Skip to main content

Sinds het begin hebben wij aanhoudende problemen met onze mediabox.

De box crasht soms spontaan en start dan opnieuw op, soms tijdens het bekijken van een Netflix film - maar soms ook gewoon tijdens het bekijken van de TV gids.

Ook is ons opgevallen dat de box (en daarmee de TV) midden in de nacht soms spontaan aan gaat. We hebben geen timers ingesteld.

De box is verbonden via 5 GHz WiFi. Aansluiten op de kabel lijkt geen verschil te maken. We hebben de box meerdere malen van een factory reset voorzien, dat heeft deze problemen ook niet verholpen.

Graag zouden we de box vervangen met een andere box.

Hi @snekliws, goed dat je dit aangeeft.

Dit is inderdaad wel een vreemd geval. Dus de Mediabox valt dan volledig uit of krijg je nog een melding te zien? Pas je na de reset nog instellingen aan? Bijvoorbeeld eco-modus of helemaal niks? 

@Tommie van Odido

De box valt uit en herstart automatisch (odido opstart logo). Er worden geen meldingen weer gegeven, het ene moment kijken we een film - het 2e moment herstart de box.

Na de reset passen we geen instellingen aan, behalve het toevoegen van ons eigen account en instellingen rondom streaming diensten en de play store.

Soms gaat de box dus ook uit zichzelf aan, of gebeuren andere instabiele dingen.

Momenteel is het bijvoorbeeld niet mogelijk de google play Store app de openen. De app crasht meteen.

Hi @snekliws, dankjewel! Ik wil er voor zorgen dat je dit niet meer ervaart, want fijn tv kijken is dit niet. Ik heb er daarom voor gekozen de Mediabox om te wisselen. Je krijgt deze nieuwe binnen enkele werkdagen binnen, degene die je nu hebt vragen wij wel terug. Je krijgt hiervoor nog een retourinstructie. Laat je mij weten wat de uitkomst is en hoe de Mediabox zijn werk doet? Dit moet goedkomen. Ik ben benieuwd!

Beste @Cheyenne van Odido heel fijn, hij is er vandaag alweer twee keer mee op gehouden.

We hopen dat dit het op lost, we laten weten.

Beste @Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido 

Het lijkt er op dat het wisselen van de box de problemen heeft verholpen. We moeten nog steeds met regelmaat de pincode invullen, maar de crashes en het spontaan opnieuw opstarten lijkt te zijn verholpen.

Toch een probleem met de eerste box?

De originele box is op retour.

Dank zover 

@snekliws Super dat het met de nieuwe Mediabox is opgelost! Wat betreft het invullen van de pincode, ervaar je dit tijdens het kijken of enkel wanneer je de Mediabox opstart? Dan kunnen we dit ook verder uit gaan pluizen!

Reageer