde fenomeen als eerder door mij beschreven.
En om de 14 dagen weer opnieuw de Odido TV app opnieuw te installeren kan niet de oplossing zijn.

Dat is zeker niet de bedoeling @RobbieJes, ik ben er voor je! Wat ik wel nog graag wil weten, buiten de informatie die je al verzonden hebt, is welk model van TCL televisie jij hebt. Kan je mij dat vertellen? Ik stuur dan de technische dienst aan dit uit te zoeken!

Mijn TV is een TCL 50C803

@RobbieJes Hartstikke bedankt! 

Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder voor je onderzoeken en oplossen. Ik weet zeker dat het goedkomt!

Laat je het mij weten als ik nog ergens anders bij kan helpen? Ik sta paraat! 

Reageer